Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
UFC måste ju ha slavkontrakt för alla, Dana är en idiot oavsett vad etc. Jag blir så trött på sådana gläfsande muppar. Pride är över och kommer aldrig att komma tillbaks. Idag är det UFC som gäller. Det är ingen åsikt utan ett faktum. Vill inte Fedor tävla där så har det ingenting att göra med att ufc är en skitorganisation och att Dana är en hora.
Vill börja med att säga att jag verkligen inte hatar UFC utan är ett stort fan. Men sedan är det även ett faktum att UFC's kontrakt är väldigt kontrollerande och att Dana personlingen går in och väljer entrance-låtar åt fighters och liknande saker. Det är en affärsmodell de har att försöka monopolisera sporten och kunda binda de bästa fighterserna med väldigt strikta kontrakt, men de betalar bra under rådande förutsättningar, det ska man inte säga nåt om. Många klagar på att de betalar för dåligt och jämför med stora boxningsmatcher men då ska vi kolla på hur det går för org's som slänger iväg pengarna utan kontroll och jämföra med boxningen som är etablerad sedan över 100 år där det finns massor pengar redan och betydligt enklare med reklam osv.
Nu kanske jag läst denna tråd lite snabbt men ännu inte sett någon som påstår att UFC är en skitorganisation eller att Dana är en hora. Varför all denna frustration av ufc-nuthuggsen? Att inte ha Fedor i UFC sätter tydligen sina spår...
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
För Fedor handlar det uppenbarligen bara om underhållning numer. För att det inte ska bli så enformigt så förstår jag att vissa hoppas på att någon får in en turträff så att det blir lite variation.
Nej, det handlar det uppenbart inte alls om. Fedor vill fightas mot bästa möjliga motstånd utan att ge upp alla sin rättigheter han vill ha kvar. Fedor skulle ta en match när som helst mot Brock eller vilken annan fighter som helst. "Fedor är bara ute efter underhållning" , det var fan bland det mest korkade och oinsiktsfulla jag lästa hittils på flashback...