Citat:
Ursprungligen postat av Prontia
Alla mina tester är klara nu, ska bara ha en liten intervju med min psykolog och sen faller domen... försökte att lirka lite idag, men hon vill inte säga någonting förrän allt är helt sammanställt!

Men det är väl klokt så hon inte antyder fel, innan hon vet till hundra...
I alla fall så fick jag ställa lite frågor till mina föräldrar om min barndom och tydligen så var jag sjövild!

Klättrade upp i höga träd, avbröt alltid samtal, började skrika hysteriskt om jag inte fick som jag ville och sov nästan aldrig ordentligt under nätterna... Just det där med sömnen var det något speciellt med när jag var runt 2-3 år. Pappa berättade att jag bara flög upp ur sängen mitt i natten, sprang ut i hallen och grinade hysteriskt i 30 min... när han och mamma skulle gå ut och trösta blev jag fly förbannad och de fick gå in i sovrummet och avvakta... sen kom jag tillbaka efter ca 30 min och somnade lugnt om. Detta hände väldigt ofta under den perioden och de har aldrig vetat varför jag betedde mig så? Eftersom jag var så liten, så minns jag inte... men kan detta ha något med ev. ADHD att göra? Någon som känner igen sig?
Ja, du beskriver min barndom more or less, jag spenderade mina första 8-9 månader med mamma hemma hos min mormor, pga att jag sov aldrig, sov i snitt 4-5 timmar per dygn i intervaller på 30-45min, inte så att jag satt och gallskrek i spjälsängen utan var klarvaken och låg och tittade bara, och det där med sömnen har fortsatt även nu i vuxna år, under skoltiden somnade jag oftast först vid 1-2 på nätterna pga att jag hade enorma problem att varva ner.
Nu var jag visserligen ruggigt bortskämd som liten, (förstfödd) men dom ggr det gick mig emot så blev det ett satans liv.
Jag hade även svårigheter (och har det fortfarande) med att hoppa rep, åka skidor osv, tog även lång tid för mig att lära mig cykla, jag var dock väldigt tidig med att lära mig gå, sprang runt redan vid 9-10 månader, och hade så bråttom att lära mig prata att jag från början stammade.