2009-03-04, 22:30
Medlem
Emilio7s avatar
Tror knappast att HMC har skills i närheten av Brocks när det kommer till brottning...

Han har ju bara sysslat med "blöjbrottning", ngn sorts koreansk nationalsport som typ går ut på att bära den andra ur en ring typ som sumobrottning...
Citera
2009-03-04, 22:46
Medlem
l00zekks avatar
Ssireum har tydligen Hong Man Choi hållit på med

http://en.wikipedia.org/wiki/Ssireum

http://www.youtube.com/watch?v=NDz_ub4uVWs
Citera
2009-03-04, 22:48
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Är han en mer meriterad brottare? Brock har ju trots allt vunnit en del.
Alltså, det är väl relativt, i Korea var han väl champ i den brottningsgrenen men som Emilio skriver så är det en annan typ av brottning men nej.. det går utan tvivel med objektivitet säga att Brock är mer meriterad.. men det menade jag inte med mitt inlägg heller

Citat:
Ursprungligen postat av Emilio7
Tror knappast att HMC har skills i närheten av Brocks när det kommer till brottning...

Han har ju bara sysslat med "blöjbrottning", ngn sorts koreansk nationalsport som typ går ut på att bära den andra ur en ring typ som sumobrottning...
Jag skulle nog vilja säga att det isf är mer likt Judo.. Det är iaf betydligt mer "brottning" än sumo...

Jag menar inte att HMC skulle slå Brock i collagebrottning heller, men i MMA-brottning så är den jämförbar, både storlek och styrka är egenskaper till HMC's favör.

Så ja, HMC är en utav bästa mma-brottarna Fedor har mött...
Citera
2009-03-04, 22:55
Medlem
l00zekks avatar
Enligt den här intervjun skulle Brock ha mött Hong Man Choi http://www.youtube.com/watch?v=R8LLnNZf9pE
Citera
2009-03-04, 23:07
Medlem
Tiptons avatar
Varför det verkar som jag höjer upp HMC's brottning lite väl mycket är att jag anser att storleken/vikt är så väldigt betydande.

Är Koscheck bättre brottare än t.ex Gonzaga? De flesta svarar självklart ja här, men Gonzaga skulle förmodligen kasta Koscheck som en vante i ringen och således är han en bättre MMA-brottare i mina ögon.

MMA-fans har på senare tid försökt höja upp de lägre viktklasserna och det helt värdelöst subjektiva p4p-debatterna tagit proportioner som går över mitt förstånd. Ett ex. är en tråd på sherdog då en trådstartare förklarade att han bara gillade tyngre viklasser och blev rejält flamad.. Jag skrev även i tråden angående detta. Läs från mitt inlägg längst upp och sedan förklarar "Natman2939" på ett väldigt bra sätt: http://www.sherdog.net/forums/f2/any...7/index37.html
dock är 90% av de andra posters helt blinda.. men men

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo.. HMC, har en viss brottning i bakgrunden som hjälper honom rent balansmässigt och även tekniskt(även om de inte är jämföra bara med Brocks) Men har även storleken på sin sida vilket gör honom till en bra mma-brottare. Du kan inte enbart kolla på brottningsteknik.
Citera
2009-03-04, 23:13
Medlem
fugus avatar
Ärligt talat. Har du någon koll överhuvudtaget på hur HMC brottas? Vart har du sett detta? Eller utgår du från att storlek(längd + vikt) och något som i bästa fall kan liknas vid brottning som bakgrund?
Citera
2009-03-04, 23:25
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Ärligt talat. Har du någon koll överhuvudtaget på hur HMC brottas? Vart har du sett detta? Eller utgår du från att storlek(längd + vikt) och något som i bästa fall kan liknas vid brottning som bakgrund?

Jag har sett ett han brottas faktiskt.. jag har sett han fått stryk och vunnit. Sedan har jag gått lite på vad folk sagt om hans brottning. Har svårt att plocka fram ur minnet nu men en rival som han gått brottningsmatcher mot är bra mma-brottare, minns inte vem nu så det gör mitt argument rätt ihåligt, hade inte tänkt nämna det men jag försöker komma på...

Du har förmodligen sett hela Brock Lesners collage-karriär...
Citera
2009-03-04, 23:32
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Enligt den här intervjun skulle Brock ha mött Hong Man Choi http://www.youtube.com/watch?v=R8LLnNZf9pE

Jepps, och HMC skulle förmodligen vunnit... Nu kommer de aldrig mötas olyckligt nog och när Brock är i UFC så blir han så enormt hypad att till och med folk nämner honom som Fedors största hot... hmmm...

Men nej, jag tänker inte sitta här och förutspråka vilken duktig brottare/fighter HMC är, leder bara till subjektiva åsikter. Det jag menade med mitt första inlägg var att HMC var en utav de bästa mma-brottare Fedor har mött. Jag anser att så är fallet, även om jag inte får medhåll.
Citera
2009-03-04, 23:32
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Jag har sett ett han brottas faktiskt.. jag har sett han fått stryk och vunnit. Sedan har jag gått lite på vad folk sagt om hans brottning. Har svårt att plocka fram ur minnet nu men en rival som han gått brottningsmatcher mot är bra mma-brottare, minns inte vem nu så det gör mitt argument rätt ihåligt, hade inte tänkt nämna det men jag försöker komma på...

Du har förmodligen sett hela Brock Lesners collage-karriär...
Tänkte främst på när du säger att HMC's "mma-brottning" är likvärdig med Brock Lesnar. Jag undrade mest vad du baserade detta på. Jag tror att jag sett de flesta MMA fighter med HMC, och jag tycker mig inte ha sett prov på något i stort sett där jag kan bedömma hans brottarkvaliteér. Det extremt lilla jag sett har varit långtifrån imponerande.

Nej jag har inte sett något av Lesnars college-brottning. Jag har inte heller sagt något om hans kvaliteér i denna tråd. Men om du nu vill veta så ja, jag utgår från att Lesnar är en bättre mma fighter och brottare än HMC på det extremt futtiga materialet vi har att tillgå. Notera dock att jag tycker utgångsläget är alldeles för svagt för att jag med säkerhet ska kunna säga hur det verkligen står till.

Sen när jag ändå har dig på tråden. Du säger att HMC är starkare än Lesnar. Utgår du nu ifrån storlek igen? (längd och benstruktur) Eller är det något annat?
Jag är intresserad på riktigt och ifrågasätter dig inte, däremot vill jag gärna veta vad du baserar allt detta på.
Citera
2009-03-04, 23:44
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Tänkte främst på när du säger att HMC's "mma-brottning" är likvärdig med Brock Lesnar. Jag undrade mest vad du baserade detta på. Jag tror att jag sett de flesta MMA fighter med HMC, och jag tycker mig inte ha sett prov på något i stort sett där jag kan bedömma hans brottarkvaliteér. Det extremt lilla jag sett har varit långtifrån imponerande.

Nej jag har inte sett något av Lesnars college-brottning. Jag har inte heller sagt något om hans kvaliteér i denna tråd. Men om du nu vill veta så ja, jag utgår från att Lesnar är en bättre mma fighter och brottare än HMC på det extremt futtiga materialet vi har att tillgå. Notera dock att jag tycker utgångsläget är alldeles för svagt för att jag med säkerhet ska kunna säga hur det verkligen står till.

Sen när jag ändå har dig på tråden. Du säger att HMC är starkare än Lesnar. Utgår du nu ifrån storlek igen? (längd och benstruktur) Eller är det något annat?
Jag är intresserad på riktigt och ifrågasätter dig inte, däremot vill jag gärna veta vad du baserar allt detta på.

Ja, vi har lite material att använda oss av när det gäller båda fighters. Jag ifrågasätter inte Brock Lesners brottning heller.. det jag sett ifrån hans collagebrottning har varit grymt stabilt, jag tkr dock HW-collage brottning är för passivt tråkigt egentligen så jag är inte rätt att bedöma. Men NCAA-champ talar ju sitt tydliga språk.

Nej.. man kan inte bedöma något brottningsmässigt alls från HMC's första mma-match då han släper runt den stackaren. Fedor-matcher däremot, även om det inte ser brottningstekniskt ut, så får han mount på Fedor betydligt lättare än t.ex Coleman, och ni pratar vi från clinch.

En fighter som Matt Lindland som är den mest internationellt meriterade brottaren vi har i MMA, väger runt samma vikt som fedor vid mötet blir reverserad till guard från clinch. Hong Man Choi var faktist inte ens nära att bli svept....

Är det brottningstekniskt snyggt? Nej. Är han en bra mma-brottare (styrka att ta takedowns, kontrollera etc.)? Ja, jag tror det....

Nu släpper jag det här, jag är väl medveten om att jag inte får mycket medhåll här.

Styrka är svårt, jag är inte säker på att HMC kan anses som starkare än Brock, men jag tror det.. och det har mkt med storleken att göra. Håller du med om att Bob Sapp kan anses ha mer styrka än Lesner? I mina ögon är HMC kraftfullare...

Aja, heller inte det är något vidare til diskussionsmaterial.

Åter till Fedor nu tycker jag
Citera
2009-03-05, 00:32
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Varför det verkar som jag höjer upp HMC's brottning lite väl mycket är att jag anser att storleken/vikt är så väldigt betydande.

Är Koscheck bättre brottare än t.ex Gonzaga? De flesta svarar självklart ja här, men Gonzaga skulle förmodligen kasta Koscheck som en vante i ringen och således är han en bättre MMA-brottare i mina ögon.

MMA-fans har på senare tid försökt höja upp de lägre viktklasserna och det helt värdelöst subjektiva p4p-debatterna tagit proportioner som går över mitt förstånd. Ett ex. är en tråd på sherdog då en trådstartare förklarade att han bara gillade tyngre viklasser och blev rejält flamad.. Jag skrev även i tråden angående detta. Läs från mitt inlägg längst upp och sedan förklarar "Natman2939" på ett väldigt bra sätt: http://www.sherdog.net/forums/f2/any...7/index37.html
dock är 90% av de andra posters helt blinda.. men men

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo.. HMC, har en viss brottning i bakgrunden som hjälper honom rent balansmässigt och även tekniskt(även om de inte är jämföra bara med Brocks) Men har även storleken på sin sida vilket gör honom till en bra mma-brottare. Du kan inte enbart kolla på brottningsteknik.

Så Gonzaga har bättre MMA-brottning än Koscheck på grund av att han är större? Hört talas om viktklasser?
Har Frank Mir bättre brottning är Sean Sherk då också eller?
Citera
2009-03-05, 01:09
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Så Gonzaga har bättre MMA-brottning än Koscheck på grund av att han är större? Hört talas om viktklasser?
Har Frank Mir bättre brottning är Sean Sherk då också eller?

Du har uppenbarligen inte läst det jag skrivit.. jag drog det lite väl långt men jag försökte förtydliga hur man MÅSTE räkna in storleken och styrkan i hur "bra brottare" fedor har mött. Okey, hade han mött Koscheck slängt kryss på honom (likt mot heath herring) så trots att Koscheck är en ypperlig brottare så hade du inte kunnat säga så mycket utifrån det.

Jag är väl medveten om viklasser, hade du bara läst det jag skrivit och sherdog-länken jag postade där jag förklarar lite mer vad jag menar så hade du förstått lite bättre...

Det fövånar mig att det finns så oerhört många tomtar som propagerar för detta "han är har mer skills och är således bättre". Utövare A slår utövare B = Utövare A är bättre PUNKT.

edit: Jag tänker inte fortsätta en sådan här diskussion här heller och jag vet att det retar upp extremt många, framför allt folk som inte är så välväxta och det är inte alls min mening att kritisera dessa. Som sagt så älskar jag all MMA...
Senast redigerad av Tipton 2009-03-05 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in