Citat:
Ursprungligen postat av dip
Dom har fortfarande inte samma verkningsgrad, eller kemisk uppbyggnad, på det sätt du använder liknelser så skulle jag kunna säga att Coca-Cola och Vatten är samma sak pga att bägge är vätskor och går att dricka, tyvärr går det inte riktigt att argumentera så.
Det jag stör mig på är att du lägger fram dina inlägg som absolut sanning, och försöker pracka på dina "anti-allt" fantasier på andra människor som väljer att använda denna forum del för att försöka få råd och hjälp, jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur mycket jag blivit överknullad av psykvården jag inser dock att det inte går att dra alla över en och samma kam och att baserat på mina erfarenheter konstatera att all form av psykvård är skit, och att medicin är något "systemet" försöker pracka på oss för att utöka det onda imperiets resurser.
Det är samma typer av utredningar för alla, har du ej bakgrund hos psykmottagningarna kan du dessutom lägga ett par månader till på dom 2-3 månaderna i mitt ursprungliga inlägg.
Det jag stör mig på är att du lägger fram dina inlägg som absolut sanning, och försöker pracka på dina "anti-allt" fantasier på andra människor som väljer att använda denna forum del för att försöka få råd och hjälp, jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur mycket jag blivit överknullad av psykvården jag inser dock att det inte går att dra alla över en och samma kam och att baserat på mina erfarenheter konstatera att all form av psykvård är skit, och att medicin är något "systemet" försöker pracka på oss för att utöka det onda imperiets resurser.
Det är samma typer av utredningar för alla, har du ej bakgrund hos psykmottagningarna kan du dessutom lägga ett par månader till på dom 2-3 månaderna i mitt ursprungliga inlägg.
Skillnaden i mellan vatten och Coca-Cola är att Coca-Cola innehåller koffein en psykoaktiv substans, det är ganska lätt att se skillnaden där. Klart det går att argumentera att olika amfetamin preparat har liknande verkningar, precis som olika opiater har liknade verkningar.
En lite fråga bara, har du några egna erfarenheter av ritalina samt amfetamin? Du verkar inte så insatt i olika drogers verkan så det kanske är best att låta bli det ämnet, jag är nämligen expert på det. Ritalina är ett amfetamin preparat hur du än vänder och vrider på det, vilket du ändå inte gör utan du hävdar bara att det är en annan kemisk struktur på ämnarna, och därför skulle dom skilja sig dramatisk åt = inte är sant.
Amfetamin är dessutom ett bättre alternativ om man ändå ska ta såna prepparat. Man kan säga att skillnaden är en Coca-Cola = amfetamin Pepsi max = Ritalin, eftersom du verkar vilja jämföra i såna termer.
//Kristall