2009-09-08, 16:21
Medlem
mmas avatar
Sen är det lite så också att det hör till att folk ska tycka illa om den som är bäst, för att vara lite speciella, så är det inom allt från musik till detta.
Citera
2009-09-08, 16:23
Medlem
tjock-steffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Först säger du att han är med och bestämmer. Sedan att han inte gillar UFCs kontrakt. Hur kommer det sig då att M-1 själva gått ut och sagt att enda punkten där det faller är Co-promotion? Varför snackar alla om "Fedors frihet"?

Är man delägare så har man väl nåt att säga till om? Oftast i relation till den andel i företaget man besitter.

Är inte punkten om 'Co-promotion' en del i kontraktet? Om det är en viktig punkt för M-1 och de inte får igenom sin vilja där är det en anledning för dom att tycka det är dåligt.

Spelar det nån roll för oss, som vill se bra matcher, på vilka punkter man inte kommer överens? Om det är på en punkt eller tio? Resultatet blir ju ändå samma. Och vi blir utan den match vi vill se.

Han har själv sagt i intervjuer (finns ett flertal på tuben) att kontraktsförslagen inte varit bra. Vad gäller det senaste vet jag inte om han kommenterat just det eller bara eventuella förhandlingar i största allmänhet.

Vadim och Dana verkar vara två lika stora skitsnackare så vi ska nog inte ta dom exakt på orden när de kommenterar förhandlingar.
Citera
2009-09-08, 16:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Nej, det handlar det uppenbart inte alls om. Fedor vill fightas mot bästa möjliga motstånd utan att ge upp alla sin rättigheter han vill ha kvar. Fedor skulle ta en match när som helst mot Brock eller vilken annan fighter som helst. "Fedor är bara ute efter underhållning" , det var fan bland det mest korkade och oinsiktsfulla jag lästa hittils på flashback...

Du säger till alla som du anser har fel att de är idioter eller är korkade. Detta är ett stående inslag i nästan alla dina inlägg och då bör du väl ha det som signatur också.

Fedor kämpar inte om någon titel, han strävar inte att fightas mot de bästa. Bara de är duktiga motståndare och bra rankade så att matcherna kan hypas. Alltså handlar det om underhållning. Låt vara av hög kvalité, men ändå. Det är inget jag anklagar honom för. Och bara en sådan sak: många av matcherna i UFC handlar ju också om underhållning, typ den med Mirko Filipović mot Junior dos Santos i UFC 103.
Citera
2009-09-08, 16:25
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Fedor har inte signat med UFC för att M-1 inte godkänt kontraktet. Det är inte fedor som sitter och bestämmer vem han ska signa med i och med att han har ett kontrakt med M-1.

Och M-1 har själv gått ut och sagt att den enda punkten som saknas är co-promotion. Vilket är sanslöst givetvis.

Men har vi inte diskuterat detta till leda i ALLA ANDRA TRÅDAR?

Jo, vi har diskuterat detta i massor av andra trådar men likt förbannat är det ingen som greppar situationen som det verkar.

Fedor har ett kontrakt med M-1 nu och det enda som egentligen var intressant nu var en co-promotion för Fedor och det var strikeforce nappade på och vad som innan Affliction hade med honom. Vad jag vet är det 3 matcher kvar på detta kontrakt men det är INTE det kontrakten som Fedor tidigare tackat nej till och vad som är aktuellt i framtiden. Senaste förhandlingarna som hölls var det dock co-promotion som M-1 försökte deala fram.

Men det är inte där missnöjet i UFC-kontraktet ligger hos Fedor (när jag skriver Fedor menar jag hela hans management). Det är flera klausuler i kontraktet som inte Fedor är beredd att skriva under på, och ja.. det är hans advokater och främst Vadim som sätter stopp för detta men det är inte i co-promotion det spricker utan saker som exklusivitet och champions clause etc.. UFC får för stor makt över honom helt enkelt.

Dana är högljudd, jag vet och det verkar som det bara är det han säger som går fram till allmänheten...
Citera
2009-09-08, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du säger till alla som du anser har fel att de är idioter eller är korkade. Detta är ett stående inslag i nästan alla dina inlägg och då bör du väl ha det som signatur också.

Fedor kämpar inte om någon titel, han strävar inte att fightas mot de bästa. Bara de är duktiga motståndare och bra rankade så att matcherna kan hypas. Alltså handlar det om underhållning. Låt vara av hög kvalité, men ändå. Det är inget jag anklagar honom för. Och bara en sådan sak: många av matcherna i UFC handlar ju också om underhållning, typ den med Mirko Filipović mot Junior dos Santos i UFC 103.

tss finns fler som tar till såna ord när dom argumenterar på detta forum
Citera
2009-09-08, 16:35
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Nej, det gör jag verkligen inte och jag skrev inte att du var korkad utan att ditt påstående var korkat. Det står jag för och om jag tycker det så skriver jag det, punkt.

Citat:
Fedor kanske inte bryr sig allra mest om titlar, det är sant. Men han strävar efter att fightas mot BÄSTA MÖJLIGA MOTSTÅND. Men hans management vill inte gå med på UFC's kontrakt, så vad göra? Fedor är underhållande, ja, men Fedor själv strävar inte efter någon sorts underhållningsturné, det är helt felaktigt.

Givitvis handlar det om underhållning, det gör alla matcher. Du skrev att det uppenbarligen bara handlade om underhållning när Fedor själv hela tiden vill fightas de bästa och det är bra fighter där för honom (overeem är en utav dem) och vem vet vad framtiden utvisar...
Citera
2009-09-08, 16:40
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Sen är det lite så också att det hör till att folk ska tycka illa om den som är bäst, för att vara lite speciella, så är det inom allt från musik till detta.

Ja, visst är det så. Men jag tycker detta är ett lite speciellt fall, någon mer ödmjuk och större ambassadör för sporten MMA än Fedor är svår att hitta, en sådan borde man verkligen värna om i detta skede.

Sedan tycker jag mig märka en stor frustration från "ufc-lägret" när de inte har världens bästa fighter inom orgen, det är mycket där allt hat rotar sig tror jag...
Citera
2009-09-08, 16:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma

Jovisst är det så. Men det har väl att göra med att vi av naturen inte kan sätta oss till ro med att vi har en fighter som är champs för alltid. Om vi ska vara ärliga så skulle vi ju själva vilja stå i ringen och slå Fedor, eller för att nämna en vedertagen sanning: vad vi än talar om så handlar det om oss själva.
Citera
2009-09-08, 16:50
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
...
Jag förstår inte vad du vill säga. Varför tror vi att det är champ-clause och liknande som är ett problem NU? Det var väl länge sen som Fedor/m-1 "klagade" på dessa exklusivitetskrav? Som jag skrev har m-1 sagt att det faller på en punkt, co-promotion. Därmed handlar det inte om någon frihet om vi ska tro på vad M-1 säger i frågan. Eller har jag helt missförstått allt?
Citera
2009-09-08, 17:07
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte vad du vill säga. Varför tror vi att det är champ-clause och liknande som är ett problem NU? Det var väl länge sen som Fedor/m-1 "klagade" på dessa exklusivitetskrav? Som jag skrev har m-1 sagt att det faller på en punkt, co-promotion. Därmed handlar det inte om någon frihet om vi ska tro på vad M-1 säger i frågan. Eller har jag helt missförstått allt?

det är inte riktigt hela sanningen att det bara var co-promotion det föll på, läste på nån hemsida att det var andra saker också det hängde på men nu vet jag inte hur säkra källor det var där.
Citera
2009-09-08, 17:09
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
det är inte riktigt hela sanningen att det bara var co-promotion det föll på, läste på nån hemsida att det var andra saker också det hängde på men nu vet jag inte hur säkra källor det var där.
Leta fram källan. Jag tar gärna emot ny information.
Citera
2009-09-08, 17:10
Bannlyst
Citat:
Leta fram källan. Jag tar gärna emot ny information.

ska se om jag hittar den igen var när jag fick höra att fedor var på väg till ufc jag leta upp den

jag kom ihåg fel det stod så här: Och vid den här punkten kan vi sluta kalla UFC för själviska, det där kontraktet är en dröm för vem som helst. När de till och med är så generösa att de går med på att tillåta Fedor ha en logotyp för en konkurrerande organisation på sig så är det dags för M-1 att ge tillbaka lite. Men eftersom de fortfarande vägrar ett sånt där kontrakt är det ju, ja jag kommer säga det, idiotiskt.
Senast redigerad av Aphyro 2009-09-08 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in