2011-03-28, 21:12
Medlem
ceterus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Finns det ett tillstånd som gör så att detta blockeras?

Om det finns ett tillstånd som blockerar ADHD?
Tja, om man hittat rätt dos och man medicinerar så bör symtomen som ADHD medför minska avsevärt, men jag vet inte om man kan blockera ADHD i sig eftersom det är en fysisk orsak och inte en mental orsak bakom ADHD.
Senast redigerad av ceteru 2011-03-28 kl. 21:12. Anledning: rättelse
Citera
2011-03-28, 21:28
Medlem
T39s avatar
Har ni något tips för att förhindra sjuka mängder svett efter concerta/ritalin?
Citera
2011-03-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337
http://www.youtube.com/watch?v=AW7cO01SpzI

Har du testat det?

Bring back the 1800's where they used bamboo sticks to whip misbehaved pupills??? Nej tack.
Citera
2011-03-29, 06:48
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ares570
Bipolär och borderline är rätt lika varann har jag fått intrycket av och om man då tänker sig att han i själva verket hade epilepsi var bipolär
och hade tillstånd relaterade till autism, t.ex ADD ADHD Aspergers så är det inte direkt unikt att ha kombon ADD+Bipolär eller Asperger+Bipolär inte ADHD+Epilepsi heller,
och då tycker jag inte kombon ADHD+Bipolär+Epilepsi=sant låter som en omöjlighet men då har jag rökt en gås också.

Finns ett antal till kombinationer med dem där sjukdomarna men jag tror inte jag behöver lista fler.
Sen vet inte jag heller om/vad han led av har före det här hört Asperger,
ADD och nu ADHD, dem är rätt besläktade så nog tror jag han led utav nån av dom
Den stora frågan borde vara om det fanns en diagnos som t.ex. Einstein satt med eller om det är efterkonstruktioner. Jag gissar på det senare.
Citera
2011-03-29, 12:44
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Den stora frågan borde vara om det fanns en diagnos som t.ex. Einstein satt med eller om det är efterkonstruktioner. Jag gissar på det senare.
Då fanns det ingen diagnos men hade han levt idag så tror jag han hade fått en diagnos.
http://rarediseases.about.com/cs/asp...e/a/041003.htm
+ problem med auktoriteter.
Citera
2011-04-01, 17:15
Medlem
Snyfts avatar
Edit: Fel forum...
Senast redigerad av Snyft 2011-04-01 kl. 17:23.
Citera
2011-04-03, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T39
Har ni något tips för att förhindra sjuka mängder svett efter concerta/ritalin?

Jag håller med dig i denna fråga totalt, allt svettande tar kål på mig eftersom att jag inte ens hinner klä på mig på morgnarna innan jag svettas i både panna & underarmar.
Och ja, trots olika sorters deodoranter som jag har testat igenom tiden.

Har haft Ritalin på gång under en lång tid med olika dostester och jag fann den endast som en kemikalie som maximerade ångest, panik och hyperaktivitet, ja precis varenda dag endast med inner panikångest som gjorde mig totalt galen.
Kunde varken skratta eller gråta av den, den var liksom som en kall kedja av tappad livslust.
Hur som helst fick jag Concerta för inte så länge sedan utskrivet på recept, 18 mg, som jag måste säga var relativt mer hanterbar.
Dock så har den sin panikångest med som även den tillför, mest på eftermiddagarna, och det är en riktigt grå zon må jag säga.
Däremot så gör den mig inte riktigt lika kall inombords som Ritalin, även att den visar bättre effekt mot ADHD'n.
Ett fel är dock att för liten dos ger mig riktiga sideffekter med, så kanske kan det vara att jag behöver mer.
Har bland annat alltid haft starkt immunförsvar som förmodligen kan vara det som slår emot doserna rätt väl.

Men vad tycker ni som är mer inne på detta om det?
Vad skulle passa mig som har riktigt stark ADHD?
Någon som känner igen sig att allt detta gör en livlös nästan?
Det har inget med självmordstankar att göra, vilket är det konstiga.
Det är liksom tappad livslust blandat med maximal, det är inte "Färsk" deppighet eller ångest riktigt kan man säga.
Även fast att jag alltid har haft liten dos av ångest & rädsla så har detta gjort det betydligt mer ovetande kraftigt.
Tränar fysiskt gör jag rätt ofta om det kan vara bra att veta.
Senast redigerad av Sakrasonto 2011-04-03 kl. 18:41.
Citera
2011-04-03, 19:07
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Jag håller med dig i denna fråga totalt, allt svettande tar kål på mig eftersom att jag inte ens hinner klä på mig på morgnarna innan jag svettas i både panna & underarmar.
Och ja, trots olika sorters deodoranter som jag har testat igenom tiden.

Har haft Ritalin på gång under en lång tid med olika dostester och jag fann den endast som en kemikalie som maximerade ångest, panik och hyperaktivitet, ja precis varenda dag endast med inner panikångest som gjorde mig totalt galen.
Kunde varken skratta eller gråta av den, den var liksom som en kall kedja av tappad livslust.
Hur som helst fick jag Concerta för inte så länge sedan utskrivet på recept, 18 mg, som jag måste säga var relativt mer hanterbar.
Dock så har den sin panikångest med som även den tillför, mest på eftermiddagarna, och det är en riktigt grå zon må jag säga.
Däremot så gör den mig inte riktigt lika kall inombords som Ritalin, även att den visar bättre effekt mot ADHD'n.
Ett fel är dock att för liten dos ger mig riktiga sideffekter med, så kanske kan det vara att jag behöver mer.
Har bland annat alltid haft starkt immunförsvar som förmodligen kan vara det som slår emot doserna rätt väl.

Men vad tycker ni som är mer inne på detta om det?
Vad skulle passa mig som har riktigt stark ADHD?
Någon som känner igen sig att allt detta gör en livlös nästan?
Det har inget med självmordstankar att göra, vilket är det konstiga.
Det är liksom tappad livslust blandat med maximal, det är inte "Färsk" deppighet eller ångest riktigt kan man säga.
Även fast att jag alltid har haft liten dos av ångest & rädsla så har detta gjort det betydligt mer ovetande kraftigt.
Tränar fysiskt gör jag rätt ofta om det kan vara bra att veta.
Du kan be om att få prova Metamina eftersom du får ångest utav både Concerta och Ritalin. Har läst om många som sluppit ångesten dem har normalt eller som bieffekt av Concerta osv. när dem bytt till Metamina.
http://adhd-npf.com/metamina/
Citera
2011-04-06, 22:08
Medlem
oskar135s avatar
Hur vet man om man har ADHD?

Jag har svårt att få koncentration utan musik i skolan, har alltid varit pratig och svårt att finna fokus i en uppgift om jag inte ansett den rolig. Kan få plötsliga irritationer, svartsjuka, aggressivitet. Kan gå och slå på mina polare också utan egentligen någon anledning (notera hård sjargång (?) mellan oss vänner och det är inte så att jag sårar dem) dem brukar skämta om att jag har adhd, då jag då och då kan komma med impulsiva handlingar.
Citera
2011-04-06, 22:10
Medlem
OggeOJs avatar
Antagligen är du bara en jobbig jävel.
Citera
2011-04-06, 22:11
Medlem
oskar135s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Antagligen är du bara en jobbig jävel.

Hahaha, ja det är jag vell. Dock är jag omtyckt och har även bra betyg i skolan. Men snälla seriösa svar tack!
Citera
2011-04-06, 22:13
Medlem
pnGus avatar
Du tror alltså att en flashbackare ska diagnostisera dig med hjälp av ett kort inlägg? Gå till en doktor om du undrar einstein...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in