2011-04-06, 22:13
Medlem
ShogunAssasins avatar
Testa att ta lite affe och kolla om du blir danzig eller om du känner dig mer fokuserad och koncentrerad, lite som en kopp kaffe.
Citera
2011-04-06, 22:14
Medlem
oskar135s avatar
Jag vill inte ha en diagnos av er, vill bara ha er åsikt på det hela!
Citera
2011-04-06, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Testa att ta lite affe och kolla om du blir danzig eller om du känner dig mer fokuserad och koncentrerad, lite som en kopp kaffe.

Haha, det är fan det snabbaste sättet att testa! Blir du helt speedad och pratglad så har du inte adhd, blir du däremot väldigt lugn och harmonisk,- ja då har du adhd!
Citera
2011-04-06, 22:15
Medlem
Farbror Fazers avatar
Du kan inte diagnostisera dig själv och vi kan VERKLIGEN inte det. Antingen så går du till någon kunnig annars så får du inte svar helt enkelt.
Citera
2011-04-06, 22:16
Medlem
Om dina symptom inte ställt till med stora problem för dig så strunta i det. Annars gå till vårdcentral eller psykolog och be om remiss för utredning. Kan ta upp till 2 år beroende på stad så se till att göra det snarast.
Citera
2011-04-06, 23:31
Medlem
Eutychoss avatar
Citat:
Fast en del utan ADHD känner ju sig lugna och fokuserade på adhd-meds också, så det är väl inte ett helt klockrent sätt.
Citera
2011-04-07, 02:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Gdansk??
Citera
2011-04-07, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Du kan inte diagnostisera dig själv och vi kan VERKLIGEN inte det. Antingen så går du till någon kunnig annars så får du inte svar helt enkelt.
Men är du seg i huvudet eller? Han sa ju just att han inte gjorde tråden för att bli diagnoserad utan pga att han ville ha åsikter. Har du ADHD?
Citera
2011-04-07, 07:18
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Här har du diagnoskriterierna:
http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Vad_ar_autism/diagnoskriterier_for_andra_diagnoser/dsm_uppmarksamhetsstorning_adhd/
Citera
2011-04-07, 09:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Men är du seg i huvudet eller? Han sa ju just att han inte gjorde tråden för att bli diagnoserad utan pga att han ville ha åsikter. Har du ADHD?

Stackars människa. Om du är läskunnig (och det utgår jag ifrån) så ser du att trådnamnet är "Hur vet man om man har ADHD?", och eftersom trådnamnet ska spegla trådens innehåll så kände jag mig inte ett dugg dum när jag svarade på det.

Sen kan du även notera att hans inlägg där det står "'är inte ute efter diagnos" postades EN MINUT innan mitt inlägg kom upp. Vi kan alltså anta, eftersom det är så, att det kom upp under tiden som jag skrev. Detta medför sig då att jag inte kunde läst det innan jag postade.

Så nu tycker jag du ska lägga ner med dina fjantiga påhopp.
Citera
2011-04-07, 17:37
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eutychos
Fast en del utan ADHD känner ju sig lugna och fokuserade på adhd-meds också, så det är väl inte ett helt klockrent sätt.
Ja asså, jag är ju ingen doktor, inte ens en seriös person.
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Gdansk??
Förstår inte riktigt vad du menar?
Citera
2011-04-08, 08:30
Medlem
lapptopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ligerman
Gjorde nyss detta ADHD test. http://adhd-npf.com/wp-content/uploads/2009/01/18Q-ADHDTest.pdf allting stämmer fan, ja misstänker att ja har ADHD och folk säger att ja garanterat måste ha det. jag tar upp mycket uppmärksamhet om de e flera personer som pratar och jag är ständigt rastlös och glömsk. det enda som verkligen inte stämde med mig på testet var det med avtalade tider för möten osv. jag är jättenoggran med att passa tider och möten men det beror nog på min pappas uppfostran. det är inbankat i skallen. men ja skulle nog glömma det, som ja glömmer mycket annat, om ja inte skrivit ner det skitsamma, har ja adhd tror ni? nån kunnig kan ju svara pallar inte kvacksalvare

tillägg: jag mår väldigt bra och känner mig väldigt lugn och trygg när jag tar "neråtdroger" men mår mindre bra av uppåt som tjack å så, bara testat en gång det sista men de första flera gånger och de älskar ja

jag gjorde ett nättest för 2 år sen nu och har samma symptom som dig.. xakt det där med tiderna som jag alltid passar..(helst på plats en 10 minuter före) å det stämmer med mig med att det har med uppfostran att göra. man SKA passa tider är jag upplärd till... det man gör (vi med adhd) är att man fokuserar såinnihelvete på vissa saker så, typ tidpassning, så då gör man inget annat än tänker på det å kollar klockan heeela tiden... jag tycker du ska ringa din lokala psykiatri och berätta dina proble/symptom, då gör dom en första bedömning och du kommer garanterat få gå på besök... lycka till å trevlig helg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in