2010-05-10, 17:02
Medlem
l00zekks avatar
Har roat mig med att kolla igenom de senaste typ 10 senaste fedormatcherna en andra gång och jäklar vad mångsidig han är.
Citera
2010-05-10, 19:20
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Har roat mig med att kolla igenom de senaste typ 10 senaste fedormatcherna en andra gång och jäklar vad mångsidig han är.
Det roliga är att han vinner på de områdena motståndaren är starkast, ligger i Nogs guard, står med cro-cop och så vidare.
Citera
2010-05-10, 22:29
Medlem
givves avatar
I mina ögon är hans den mest kompletta fightern där ute, farliga submissions från alla tänkbara positioner samtidigt som han är mycket vällärd i dessa, bra brottning, farlig stående med kraft som väldigt få fighters har, totalt orädd, njuter av att se honom fightas varje gång.
Senast redigerad av givve 2010-05-10 kl. 23:18.
Citera
2010-05-10, 23:08
Medlem
BePatients avatar
Det jag njuter av mest är nog tystnaden. Han demolerar toppfajters, gång efter annan, på deras starkaste områden, med en kropp som förmodligen kunnat klämmas in i mellanvikten, och han gör det helt utan att snacka upp sig själv på något sätt. När han sedan lägger handskarna på hyllan kommer han kunna smälta in och bli en i folkmängden, det kommer ske så tyst som möjligt. Det enda som kommer finnas kvar är fajterna och prestationerna; hans handlingar kommer tala för sig själva.

Kan inte tänka mig en finare karriär för en fajter att se tillbaka på.
Citera
2010-05-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Det jag njuter av mest är nog tystnaden. Han demolerar toppfajters, gång efter annan, på deras starkaste områden, med en kropp som förmodligen kunnat klämmas in i mellanvikten, och han gör det helt utan att snacka upp sig själv på något sätt. När han sedan lägger handskarna på hyllan kommer han kunna smälta in och bli en i folkmängden, det kommer ske så tyst som möjligt. Det enda som kommer finnas kvar är fajterna och prestationerna; hans handlingar kommer tala för sig själva.

Kan inte tänka mig en finare karriär för en fajter att se tillbaka på.

I denna takten så tror jag tyvärr Fedor mest kommer bli ihågkommen som han som aldrig ställdes mot värdigt motstånd efter sin tid i pride, att Fedor går matcher i en bingohalls organisation mot cans och fighters som brukar steroider känns som rena vansinnet.
Citera
2010-05-10, 23:24
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
I denna takten så tror jag tyvärr Fedor mest kommer bli ihågkommen som han som aldrig ställdes mot värdigt motstånd efter sin tid i pride, att Fedor går matcher i en bingohalls organisation mot cans och fighters som brukar steroider känns som rena vansinnet.
Och nivån på motståndet nu för tiden gör det han åstadkommit fram till nu mindre värt? Nä, trist att tänka så. Strötittaren kanske bara minns det senaste, men karriären och hans record kommer alltid finnas kvar för riktiga fans.
Citera
2010-05-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Och nivån på motståndet nu för tiden gör det han åstadkommit fram till nu mindre värt? Nä, trist att tänka så. Strötittaren kanske bara minns det senaste, men karriären och hans record kommer alltid finnas kvar för riktiga fans.

Realistiskt sett har han väl iallafall 2-3 år kvar på sin karriär (som mest) jag tror hans "pride" record 2.3 år down the line om the fortsätter se ut som det gjort sen pride blev uppköpt kommer väga väldigt lätt, spöa cans i fem års tid är inte överdrivet imponerande i min bok.

Och tycker inte Fedor såg överdrivet imponerande ut mot Rogers, hade Carwin tex träffat Fedor med en sådan näve som Rogers gjorde är jag tämligen säker på att Fedor tvärslocknat.
Citera
2010-05-10, 23:40
Medlem
schmuckens avatar
Citat:
Realistiskt sett har han väl iallafall 2-3 år kvar på sin karriär (som mest) jag tror hans "pride" record 2.3 år down the line om the fortsätter se ut som det gjort sen pride blev uppköpt kommer väga väldigt lätt, spöa cans i fem års tid är inte överdrivet imponerande i min bok.

Och tycker inte Fedor såg överdrivet imponerande ut mot Rogers, hade Carwin tex träffat Fedor med en sådan näve som Rogers gjorde är jag tämligen säker på att Fedor tvärslocknat.

Cans är dem ju inte och det har diskuterats om och om igen. Dem han mött efter Pride är ju det bästa motståndet som finns utanför UFC.
Men jag känner som så att Fedors nedfall kommer att komma väldigt, väldigt snart. Jag vill faktiskt se han förlora så att man slipper sitta tokstressad och bita naglar när han ska slåss. Jag har sån jävla respekt för honom att jag mår fan illa när hans fighter börjar närma sig. Jag har tvivlat på honom enda sen han skulle upp mot Tim Sylvia och han fortsätter att förvåna mig.
Citera
2010-05-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Cans är dem ju inte och det har diskuterats om och om igen. Dem han mött efter Pride är ju det bästa motståndet som finns utanför UFC.
Men jag känner som så att Fedors nedfall kommer att komma väldigt, väldigt snart. Jag vill faktiskt se han förlora så att man slipper sitta tokstressad och bita naglar när han ska slåss. Jag har sån jävla respekt för honom att jag mår fan illa när hans fighter börjar närma sig. Jag har tvivlat på honom enda sen han skulle upp mot Tim Sylvia och han fortsätter att förvåna mig.

Tycker inte rankingen är värd speciellt mycket då HW division först nu dom senaste åren börjat se riktigt intressant ut och man börjat se såna begåvningar som tidigare divisioner redan haft ett flertal tidigare.

Tim Sylvia tex?, Arlovski?, Rogers? Werdum? ,vem skall man mata han med efter detta då, skall SF sitta och hålla tummarna att Overeem eller Barnett klarar dopingtest innan dom faller ur rankingen, eller skall man signa "supertalangen" Kimbo Slice kanske?
Citera
2010-05-10, 23:52
Medlem
schmuckens avatar
Citat:
Tycker inte rankingen är värd speciellt mycket då HW division först nu dom senaste åren börjat se riktigt intressant ut och man börjat se såna begåvningar som tidigare divisioner redan haft ett flertal tidigare.

Tim Sylvia tex?, Arlovski?, Rogers? Werdum? ,vem skall man mata han med efter detta då, skall SF sitta och hålla tummarna att Overeem eller Barnett klarar dopingtest innan dom faller ur rankingen, eller skall man signa "supertalangen" Kimbo Slice kanske?

Om Overeem vinner över Rogers så blir det ju vinnaren mellan Werdum och Fedor mot Overeem då. Om det nu blir så att Fedor är vinnaren över Werdum och sedan besegrar Overeem så återstår ju bara Josh Barnett. Sen efter det? Ja då tycker då jag att han ska lägga av. Hade han varit 3 år yngre hade jag hoppats att han signat med UFC men nu känns han ganska dassig om man jämför med hur han var förr. Alltså så minskar ju chanserna att han skulle klara sig bra i UFC med en hel del. Sen att om det skulle gå dåligt för Fedor OM han nu signar med UFC så kommer ju Dana White ha "rätt" om alla hans uttalanden, vilket inte heller skulle vara så kul
Citera
2010-05-11, 00:25
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Varför tror du det? De flesta når sin topp vid 35år.

Citat:
Tror du Carwin hade knockat Fedor med en jabb på näsan?
Citera
2010-05-11, 15:23
Medlem
givves avatar
Förstår inte varför alla ser det som att fedor har mött cans på senare år, arlovski var rankad 2:a i världen innan han blev utslagen, sylvia var top5 och barnett var 2:a, han duckar ingen.

Rogers hade precis slagit ut arlovski på 20 sekunder, hur är man en can då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in