2008-08-16, 04:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är roligt när man läser om förhören med SC i rätten hur åklagaren blir bortgjord gång på gång. Det märks hur dåligt påläst han är och hur förvirrad han blir när inte svaren blir vad han förväntar sig. CS borde var i ett så totalt underläge, men ändå märker man hur intellektuellt överlägsen hon är.

Ja, det ligger lite sanning i det. Jag har också märkt att FG inte öppnar munnen särskilt ofta. Hon kanske känner sig underlägsen, och fruktar att bli bortgjord?
2008-08-16, 04:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är roligt när man läser om förhören med SC i rätten hur åklagaren blir bortgjord gång på gång. Det märks hur dåligt påläst han är och hur förvirrad han blir när inte svaren blir vad han förväntar sig. CS borde var i ett så totalt underläge, men ändå märker man hur intellektuellt överlägsen hon är.
Att du tycker att det är roligt att en misstänkt barnamördare "gör bort" (dina ord) åklagaren är så jävla lågt.

Din aktning hos mig sjönk nåt otroligt nu, även om det säkert inte spelar dig någon roll.

Dessutom håller jag inte med dig i sakfrågan. Äklagaren blir inte bortgjord.
2008-08-16, 04:19
Medlem
Tantaloras avatar
Fritt från HAZ

Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Haha, jag provade med babelfish och blev verkligen inte klokare
Någon som kan tyska som kan översätta?

Väldigt fritt översatt:
Troligen börjar Christines berättelse i Mariefred Mars 07 när hon försökte ta sitt liv och Torgny skulle komma och rädda henne. Men det blev inga kramar eller lycka för henne. Han hjälpte henne hem istället. Hon blev kränkt. Det finns mycket som talar för att hon inte ville ta sitt liv.
Hennes arrogans och självkontroll och flykt från sina känslor (känslokall?)Hon talar idag utan tolk i rätten .
-Jag tyckte han behandlade mig omänskligt, han förstörde något i mig.
Det är nog ingen slump att det ledde till ett nytt självmordsförsök eftersom hon förlorar sin dominans.

Sen tar de upp när hon skar sig i armvecket med rakblad och att hon inte svarar varför hon gjorde det på sjukhustoaletten.
Att hon säger att hon tänkte 2 dagar efteråt när hon såg sina blodiga kläder att hon ser en ambitiös person som inte kunde överleva och det är enda gången hon gråter till minne av sin egen smärta.
Det hela är en process att försöka behålla kontrollen över sig själv.
Det leende t.ex hon alltid har även när fadern till de mördade barnen vittnade och hennes hårda nästan aggressiva motreaktioner mot åklagarens frågor.
(Sen tror jag att det står ungefär att hon försöker ta över utfrågningen??)
allt för att inte erkänna svaghet eller sårbarhet.
Det blir sådeles ett splittrat intryck av en intelligent och vältalig person som likväl ger uttalanden som förblir i ett mysterium. Det innehåller hemliga vänner, fast de skulle kunna hjälpa henne, det ger upphov till tvivel om deras existens. Det är tyst i synnerhet om det påstådda barnet som hon födde September-07 och genast bortadopterades- Det finns inga bevis för att hon skulle vara gravid sommaren 07. Brevet från den påstådda adoptivfadern kom från Christines egen IT-adress.
2008-08-16, 04:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Nej!
Det står att den är köpt i en biljettautomat i Arboga
5 Mars 2008

enda som har med Stockholm att göra är adressen till SJ:

SJ 105 50 STOCKHOLM

Det är ingen tågbiljett heller, det är ett kvitto på 2 st kuponger för 229:-

enl FU 235

(Jag har för mig att det var Togge som hade åkt på arbetsresa av något slag)

Hade han eller skulle han åka? Jag har letat men hittar inget om detta.
2008-08-16, 04:22
Bannlyst
Cs är mördaren de som inte tror på det är inte så smarta.
2008-08-16, 04:26
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Att du tycker att det är roligt att en misstänkt barnamördare "gör bort" (dina ord) åklagaren är så jävla lågt.

Din aktning hos mig sjönk nåt otroligt nu, även om det säkert inte spelar dig någon roll.

Dessutom håller jag inte med dig i sakfrågan. Äklagaren blir inte bortgjord.
Ok, BoISaren roligt kanske var ett dåligt ordval. Intressant hade kanske varit bättre. Tror att din reaktion beror på att hon är inte misstänkt för dig. För dig är hon skyldig.
I sakfrågan om man bara ser till dialogen dess emellan så är det klart vem som framstår som vassast och att hon har ett övertag som inte är så vanligt i domstolar.
2008-08-16, 04:40
Bannlyst
Ni får ge er nu. Tro fan att Cs är skyldig , vem fan skulle det annars vara?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Han skulle till Ludvika och nästa dag skulle E åka dit med sina systrar och därifrån skulle de fortsätta tillsammans till Sälen. Har läst det någonstans i FUP
Medlem
Tantaloras avatar
forts

En detaljerad psyk-utredn. kommer enl svensk lag först efter en ev dom.
Men nu verkar det uppenbart att endast CS kan bidra med förklaringar.
Det finns inte bara självmordsförsök, depression utan också djupt motsägelsefulla känslor över T som är omänskliga.
Å ena sidan säger hon att hon känner en skyldighet att försöka konfrontera honom efter sina självmord å andra sidan vill hon göra honom till offer för hans handlingar.
Kanske är det också ett uttryck för en djupt splittrad person.

Den ivriga men ibland inkonsekventa åklagare Fahlander har inte lyckats skaka om CS som han anser är skyldig till morden och mordförsöket.
Ja CS har varit tidigare i Arboga och har tagit reda på EJ:s telefonnummer.
Åklagaren har inte kunnat bevisa men han har väckt frågan

OBS
Jag skulle uppskatta om någon kunde översätta bättre
2008-08-16, 04:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Han skulle till Ludvika och nästa dag skulle E åka dit med sina systrar och därifrån skulle de fortsätta tillsammans till Sälen. Har läst det någonstans i FUP
Ok, tack! Och detta var en jobbresa? Jag menar Ludvika.
2008-08-16, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Seriöst. Är du ute efter T nu igen? Om det är så, så dra igen och skriv i den andra tråden som handlar om en alternativ gm!!
Han är avfördfrån utredningen!

Varför måste detta mantra upprepas hela tiden??

Har du hört det här talesättet?
"i de lugnaste vatten lurar de fulaste fiskarna"
2008-08-16, 04:47
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har för mig att det står i hans förhör någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in