2010-06-28, 00:21
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Brett Rogers, som den b-fighter han är, var rankad top 10 när han slogs mot Fedor i de flesta rankingar. Dessutom vet ju ALLA att mma-matte är helt perfekt, där om A > B, B > C, så är ALLTID A > C. Det har ju aldrig hänt att en stil gör en fight, att fighters kommer in otillräckligt tränade/taggade, att en stark favorit förlorar, eller ngt sådant konstigt.

Brett Rogers största vinst är mot en Arlovski vars stortid var sedan länge förbi, som också har en glas-haka. Vem som helst kan spöa upp Arlovski vid det här stadiet*cough*antoniosilva*
Senast redigerad av john-henry-eden 2010-06-28 kl. 00:27.
Citera
2010-06-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Alxander den store har förlorat slag, Ceasar har förlorat slag, Napoleon har förlorat slag, Fedor har förlorat ett slag. Men bara för att Fedor klantade sig och förlorade en gång så betyder det inte att kriget är över. Slaget må vara över, men kriget är inte det .

Nu väntar jag ivrigt på Fedor vs Alistair. Det ironiska i det hela är att bägge är mina favoritfighters

Btw, nån som vet när fighten kommer ske? Har sökt överallt men hittar ingen info.

Tveksamt att den fighten blir av snart. Werdum sa själv att han ville ha rematch med Fedor, Fedor sa samma sak om Werdum. M1-globals förespråkare sa på konferensen efter matchen att en rematch med werdum är vad dom ska sikta på.
Citera
2010-06-28, 00:42
Medlem
john-henry-edens avatar
Hahahahaha, dem duckar fortfarande Alistair Overeem. Låt sista matchen på kontraktet i alla fall bli mot Overeem
Citera
2010-06-28, 00:51
Medlem
fugus avatar
Fedor är ju en komplett idiot om han går i pension utan att möta Werdum.
Givetvis är det hans nästa match.

Hoppas bara han tar tag i saker och fortsätter sedan. Han har helt klart mer att ge, och en del sportsliga prövningar att bjuda oss fans på.
Citera
2010-06-28, 01:03
Medlem
john-henry-edens avatar
Hans nästa match borde bli mot Overeem eller snarare en rematch mot Brett Rogers eller Arlovski. Scott Coker hade sagt innan att denn match skulle vara för #1 contender och Werdum är det nu. Nu är det dags för Overeem mot Fabricio.

Jag kommer att tappa all respekt för Strikeforce och Scott Coker om dem inte håller sitt ord och fixar Werdum vs Overeem. Suger dem Fedors kuk och ger honom rematch hoppas jag att SF går i konkurs då de visat att de inte är en seriös organisation
Senast redigerad av john-henry-eden 2010-06-28 kl. 01:05.
Citera
2010-06-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Hans nästa match borde bli mot Overeem eller snarare en rematch mot Brett Rogers eller Arlovski. Scott Coker hade sagt innan att denn match skulle vara för #1 contender och Werdum är det nu. Nu är det dags för Overeem mot Fabricio.

Jag kommer att tappa all respekt för Strikeforce och Scott Coker om dem inte håller sitt ord och fixar Werdum vs Overeem. Suger dem Fedors kuk och ger honom rematch hoppas jag att SF går i konkurs då de visat att de inte är en seriös organisation

men om det som sades tidigare i tråden stämmer att båda vill ha rematch så känns ju det absolut inte fel att köra en rematch innan man skickar upp ngn av dem för att slakta overeem
Citera
2010-06-28, 01:14
Medlem
fugus avatar
Citat:

Ge förloraren en chans på titeln? Nja hörredu. Lite väl kalle anka varning på det. (medveten sarkasm med tanke på Rogers vs Overeem)

Werdum vs Overeem är den logiska matchningen. Inträffar den inte hoppas jag Overeem gör sig fri från skitkontraktet han har med SF och beger sig till UFC.

För fedors del? Det beror på om han bara tänker köra en till fight i karriären. Isåfall gör han rätt i att vänta på Werdum. Annars kan han köra mot Barnett, Big foot eller vemfan somhelst. Kanske Lashley i japan? Vore ju lämpligt att återgå till freakshow rötterna.

Citat:
Ursprungligen postat av udda123456
men om det som sades tidigare i tråden stämmer att båda vill ha rematch så känns ju det absolut inte fel att köra en rematch innan man skickar upp ngn av dem för att slakta overeem
Slakta Overeem? I vilken värld?
Båda får det tufft mot Overeem. Blir mycket intressanta matcher.

Vad ska dem göra med Overeem medans? Deras jävla champ? Ska han bara fortsätta bli förbisedd?
Citera
2010-06-28, 01:18
Medlem
john-henry-edens avatar
Verkar som att BÅDA vill ducka Overeem
Citera
2010-06-28, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Vadå, om man inte är i ufc är man automatiskt b-nivå?

Det är snarare så att folk automatiskt höjer ufc up and coming fighters till skyarna och bara för dom är i ufc tror folk att dom är gudar om dom vinner några fighter mot inte speciellt bra namn som inte är med i bältesdiskutionerna. Sen om en fighter utanför ufc gör ifrån sig lika bra mot lika bra motstånd, ja då är dom b-fighters bara för dom inte vann sina matcher i ufc.

Hade Brett Rogers vunnit mot samma namn han har gjort, men gjort det inom ufc fight night eller liknande så hadde folk jämfört honom med jds,cain,carwin och dom grabbarna. Kasta in JDS, eller Cain framför Fedor eller Overeem och risken att det slutar som för Rogers är stor.

Jag skulle nog snarare säga tvärtom. Pöbeln tenderar att övervärldera fighters utanför UFC. Fighters som har gjort sig ett namn genom att slå b-fighters i dream och liknande. Gergard Moussasi är praktexempel på vad jag pratar om.
Citera
2010-06-28, 02:08
Medlem
MagiCfrillAs avatar
Vilket antiklimax.

Ett roligt läge, helt klart.

Werdums fruktan av Fedor är så stor att han lägger sig ned och känner sig besegrad utan att någon större träff utdelats och väl på marken känner han igen ett submission och håller i.

Värsta tänkbara förlusten för Fedor sett från mitt perspektiv. Han blev inte dominerad, han blev inte skadad, det var inget krig. Det var ett lamt submission. Det jag menar med det är att Werdum är kass, han kommer få stryk som fan av Overeem och kommer aldrig bjuda på en imponerande show, allt han kan bjuda på i vinstväg är submissions och ingen show.

Fighters som inte bjuder på magi kan dra.

Det här är så oerhört stort, fasen. Detta torde vara den största besvikelsen i världshistorien.
Citera
2010-06-28, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
Jag skulle nog snarare säga tvärtom. Pöbeln tenderar att övervärldera fighters utanför UFC. Fighters som har gjort sig ett namn genom att slå b-fighters i dream och liknande. Gergard Moussasi är praktexempel på vad jag pratar om.

Precis det jag har märkt också.
Citera
2010-06-28, 04:08
Medlem
Citat:

Oddset för en rematch med Fedor vs Werdum i Fedors (och Werdums) nästa match är nästan 1.0. http://mmajunkie.com/news/19710/stri...-an-option.mma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in