Citat:
Ursprungligen postat av
strykn1n
Jag har diagnosen ADD och har precis börjat äta Concerta 18mg (startdos). Men helgen innan jag fick receptet så blev jag karatefull och gjorde misstaget med att röka cannabis. (ca 4 jointar) trots att jag vet att en urinprov och uppföljning hägrar. Vad kan detta få för konsekvenser? Kan jag bli av min medicin nu?
Har du ett tidigare (miss)bruk de vet om?
Du kan bli av med medicinen om du har otur, har du tur får du tätare urinprov istället.
Om du inte lyckas övertyga din vårdgivare om hur ledsen du är över det som hände och att du verkligen, verkligen lärt dig din läxa och aldrig nånsin kommer bli så full att du röker dödsknark igen.
Annars vet de flesta om att med fungerande medicinering så minskar missbrukstendenserna hos personer med ADHD/ADD, så om de vill sätta ut medicinen för dig så kan du försöka trycka på den knappen också. Du har ju problem med impulsiviteten, det var det som gjorde (i kombination med alkoholen) att du inte tänkte dig för och råkade röka dödsknark, eller hur?
Sen daskar du FB-dasen i pannan på psykiatrikern och kräver att hon höjer dosen.