2010-01-22, 16:23
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Hur tror ni om det kommande mötet mellan Fedor vs Werdum komma se ut och gå.

Personligen så har jag svårt att se Werdum vinna detta, eventuellt om Fedor gör nåt misstag och Werdum sätter en sub på han, men annars är det Fedor hela vägen.

Stående så kommer Werdum ha problem, han har visat i iallafall dom 3 senaste matcher (har inte hunnit kolla fler just nu) att han släpper igenom slag lite för enkelt emellanåt, det han iallafall gör bra när han blir träffad är att han tar rygg position och inbjuder folk till hans guard istället för att snabbt försöka ställa sig igen när man är groggy, och dom flesta har respekt för Werdums guard och vågar inte gå på fullt anfall fast han är groggy.
Fedor å andra sidan verkar skita i vems guard han hamnar i

Werdum kan vid tillfällen vissa upp en någorlunda Muay thai, det och boxning borde han träna dag och natt för tillfället för att ha en chans i denna fight. Han måste vissa upp sin bästa striking och helst striking defence för att överleva stående mot Fedor.

Men tror Fedor är så bra och erfaren på backen så han kan nog undvika att bli submittad, enda man kan ha i åtanke är att Fedor kan gå på avslut ibland lite väl aggresivt och en farlig submission artist som Werdum så har han alltid en chans att få en arm, ben eller hals i närheten av sig.
Jag tror att Fedor ska vara försiktig med Werdums guard. Jag rankar honom som farligare på marken än Nog. Frågan är hur bra nedtagningar Werdum har? Om han inte kan ta ner Fedor så är han ju helt körd.
Citera
2010-01-22, 20:54
Medlem
Tror Werdum får svårt för Fedor. Tror Fedor i bättre på typ allt!

Hörde att Alistar Overeem vill möta Fedor 2010. Tror ni att det kan bli av?
Citera
2010-01-22, 21:24
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Jag räknar med det. Till hösten senast.
Citera
2010-01-23, 14:08
Medlem
stengolvs avatar
Hittade denna på youtube, jäklig bra gjord

http://www.youtube.com/watch?v=6EpsAhDWSBM
Citera
2010-01-23, 14:20
Medlem
nollans avatar
Citat:

Om Roidereem bara släpper sargen. Han har väl tramsat runt tillräckligt utanför den organisation han är champ i kan man tycka.
Citera
2010-01-23, 16:33
Medlem
Deeecs avatar
Overeem hade troligtvis skitit fullständigt i Strikeforce om han inte haft kontrakt nu. Han är gud i Japan nu när han roidat till sig.
Citera
2010-01-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Overeem hade troligtvis skitit fullständigt i Strikeforce om han inte haft kontrakt nu. Han är gud i Japan nu när han roidat till sig.

Finns det några som är emot Overeem och snackar skit om honom i media? Vad man läser blir människor väldigt upprörda när någon åker dit för doping, men nu när han verkar vara ett så solklart fall... Jag förstår om organisationerna vill göra pengar på honom, men när han ropar ut Fedor tycker jag det har gått får långt. Rätt skrattretande faktiskt och jag hoppas Fedor dissar honom.
Citera
2010-01-24, 17:30
Medlem
spazzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Som man ser här så lekte Fedor med Arlovski
http://www.mmaforum.com/affliction/5...tion-pics.html

Hoppas du ar sarkastisk.
Citera
2010-01-24, 20:44
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Hoppas du ar sarkastisk.
Han gick undan alla hans slag. Blir inte träffad en enda gång där. Alla som inte sett det påstår att Arlovski lyckades frustrera Fedor. Jag tror snarare Arlovski var frustrerad.
Citera
2010-01-24, 21:07
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Han gick undan alla hans slag. Blir inte träffad en enda gång där. Alla som inte sett det påstår att Arlovski lyckades frustrera Fedor. Jag tror snarare Arlovski var frustrerad.

Han träffade inte slagen men han fick ändå Fedor att inte kunna gå in i slagväxlingarna som han ville, han störde Fedors rörelsemönster det gjorde han, men enorma reaktioner och små millimeter Fedor jobbar på där, trodde som många andra att han vart träffad och han hade större problem än han egentligen hade.

Det jag kan hitta landa för Arlovski i denna match om man räknar bort clinchen är, en uppercut när Fedor clinchar med Arlovski,, plus 3 legkicks som Fedor inte checkar alls (försöker fånga benet på 2 av dom har jag för mig), 2 halvmissar till legkicks också som träffar dåligt.

Men det intressanta är inte det utan det är att han stängde ner Fedors vanliga offensiv, det är det man kan ta med sig från den matchen om man söker efter nåt, Fedor kunde inte köra sin höger sving och clincha för han märkte nog själv att han skulle klampa rätt in i en kombination av Arlovski då. Fedor kunde inte sätta upp mycket till kombinationer utan fick se till att hålla avståndet och söka luckor och jobba på, nåt han gjorde riktigt bra och knocken är facit på det.
Citera
2010-01-24, 23:23
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Finns det några som är emot Overeem och snackar skit om honom i media? Vad man läser blir människor väldigt upprörda när någon åker dit för doping, men nu när han verkar vara ett så solklart fall... Jag förstår om organisationerna vill göra pengar på honom, men när han ropar ut Fedor tycker jag det har gått får långt. Rätt skrattretande faktiskt och jag hoppas Fedor dissar honom.
Fedor kan gott spöa Overeem, det hade gjort mycket för hans varumärke.
Citera
2010-01-25, 00:24
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Han träffade inte slagen men han fick ändå Fedor att inte kunna gå in i slagväxlingarna som han ville, han störde Fedors rörelsemönster det gjorde han, men enorma reaktioner och små millimeter Fedor jobbar på där, trodde som många andra att han vart träffad och han hade större problem än han egentligen hade.

Det jag kan hitta landa för Arlovski i denna match om man räknar bort clinchen är, en uppercut när Fedor clinchar med Arlovski,, plus 3 legkicks som Fedor inte checkar alls (försöker fånga benet på 2 av dom har jag för mig), 2 halvmissar till legkicks också som träffar dåligt.

Men det intressanta är inte det utan det är att han stängde ner Fedors vanliga offensiv, det är det man kan ta med sig från den matchen om man söker efter nåt, Fedor kunde inte köra sin höger sving och clincha för han märkte nog själv att han skulle klampa rätt in i en kombination av Arlovski då. Fedor kunde inte sätta upp mycket till kombinationer utan fick se till att hålla avståndet och söka luckor och jobba på, nåt han gjorde riktigt bra och knocken är facit på det.
På nästa sida kan du sa att det inte heller där är någon bra träff. Fedors armhåla.
http://www.mmaforum.com/795546-post14.html
Senast redigerad av RonaldoUtd 2010-01-25 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in