Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Haha, jag provade med babelfish och blev verkligen inte klokare
Någon som kan tyska som kan översätta?
Väldigt fritt översatt:
Troligen börjar Christines berättelse i Mariefred Mars 07 när hon försökte ta sitt liv och Torgny skulle komma och rädda henne. Men det blev inga kramar eller lycka för henne. Han hjälpte henne hem istället. Hon blev kränkt. Det finns mycket som talar för att hon inte ville ta sitt liv.
Hennes arrogans och självkontroll och flykt från sina känslor (känslokall?)Hon talar idag utan tolk i rätten .
-Jag tyckte han behandlade mig omänskligt, han förstörde något i mig.
Det är nog ingen slump att det ledde till ett nytt självmordsförsök eftersom hon förlorar sin dominans.
Sen tar de upp när hon skar sig i armvecket med rakblad och att hon inte svarar varför hon gjorde det på sjukhustoaletten.
Att hon säger att hon tänkte 2 dagar efteråt när hon såg sina blodiga kläder att hon ser en ambitiös person som inte kunde överleva och det är enda gången hon gråter till minne av sin egen smärta.
Det hela är en process att försöka behålla kontrollen över sig själv.
Det leende t.ex hon alltid har även när fadern till de mördade barnen vittnade och hennes hårda nästan aggressiva motreaktioner mot åklagarens frågor.
(Sen tror jag att det står ungefär att hon försöker ta över utfrågningen??)
allt för att inte erkänna svaghet eller sårbarhet.
Det blir sådeles ett splittrat intryck av en intelligent och vältalig person som likväl ger uttalanden som förblir i ett mysterium. Det innehåller hemliga vänner, fast de skulle kunna hjälpa henne, det ger upphov till tvivel om deras existens. Det är tyst i synnerhet om det påstådda barnet som hon födde September-07 och genast bortadopterades- Det finns inga bevis för att hon skulle vara gravid sommaren 07. Brevet från den påstådda adoptivfadern kom från Christines egen IT-adress.