2009-10-27, 10:37
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Fedor vs Nogg är underbar, Fedor är där Nogg är som farligast hela tiden men är för smart för att fastna och mördar hans tryne dessutom
Den håller jag som en av mina absoluta favoritmatcher överhuvudtaget, tillsammans med Fedor vs. Crocop. Vår käre stålryss kommer in i båda matcherna med en fantastisk gameplan och ställer till med fullt krig tiden ut. Den mängd smörj Noggen tar är minst sagt imponerande, för att inte tala om hur livsfarlig Fedor är från motståndarens guard.
Citera
2009-10-27, 13:44
Medlem
Maliks avatar
Asså, har inte ens orkat sätta mig in i Rogers men utgår ifrån att han blir dödad. Overeem i April nästa?
Citera
2009-10-27, 13:51
Medlem
MoribundWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Asså, har inte ens orkat sätta mig in i Rogers men utgår ifrån att han blir dödad. Overeem i April nästa?

Men herregud, varför vill alla se Overeem mot Fedor? Overeem har förlorat mot massvis av fighters varav flera redan utmanat Fedor och torskat.. Om han inte kunde besegra Rua, Minotauro, Arona, Werdum eller Lidell, vad har han då mot Fedor?!
Citera
2009-10-27, 14:16
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoribundWorld
Men herregud, varför vill alla se Overeem mot Fedor? Overeem har förlorat mot massvis av fighters varav flera redan utmanat Fedor och torskat.. Om han inte kunde besegra Rua, Minotauro, Arona, Werdum eller Lidell, vad har han då mot Fedor?!

du kanske har missat det men det är inte direkt samma fighter av Overeem sen han slogs mot dom du nämnde, plus att han har sett riktigt vass ut i K1 så det är ingen dålig match-up Fedor vs Overeem, han har iallafall en chans att vinna mot Fedor, Rogers har inte mycket till chans att vinna, Rogers harpower i nävarna och sen har han inge mer, Fedor har också power i nävarna och plus att han försvarar sig sjukt mycket bättre stående och är snabbare, och till backen så har Rogers inget att sätta emot, så Rogers har en punchers chance mot en kille som varit skakad av ett slag en gång i sin långa karriär så det är inte mycket till chans han har.

Overeem å andra sidan kan nog hota Fedor stående och har nog snabbhet, teknik, erfarenhet att kunna undvika/överleva på backen mot Fedor. Så det ger Fedor mycket större problem än vad bilmekanikern Rogers har att erbjuda.
Citera
2009-10-27, 15:47
Medlem
Precis, nya Overroid är något helt annat än honom vi såg i Pride. Måhända han har sin halvsuspekta haka i behåll.
Citera
2009-10-27, 17:23
Medlem
fugus avatar
Hur vet vi att Overeem är sy mycket bättre? Sen han blev mörbultad flera fighter 2007 har han endast mött mediokert motstånd.
Eller baserar ni det mesta på några thaiboxnings matcher?
Citera
2009-10-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Hur vet vi att Overeem är sy mycket bättre? Sen han blev mörbultad flera fighter 2007 har han endast mött mediokert motstånd.

Bollar man runt med Hari och Bonjasky som han gjorde så är man ett hot mot vem som helst, stående iallafall.
Senast redigerad av Bratja 2009-10-27 kl. 19:12.
Citera
2009-10-27, 19:11
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratja
Bollar man runt med Hari och Bonjasky som han gjorde så är man ett hot mot vem som helst stående.
Jojo, och vinner man ADCC är man också ett hot. Men nu är det MMA vi talar om och där har overeem inte bevisat ett skit. Man kan inte använda resultat i en specifik gren och åka snålskjuts till en match mot Fedor. Enligt mig iaf. Finns ingen anledning i världen att ranka overeem topp10 i mma.

Men visst är det en intressant fight. Främst för att vi äntligen får se Overeem mot vettigt motstånd.
Citera
2009-10-27, 19:14
Medlem
Men nu är han ju titelhållare i Fedors org. trots allt. Jag tycker förvisso inte Overeem förtjänar bältet då han inte försvarat det på över två år, men ändå.
Citera
2009-10-27, 20:19
Medlem
No_fears avatar
Citat:

Jo han har mött mediokert motstånd men man kan inte ta ifrån han att han har sett ut som en ny fighter sen han har dopat sig, både utseendemässigt och till sin fighting-stil.

Jag pratar inte rankingmässigt utan hur han har sett ut i ringen, visst mot mediokert motstånd men samma med Shogun så såg man att mot Chuck så var han tillbaka fast Chuck kanske inte är det bästa motståndet nå mer, hänger du med hur jag tänker.
Citera
2009-10-27, 20:23
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Jo han har mött mediokert motstånd men man kan inte ta ifrån han att han har sett ut som en ny fighter sen han har dopat sig, både utseendemässigt och till sin fighting-stil.

Jag pratar inte rankingmässigt utan hur han har sett ut i ringen, visst mot mediokert motstånd men samma med Shogun så såg man att mot Chuck så var han tillbaka fast Chuck kanske inte är det bästa motståndet nå mer, hänger du med hur jag tänker.
Jo jag hänger med i hur du tänker. Jag stör mig dock på att Overeem matchas mot såna jävla nollor. Släng in honom mot en vettig fighter, sen kan man dra bättre slutsatser. Jag förstår inte syftet med att låta honom möta så dåligt motstånd som han mött senaste åren.
Citera
2009-10-27, 20:27
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Jo jag hänger med i hur du tänker. Jag stör mig dock på att Overeem matchas mot såna jävla nollor. Släng in honom mot en vettig fighter, sen kan man dra bättre slutsatser. Jag förstår inte syftet med att låta honom möta så dåligt motstånd som han mött senaste åren.

Håller med, vet inte varför han tar matcher mot alla dåliga fighters, helst när man vet att dom som dopar sig hårt som han brukar inte vara så dominanta länge utan kommer gå ner sig efter nåt år så han borde försöka bygga upp sitt namn så mycket som möjligt och ta matcher mot dom bästa han kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in