Citat:
Ursprungligen postat av LagomLagom
Jag känner igen mig, de bitarna du har problem hade även jag och vet att nästintill alla med ADHD upplever samma svårigheter. Så även om det låter konstigt så är det "positivt" att vissa bitar går åt skogen.
De bitarna jag fick kämpa med mitt psyke med all viljestyrka jag för dagen kunde uppbära för att klara ett "G" leker jag mig till ett "MVG" idag medicinerad. Eftersom jag fått "tvinga" så hårt för att kunna koncentrera mig tidigare så upplever jag idag världen enormt lätt när medicinen gjort mig "normal". Håller tummen att du får uppleva samma sak
Lycka till,
LL
Åh, jag önskar verkligen att det finns någon medicin som kan hjälpa mig...har provat en mängd andra mediciner pga ocd-diagnos och misstänkt bipolär sjukdom (som jag ej hade, blev feldiagnostiserad). Så jag har provat både SSRI-medicin, neuroleptika (för tvångssyndrom) och stämningsstabiliserande medicin (bla Litium) och jag har verkligen inte på fått någon effekt på dessa mediciner- bara biverkningar... särskilt alla stämningsstabilserande mediciner, mådde verkligen piss av dessa.

Nu äter jag inga mediciner, utan tar bara propavan ibland för att kunna sova.
Det som är otroligt jobbigt är att det kryper konstant i min kropp och jag rör på mig hela tiden- kan verkligen inte sitta still. Kan sällan kolla på en hel film, då det är alldeles för ansträngande att sitta still och framför allt att koncentera sig på handlingen!

Har också varit helt slut i huvudet efter mina tester. Fått huvudvärk för att jag har koncenterat mig så hårt. Det känns hoppfullt att en medicin kan hjälpa så mycket för vissa...
Så får jag nu en Adhd eller Add-diagnos så hoppas jag på att få testa Ritalin eller concerta. Håller också tummarna att jag får lika positiv effekt som många har fått i den här tråden!

Roligt att en medicin kan förändra så mycket, men självklart trist för er som det inte har fungerat på...