Testar denna tråden också.
Jag påbörjar min neuropsykiatriska utredning idag och är sjukt orolig för vilken typ av tester det är som ska göras, kan någon av er som redan har diagnos förklara?
Framförallt är det problem med koncentrationen och kort stubin som jag haft sen jag var barn och hade väldigt svårt i skolan och ingen förstod mig och under tonåren och senaste åren (är 30 nu) så har jag insett att allt mer stämmer in på ADHD/ADD .
Jag har oerhört svårt med sömnen och sover bara enstaka timmar i veckan om jag inte tar stark medicin (flunitrazpam om jag får tag på det annars nozinan och imovane) och det gör att jag är konstant trött.
Jag glömmer bort allt i mitt liv, nycklar, mobilen, handla mat, laga mat, läkartider och andra bokade saker.
Om barnen och min sambo inte är hemma på en vecka så äter jag ingenting.
Jag dagdrömmer väldigt mycket och fastnar i konstiga tankar som kan ta en hel dag att ta mig ur.
Sitter uppe och läser hela nätterna om sånt som jag för tillfället intresserar mig för, just nu är det ADHD inför utredningen och då har jag läst hela denna tråden från början till slut och all annan information som finns att hitta på svenska.
Jag har inte så svårt för att skriva men läser desto sämre och missar viktiga detaljer i texten, tror det beror på att jag läser för fort så hjärnan hänger inte med.
Likadant har det varit i skolan och på jobbet, jag får instruktioner men antingen glömmer bort eller lyssna inte alls och misslyckas totalt med uppgiften.
Har kraftiga humörsvängningar och kan explodera på bråkdelen av en sekund, så har det varit sen jag var barn, hade väldiga problem med aggresiva utbrott när jag gick högstadiet och slog lärare blodiga vid flera tillfällen innan jag blev placerad på behandlingshem med LVU.
Har haft låg självkänsla sen jag började skolan och levt med ångest sen dess, kom alltid försent till skolan för att jag gick och kollade på allt annat än vägen och funderade på hur det kommer sig att saker kan växa och sånt.
Dessa tankarna har jag kvar fortfarande och har nu börjat ställa in alarm 2 timmar innan jag ska vara någonstans och direkt när mobilen ringer så går jag, ibland är jag 1,5 timme för tidigt till läkaren.
Har jättesvårt för att ta mig ur startblocket och fixa saker som tvätten, disken, lånar jag en bok på biblioteket så blir det alltid sen eller inte alls återlämnad, räkningar betalar jag aldrig i tid osv
Jag såg någon beskriva sin hjärna som två sidor som har ett fullskaligt krig med varandra, exakt så känner jag.
Jag försöker verkligen ha ett så normalt liv som möjligt och anstränger mig till max i alla situationer men den andra sidan kastar grejer på mig hela tiden och till slut så orkar jag inte mer.
Jag lider också av svåra tvångssyndrom, social fobi och psykotiska tankar som röster och känner mig förföljd.
Jag känner mig sällan rastlös eller hyperaktiv förutom när jag har panikattack så det kanske snarare är ADD jag har.

läste igenom och det låter ju helt stört när man skriver allt så komprimerat