2008-09-26, 21:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om man är det minsta normal försöker man väl bevisa sin oskuld i tingsrätten?
CS och PIE försökte ju men att stå inför nämndemän från arboga som kan anses partiska så säger det sig själv att det är hopplöst.

Nu inväntar ju CS själv att målet ska upp till HR där jurister tar sig an fallet för att få en rättvis rättegång.
2008-09-26, 21:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
CS och PIE försökte ju men att stå inför nämndemän från arboga som kan anses partiska så säger det sig själv att det är hopplöst.

Nu inväntar ju CS själv att målet ska upp till HR där jurister tar sig an fallet för att få en rättvis rättegång.

Ehh, nu gällde det ju om hon skämdes över sina lögner om graviditeten och inte ville säga det.
En normal människa försöker tala sanning redan i tingsrätten så att man kan få gå fri, men enligt din åsikt så sparar hon sanningen till hovrätten eller?
2008-09-26, 21:50
Medlem
eloges avatar
Citat:

Ja, i brist på bevis så tog TR till jäv istället. Det är konstigt att nu när da Costa-fallet diskuteras så upprepar sig historien.
2008-09-26, 21:51
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, i brist på bevis så tog TR till jäv istället. Det är konstigt att nu när da Costa-fallet diskuteras så upprepar sig historien.

Det finns gott om indicier i detta fall.
2008-09-26, 21:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Skulle bara testa att skiva på detta forum och känna av om klimatet blivit bättre men ack så likt sig allting är här. Man blir attackerad diretkt. Tom den nya moderatorn gör narr av oliktänkande, precis som den gamla.
Det var du själv som började snacka om "din lilla hjärna". Jag körde bara vidare i ditt eget spår. Hade det varit bättre om jag i klartext hade påtalat det intellekuellt ohederliga i att förtiga graviditets/adoptionsbluffen?

Jag konstaterar för övrigt att du helt avstår från att besvara min fråga om du tycker att det är normalt att man försöker lura sina ex att man har fött och adopterat bort ens barn, för att i stället låtsas vara jättekränkt för att jag fortsätter med samma uttryck som du började med. Mattflykt, hette sånt på Usenet förr i världen.
2008-09-26, 22:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Mycket är unikt när det gäller CS.

Men inte detta med att försöka få exkillen att tro att man är eller har varit gravid. Snarare en klassiker.
Att få exkillen att tro att man är gravid är en klassiker. Men att få exkillen att tro att man fött hans barn och adopterat bort det är inte något som är vanligt förekommande i vart fall i mina umgängeskretsar.
2008-09-26, 22:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ehh, nu gällde det ju om hon skämdes över sina lögner om graviditeten och inte ville säga det.
En normal människa försöker tala sanning redan i tingsrätten så att man kan få gå fri, men enligt din åsikt så sparar hon sanningen till hovrätten eller?

Vi vet ju inte vad CS kommer att säga i HR.

Hon kan ha varit övertygad om ett frikännande redan i TR och kanske därför inte har sagt allt.

Kan kanske komma fram allt möjligt i HR. Nya avgörande uppgifter? Vem vet?
2008-09-26, 22:04
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att få exkillen att tro att man är gravid är en klassiker. Men att få exkillen att tro att man fött hans barn och adopterat bort det är inte något som är vanligt förekommande i vart fall i mina umgängeskretsar.

Precis vad jag skrev för 30 inlägg sen, men det verkar höra till vanligheterna att CS-maffian ( ) hoppar över sånt de inte kan förvrida till CS fördel!
2008-09-26, 22:05
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Nej, du har rätt i det. Adoptionen tar det hela ett steg längre så att säga.
Men i grunden är det samma knep.
2008-09-26, 22:07
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Precis som du skriver så liknar arboga rättegången Texas förr som nu.

Det är väl ingen som darrar när arbogahjorna höjer rösten.. snarare garvar åt er inskränkta mentalitet.

Du ska inte tro att det bara är Arboga-bor här som tror på att tyskan är skyldig.
Det är bara vissa hönshjärnor som tror att hon är oskyldig .
2008-09-26, 22:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nu är det inte graviditeten som ska upp till rätten utan det är MORD på två små barn samt mordförsök på E.
Åklagaren måste överbevisa CS i HR om att det är hon som har dödat barn och inte tramsa runt om ljug kring påhittat barn.
2008-09-26, 22:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Talibanjäveln, kan du sluta missförstå ???
Eller är du sjuk???
Svar:Njet - bara dum
Bara retas, men diggar du att slå ihjäl barn???
Får vem som helst mörda dina barn (om nu ngn vill sätta på dig) och kommer du då att försvara mördaren i rätten ???
Vill du se dina barn döda ???

(som tur är märker killen vilken freak du är , så ungen blev inhaberad...)
Vem snackar om att vilja ha ihjäl barn?
Fattar inte varifrån du fått detta.

Läs istället inläggen innan du kommer med sjuka inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in