Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Tänkte främst på när du säger att HMC's "mma-brottning" är likvärdig med Brock Lesnar. Jag undrade mest vad du baserade detta på. Jag tror att jag sett de flesta MMA fighter med HMC, och jag tycker mig inte ha sett prov på något i stort sett där jag kan bedömma hans brottarkvaliteér. Det extremt lilla jag sett har varit långtifrån imponerande.
Nej jag har inte sett något av Lesnars college-brottning. Jag har inte heller sagt något om hans kvaliteér i denna tråd. Men om du nu vill veta så ja, jag utgår från att Lesnar är en bättre mma fighter och brottare än HMC på det extremt futtiga materialet vi har att tillgå. Notera dock att jag tycker utgångsläget är alldeles för svagt för att jag med säkerhet ska kunna säga hur det verkligen står till.
Sen när jag ändå har dig på tråden. Du säger att HMC är starkare än Lesnar. Utgår du nu ifrån storlek igen? (längd och benstruktur) Eller är det något annat?
Jag är intresserad på riktigt och ifrågasätter dig inte, däremot vill jag gärna veta vad du baserar allt detta på.
Ja, vi har lite material att använda oss av när det gäller båda fighters. Jag ifrågasätter inte Brock Lesners brottning heller.. det jag sett ifrån hans collagebrottning har varit grymt stabilt, jag tkr dock HW-collage brottning är för passivt tråkigt egentligen så jag är inte rätt att bedöma. Men NCAA-champ talar ju sitt tydliga språk.
Nej.. man kan inte bedöma något brottningsmässigt alls från HMC's första mma-match då han släper runt den stackaren. Fedor-matcher däremot, även om det inte ser brottningstekniskt ut, så får han mount på Fedor betydligt lättare än t.ex Coleman, och ni pratar vi från clinch.
En fighter som Matt Lindland som är den mest internationellt meriterade brottaren vi har i MMA, väger runt samma vikt som fedor vid mötet blir reverserad till guard från clinch. Hong Man Choi var faktist inte ens nära att bli svept....
Är det brottningstekniskt snyggt? Nej. Är han en bra mma-brottare (styrka att ta takedowns, kontrollera etc.)? Ja, jag tror det....
Nu släpper jag det här, jag är väl medveten om att jag inte får mycket medhåll här.
Styrka är svårt, jag är inte säker på att HMC kan anses som starkare än Brock, men jag tror det.. och det har mkt med storleken att göra. Håller du med om att Bob Sapp kan anses ha mer styrka än Lesner? I mina ögon är HMC kraftfullare...
Aja, heller inte det är något vidare til diskussionsmaterial.
Åter till Fedor nu tycker jag