2009-09-08, 10:52
Medlem
KingMos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Mot Arona hade han förlorat i vilken vettig organisation somhelst. Extremt skumma bedömningsregler.

Nja, fedor va ju inte i sitt game och en arona som enbart ligger på marken har ju ett övertag utan GNP.
Citera
2009-09-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Det skulle vara så kul om Brett Rogers, som egentligen inte står någon chans alls skulle bara totalt Knock The Fuck Out Fedor som bryr sig så väldigt mycket om hans 30-1-0-1 record och 20% stake i M-1 Global.

Det kanske alltid känns bra att det finns en man därute som inte kan besgras, a la chuck norris, usain bolt, lyoto machida. Fast nu vill jag att det ska ta slut för Fedor. Jag hoppas på en mega upset.

Jag gillar inte hur alla hänger och dinglar från Fedors bollar och jag vill att hans "odödliga aura" ska ta slut.

Så jag kommer sitta uppe och se showtime stream när Fedor vs Rogers väl händer, förmodligen i november.

Normalt hade jag postat detta på sherdog fast har blivit bannad där många ggr nu.

Fuck you! fedor kommer visa den där jävla gorillan varför dom var slavar för 300 år sen

grrrrgrrrgr

nä seriöst jag tycker att han är en av dom bästa tungviktsmästarna jag vart med om,han visar alltid sån respekt för sina motståndare och han är aldrig storkäftad. jag stör mej på storkäftade skitungar som saknar respekt
Senast redigerad av Robin:D 2009-09-08 kl. 13:14.
Citera
2009-09-08, 13:36
Medlem
Burdissos avatar
Fedor Knockad? Visste inte att robotar kunde bli knockade haha.. Fedor är nr 1 han har krossat allt motstånd han har möt. UFC champions Arlovski, Sylvia. Alla top contenders i Pride. Sen en helt annan femma att han inte skrev på för UFC det vet ingen här vad det exakt handlade om. Men Werdum, Oveerem är verkligen inga dåliga fighters och B.Rogers kommer Fedor ta ner och GNP till sig segern tror jag. Jag hoppas verkligen Fedor slutar obesegrad han är nr 1 inom MMA.
Citera
2009-09-08, 13:44
Medlem
JamalKamals avatar
Jag hoppas också att han förblir obesegrad. Jag tycker han verkar väldigt ödmjuk och sympatisk. Jämför med en viss man som säger att han är "byggd som en svart man". Sedan är väl knappast Brett Rogers mycket sämre än Shane Carwin och Velasquez? Lesnar har väl bara fyra segrar så jag ser inte riktigt att Fedor måste till UFC för att möta de bästa.
Citera
2009-09-08, 14:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
nä seriöst jag tycker att han är en av dom bästa tungviktsmästarna jag vart med om,han visar alltid sån respekt för sina motståndare och han är aldrig storkäftad. jag stör mej på storkäftade skitungar som saknar respekt

Jag talade med en juggekompis igår och han har tränat med Crocop flera gångar och han känner några av hans träningskompisar. Det är uppenbart att Mirko anser sig ha bevisat sin kvalité när han tävlade för pride och K1. Nu handlar det mer om att underhålla sin stjärnstatus, dvs. sin framtid, och då räcker det att ställa upp i enskilda matcher som inte handlar handlar om titlar. Visst, ett bälte vore förstås bra, men det är inte det primära. Jag tycker mig kunna se detta hos de flesta andra hjältar som var med under prideperioden, Wanderlei Silva eller Dan Henderson t.ex. Och givetvis Fedor. Förlorar han mot någon som får in en lucky punch så tycker vi ändå att Fedor är bäst.

Alltså är det i huvudsak de nya som måste bevisa något och försöka ta bältet i UFC. Jag håller med dig om att storkäftade skitungar är störiga. Men jag stör mig också på de som av princip och av ren reflex hatar UFC. UFC måste ju ha slavkontrakt för alla, Dana är en idiot oavsett vad etc. Jag blir så trött på sådana gläfsande muppar. Pride är över och kommer aldrig att komma tillbaks. Idag är det UFC som gäller. Det är ingen åsikt utan ett faktum. Vill inte Fedor tävla där så har det ingenting att göra med att ufc är en skitorganisation och att Dana är en hora. För Fedor handlar det uppenbarligen bara om underhållning numer. För att det inte ska bli så enformigt så förstår jag att vissa hoppas på att någon får in en turträff så att det blir lite variation.
Citera
2009-09-08, 14:55
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
UFC måste ju ha slavkontrakt för alla, Dana är en idiot oavsett vad etc. Jag blir så trött på sådana gläfsande muppar. Pride är över och kommer aldrig att komma tillbaks. Idag är det UFC som gäller. Det är ingen åsikt utan ett faktum. Vill inte Fedor tävla där så har det ingenting att göra med att ufc är en skitorganisation och att Dana är en hora.

Vill börja med att säga att jag verkligen inte hatar UFC utan är ett stort fan. Men sedan är det även ett faktum att UFC's kontrakt är väldigt kontrollerande och att Dana personlingen går in och väljer entrance-låtar åt fighters och liknande saker. Det är en affärsmodell de har att försöka monopolisera sporten och kunda binda de bästa fighterserna med väldigt strikta kontrakt, men de betalar bra under rådande förutsättningar, det ska man inte säga nåt om. Många klagar på att de betalar för dåligt och jämför med stora boxningsmatcher men då ska vi kolla på hur det går för org's som slänger iväg pengarna utan kontroll och jämföra med boxningen som är etablerad sedan över 100 år där det finns massor pengar redan och betydligt enklare med reklam osv.

Nu kanske jag läst denna tråd lite snabbt men ännu inte sett någon som påstår att UFC är en skitorganisation eller att Dana är en hora. Varför all denna frustration av ufc-nuthuggsen? Att inte ha Fedor i UFC sätter tydligen sina spår...

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
För Fedor handlar det uppenbarligen bara om underhållning numer. För att det inte ska bli så enformigt så förstår jag att vissa hoppas på att någon får in en turträff så att det blir lite variation.
Nej, det handlar det uppenbart inte alls om. Fedor vill fightas mot bästa möjliga motstånd utan att ge upp alla sin rättigheter han vill ha kvar. Fedor skulle ta en match när som helst mot Brock eller vilken annan fighter som helst. "Fedor är bara ute efter underhållning" , det var fan bland det mest korkade och oinsiktsfulla jag lästa hittils på flashback...
Citera
2009-09-08, 15:07
Medlem
fugus avatar
Fedor har inte signat med UFC för att M-1 inte godkänt kontraktet. Det är inte fedor som sitter och bestämmer vem han ska signa med i och med att han har ett kontrakt med M-1.

Och M-1 har själv gått ut och sagt att den enda punkten som saknas är co-promotion. Vilket är sanslöst givetvis.

Men har vi inte diskuterat detta till leda i ALLA ANDRA TRÅDAR?
Citera
2009-09-08, 15:15
Medlem
Citat:
Fedor har inte signat med UFC för att M-1 inte godkänt kontraktet. Det är inte fedor som sitter och bestämmer vem han ska signa med i och med att han har ett kontrakt med M-1.

Och M-1 har själv gått ut och sagt att den enda punkten som saknas är co-promotion. Vilket är sanslöst givetvis.

Fedor är M1 tillsammans med hans main manager Vadim Finkelstein.
Citera
2009-09-08, 15:17
Medlem
tjock-steffes avatar
Citat:

Han är ju delägare i M-1 så lite har han ju att säga till om.

Han har ju sagt att han inte tycker UFCs kontraktsförslag har varit bra och det förstår väl en idiot att man inte skriver på kontrakt som man inte gillar..?
Citera
2009-09-08, 15:19
Medlem
fugus avatar
Citat:
Fedor är M1 tillsammans med hans main manager Vadim Finkelstein.
Ja och hur stor är Fedors andel?
Citera
2009-09-08, 15:20
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjock-steffe
Han är ju delägare i M-1 så lite har han ju att säga till om.

Han har ju sagt att han inte tycker UFCs kontraktsförslag har varit bra och det förstår väl en idiot att man inte skriver på kontrakt som man inte gillar..?
Först säger du att han är med och bestämmer. Sedan att han inte gillar UFCs kontrakt. Hur kommer det sig då att M-1 själva gått ut och sagt att enda punkten där det faller är Co-promotion? Varför snackar alla om "Fedors frihet"?
Citera
2009-09-08, 15:32
Medlem
Gråsparvs avatar
Citat:
Jag har nästan sett alla Fedors matcher live(ppv eller stream) sedan Fedor vs Mark Coleman 1 år 2004. Jag är inte någon som började se på mma först då tv4 började visa TUF eller ufc. Så jag har bara en egen uppfatning om Fedor.
Fedor är utan tvekan #1 HW men det finns inget bra motstånd för honom i SF, werdum, rogers, overeem är alla bums. och för övrigt knappt några HW's i SF alls. De ända jag vill se honom möta utanför UFC är Kharitonov och Monson.
Jag har alltid gillat Fedor förut fast mindre och mindre sedan PRIDE gick under. De ända gångerna jag hejjade mot honom var mot NOG 2 och CRO COP.

Men det är dags för hans odödliga aura att ta slut, speciellt när han själv väljer att möta någon som Rogers. Så jag hoppas på en KTFO.

Frågan är ju om Shane Carwin hade varit en mer värdig motståndare? Jag tycker iaf inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in