2010-06-28, 04:23
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiCfrillA
Vilket antiklimax.

Ett roligt läge, helt klart.

Werdums fruktan av Fedor är så stor att han lägger sig ned och känner sig besegrad utan att någon större träff utdelats och väl på marken känner han igen ett submission och håller i.

Värsta tänkbara förlusten för Fedor sett från mitt perspektiv. Han blev inte dominerad, han blev inte skadad, det var inget krig. Det var ett lamt submission. Det jag menar med det är att Werdum är kass, han kommer få stryk som fan av Overeem och kommer aldrig bjuda på en imponerande show, allt han kan bjuda på i vinstväg är submissions och ingen show.

Fighters som inte bjuder på magi kan dra.

Det här är så oerhört stort, fasen. Detta torde vara den största besvikelsen i världshistorien.

Håll dig till isdans eller någon annan fruktsport där du får se en show.
Citera
2010-06-28, 05:22
Medlem
Krehs avatar
Det här är vad Fedor borde göra nu:

Signa med UFC.

Möt Brock, Carwin, Overeem (som också går till UFC), Velasquez (eller hur fan han nu stavar sitt namn) med flera.

Vinner han och blir champ, så slutar han på topp och blir ihågkommen som en av de största slagskämparna genom tiderna. Förlorar han och gör bort sig, så kommer vissa att tvivla men han blir ändå ihågkommen som en av de största slagskämparna genom tiderna, som dock tappade lite på slutet.
Citera
2010-06-28, 06:29
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Det var väl ändå en stor f.d. Pride-fighter som åkte på stryk, även om det var en slagskämpe från samma f.d. organisation som slog honom? Och det är ju en viss skillnad på Werdums och Fedors "status".

När du ska slippa hör det här? Antingen den dagen nostalgiska Pride-fans slutar skriva på forumen eller när du själv slutar läsa desamma.
Vad är ditt problem?
Råder väl ingen tvekan om att han är en f.d. stor pride-fighter. Men jag förstår inte vart du försöker komma med din kommentar.
"Ojojoj! En pride-fighter förlorar mot en annan pride-fighter, dags för nostalgiska pride-fans att sluta skriva på forum"

Med tankesättet var ju varenda match i Pride ett nederlag för organisationen, eftersom varje match slutade med att en "Pride-fighter" förlorade...

Har du ens någon aning om hur det går för UFCs gamla hjältar? Chuck, Franklin, Sylvia? Eller vet du vilka som håller bälten i MW och LHW...
Citera
2010-06-28, 09:26
Medlem
Eckankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Brett Rogers största vinst är mot en Arlovski vars stortid var sedan länge förbi, som också har en glas-haka. Vem som helst kan spöa upp Arlovski vid det här stadiet*cough*antoniosilva*

Arlovski var på en 5 fight winning-streak med vinster mot Werdum, Rothwell och Big Country när han mötte Fedor, där han såg riktigt bra ut fram tills han gjorde sitt dumma misstag med ett försök till flygande knä. Du menar mao att efter förlusten mot Fedor så var Arlovskis stortid förbi, hux flux? Det måste vara pga av att han rankad top 2-5 (beroende på var, hos sherdog var han rankad 2:a) innan matchen med Fedor.

Ja, Antonio Silva med 14-2 är förstås vem som helst.
Citera
2010-06-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Råder väl ingen tvekan om att han är en f.d. stor pride-fighter. Men jag förstår inte vart du försöker komma med din kommentar.
"Ojojoj! En pride-fighter förlorar mot en annan pride-fighter, dags för nostalgiska pride-fans att sluta skriva på forum"

Med tankesättet var ju varenda match i Pride ett nederlag för organisationen, eftersom varje match slutade med att en "Pride-fighter" förlorade...

Har du ens någon aning om hur det går för UFCs gamla hjältar? Chuck, Franklin, Sylvia? Eller vet du vilka som håller bälten i MW och LHW...
Med tanke på ditt "citat" verkar du ändå ha missuppfattat kommentaren.

Men tänk vad den lilla kommentaren om att många gamla pride-hjältar förlorar ofta nu för tiden kunde uppröra då. Du verkar inte så stabil.
Citera
2010-06-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
Jag skulle nog snarare säga tvärtom. Pöbeln tenderar att övervärldera fighters utanför UFC. Fighters som har gjort sig ett namn genom att slå b-fighters i dream och liknande. Gergard Moussasi är praktexempel på vad jag pratar om.

b-fighters? Karln har ju ta mig fan bland annat besegrat:

Sokoudjou
Renato Sobral
Mark Hunt
Melvin Manhoef

Definitivt inga top 5 fighters men definitivt inte heller några b-fighters.
Citera
2010-06-28, 10:38
Medlem
Det enda för Fedor i min mening är att gå en re-match mot Werdum för att sen dra sig tillbaka när UFC känns uteslutet. Alternativt att droppa en viktklass, och testa lyckan där.
Citera
2010-06-28, 10:54
Medlem
Enligt m1-global försöker dom fixa en match till hösten mellan fedor och werdum. September eller Oktober säger dom.

http://www.m-1global.com/2010/06/27/...turn%E2%80%9D/
Citera
2010-06-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Det enda för Fedor i min mening är att gå en re-match mot Werdum för att sen dra sig tillbaka när UFC känns uteslutet. Alternativt att droppa en viktklass, och testa lyckan där.

Hehe så efter en första förlust så är allt hopp förlorat för honom menar du?
Citera
2010-06-28, 11:00
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Hehe så efter en första förlust så är allt hopp förlorat för honom menar du?
Eller hur, droppa en viktklass? Kom igen nu. Om/när det blir returmöte mot Werdum tror jag det blir ett helt annat ljud i skällan. Aldrig att Fedor gör en Coleman och blir subbad två gånger på raken mot samma motståndare. Däremot, på tal om viktklass, kan det vara en idé att växla bort lite hull mot mer kvalitetsvikt.
Citera
2010-06-28, 14:52
Medlem
Fedor bör absolut inte droppa en viktklass. Jag anser att dom som ofta går från HW till LHW är dom som inte längre har något att komma med till HW-"ligan"
Citera
2010-06-28, 17:06
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Med tanke på ditt "citat" verkar du ändå ha missuppfattat kommentaren.

Men tänk vad den lilla kommentaren om att många gamla pride-hjältar förlorar ofta nu för tiden kunde uppröra då. Du verkar inte så stabil.
Jag kommenterade ett hjärndött inlägg. Jag förstår inte alls vad du vill säga egentligen. Har någon påstått att f.d. Pride-fighters aldrig förlorar? Eller ville du utan någon särskild anledning bara påpeka att en f.d. Pride-fighter förlorade? Med tanke på att hälften av alla tävlande i Pride förlorade varje gala så var det ju inte den mest intressanta iakttagelse jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in