Citat:
Ursprungligen postat av dip
Ja säkert, därav att du utan problem kan spåra denna problematiken bakåt till tidigt 1900-tal orkar inte med fler fria fantasier från scientologi babblande apor. Men du kan ju ge oss andra lite lyteskomik så få se lite forskningsrön med vettig källhänvisning för dina påståenden då.
Istället för att du hänvisar till en "bok"
Förstår inte vad du menar. ADHD är en miljörelaterad sjukdom, den är mycket vanligare i västvärlden. Den fanns INTE på tidigt 1900tal. Jag har mött så pass många med ADHD att jag direkt påstår att den är otroligt mkt vanligare ídag. Det har inget med att göra att man inte kände till DIAGNOSEN förut. Vem som helst kan dessutom inse att det har fortsatt att öka. Scientologer är knasiga, har inget med dem att göra.
Tolonen är en sedan decennier i Europa välkänd farmakolog som har gett ut böcker om mineraler, vitaminer etc. Han har själv gjort fantastiska experiment och hans bok är proppfull av hundratals källhänvisningar till världens främsta forskare på fältet, som bekräftar att ADHD går att lindra och i vissa fall att bota helt.
Citat:
Ursprungligen postat av Chenjiringu
Jodå det finns visst barn med ADHD som kan sitta still hela lektionerna, alla med ADHD är inte exakt likadana och ADHD kan yttra sig väldigt annorlunda.
Jag känner ingen med ADHD som varit rädd för alla lärare, kanske för vissa som varit stränga men de har alla barnen varit rädda för och inte enbart den med ADHD.
Jag menade att om det funnits lika många m ADHD då, så hade man ju märkt NÅGON. Med rädsla för läraren menade jag att ADHDbarnen av skräck för läraren inte kan ha dolt sin sjukdom. F.ö borde man ha märkt det på rasterna.
Ingen kan rå för att de har ADHD, det beror på en obalans i hjärnan, amfetamin kan lindra, men att ta bort grundorsaken är ju det bästa. Vi är alla mer el mindre 'ADHDiga' numera, bara att vissa är mer drabbade. Försämrat närminne och splittring drabbar ju vilt överallt. Men "psykologiska" orsaker kan ta sig i arslet.
En mycket gravt drabbad ADHDkille (oavbrutet pratande, med ryckande lemmar, tafsande på allt) i min närhet blev som förvandlad med just det som jag beskriver. Jag skriver inte detta för att jag tycker att de drabbade ska 'skärpa sig'. Vill bara berätta att det finns 'okonventionella' vägar att gå.