2008-10-09, 17:54
  #10609
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag får mer intrycket att CS medverkar i sammanhang när hon känner att hon har kontrollen, medan hon drar sig tillbaka från medverkan - antingen uttryckligen eller genom att låta bli att svara eller ge Pippi Långstrump-svar - när hon känner att hon inte har tillräcklig kontroll

Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och vad för slutsatser kan man dra av detta? Hur skulle du själv ha agerat i samma situation? Vet du det?

Jag vet hur jag skulle agerat. Jag skulle riva upp himmel och helvete så alla förstår att jag är oskyldig.
2008-10-09, 17:56
  #10610
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vet hur jag skulle agerat. Jag skulle riva upp himmel och helvete så alla förstår att jag är oskyldig.

Ja jag skulle då aldrig sätta mig och påstå att det är någon Pippi Långstrump på bilden iaf
2008-10-09, 18:21
  #10611
Medlem
LieDetectors avatar
Jag skulle inte ljuga om vänner, bilfärder och runstenar i mörkret i alla fall. Det vet jag bestämt.
Om jag var oskyldig skulle jag göra ALLT för att rentvå mig, inte stillsamt fortsätta flina och idiotneka när jag blir överbevisad.
2008-10-09, 18:36
  #10612
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Jag skulle inte ljuga om vänner, bilfärder och runstenar i mörkret i alla fall. Det vet jag bestämt.
Om jag var oskyldig skulle jag göra ALLT för att rentvå mig, inte stillsamt fortsätta flina och idiotneka när jag blir överbevisad.

Skriver under på det. Men det är ganska lätt att i dessa trådar se varför en del tycker att ett sådant betéende är naturligt, ur en oskyldigs synvinkel då
2008-10-09, 18:51
  #10613
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Skriver under på det. Men det är ganska lätt att i dessa trådar se varför en del tycker att ett sådant betéende är naturligt, ur en oskyldigs synvinkel då


Nej, det pekar åt ett helt annat håll, rätt mot fängelse utan att passera "GÅ" ...

Hur man kan tolka det beteendet som något annat än en person som sätter sig över lag och straffrätt, är för mig helt främmande. Det understryker snarast att personen ser sig själv med ett gigantiskt överjag som kan ställa sig utanför samhället och stifta sina egna lagar.
2008-10-09, 18:54
  #10614
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Nej, det pekar åt ett helt annat håll, rätt mot fängelse utan att passera "GÅ" ...

Hur man kan tolka det beteendet som något annat än en person som sätter sig över lag och straffrätt, är för mig helt främmande. Det understryker snarast att personen ser sig själv med ett gigantiskt överjag som kan ställa sig utanför samhället och stifta sina egna lagar.

Absolut.
2008-10-09, 18:59
  #10615
Medlem
LieDetectors avatar
Vad snygg du blev i din nya avatar Cookie. Klädsam var den!
2008-10-09, 18:59
  #10616
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och vad för slutsatser kan man dra av detta? Hur skulle du själv ha agerat i samma situation? Vet du det?

SIFO gjorde -på uppdrag av rättsväsendet- en mätning med just denna hypotetiska fråga.

Vilket föredrar du:

1. Bli dömd för mord som oskyldig?
2. Gå fri som skyldig?


Tyvärr var det bara som svarade på enkäten. Det var Tomas Quick..
2008-10-09, 19:02
  #10617
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Nej, det pekar åt ett helt annat håll, rätt mot fängelse utan att passera "GÅ" ...

Hur man kan tolka det beteendet som något annat än en person som sätter sig över lag och straffrätt, är för mig helt främmande. Det understryker snarast att personen ser sig själv med ett gigantiskt överjag som kan ställa sig utanför samhället och stifta sina egna lagar.

Finns även andra som stiftar egna lagar.

Den leende tyskan kramar glatt om sin svenske pojkvän på de nya bilder som tillförs utredningen. Hon vägrar sedan släppa greppet om honom; hon vill inte acceptera brytningen.
Om detta berättar en rad vänner till Emma Jangestig och hennes sambo, flera av dem unga. Alla fick givetvis avge vittnesed, men ingen av dem fick av rådman Kjellsson informationen att en lögn som påverkar målets utgång är straffbar. Det brukar rätten säga till vittnen.
De flesta som döms för mened är ungdomar, därför är det extra viktigt att påminna dem om vikten av att tala sanning. Det vet givetvis även Västmanlands tingsrätt. Jag hoppas att upplysningen har nått vittnena på annat sätt, och att det här INTE bara var ett utslag av slapphet.


http://vasteras.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1263038/lars-lindstrom-oproffsigt-otaktiskt-och-totalt-onodigt
2008-10-09, 19:08
  #10618
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Vad snygg du blev i din nya avatar Cookie. Klädsam var den!

Ja visst var den. Tyckte den kändes passande

Och för att vara lite OnT: Vill Tulpanen tala om exakt vart hon vill komma med sitt inlägg? Jag må vara trög...men skäms inte för att be om ett förtydligande.
2008-10-09, 19:09
  #10619
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Finns även andra som stiftar egna lagar.

Den leende tyskan kramar glatt om sin svenske pojkvän på de nya bilder som tillförs utredningen. Hon vägrar sedan släppa greppet om honom; hon vill inte acceptera brytningen.
Om detta berättar en rad vänner till Emma Jangestig och hennes sambo, flera av dem unga. Alla fick givetvis avge vittnesed, men ingen av dem fick av rådman Kjellsson informationen att en lögn som påverkar målets utgång är straffbar. Det brukar rätten säga till vittnen.
De flesta som döms för mened är ungdomar, därför är det extra viktigt att påminna dem om vikten av att tala sanning. Det vet givetvis även Västmanlands tingsrätt. Jag hoppas att upplysningen har nått vittnena på annat sätt, och att det här INTE bara var ett utslag av slapphet.


http://vasteras.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1263038/lars-lindstrom-oproffsigt-otaktiskt-och-totalt-onodigt


Och vad vill du ha sagt med denna krönika? Lilla Tulipanen, det talar ju inte alls till din fördel, det ser du väl?
2008-10-09, 19:10
  #10620
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja visst var den. Tyckte den kändes passande

Och för att vara lite OnT: Vill Tulpanen tala om exakt vart hon vill komma med sitt inlägg? Jag må vara trög...men skäms inte för att be om ett förtydligande.

Nu ber du om ett mirakel, talibanpernilla har väl aldrig lyckats förklara vad hon menar, copy/paste-underhållning kallas det hon håller på med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in