2008-10-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Finns även andra som stiftar egna lagar.

Den leende tyskan kramar glatt om sin svenske pojkvän på de nya bilder som tillförs utredningen. Hon vägrar sedan släppa greppet om honom; hon vill inte acceptera brytningen.
Om detta berättar en rad vänner till Emma Jangestig och hennes sambo, flera av dem unga. Alla fick givetvis avge vittnesed, men ingen av dem fick av rådman Kjellsson informationen att en lögn som påverkar målets utgång är straffbar. Det brukar rätten säga till vittnen.
De flesta som döms för mened är ungdomar, därför är det extra viktigt att påminna dem om vikten av att tala sanning. Det vet givetvis även Västmanlands tingsrätt. Jag hoppas att upplysningen har nått vittnena på annat sätt, och att det här INTE bara var ett utslag av slapphet.

http://vasteras.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1263038/lars-lindstrom-oproffsigt-otaktiskt-och-totalt-onodigt

Vad är nu det här för svammel?
2008-10-09, 19:11
Medlem
LieDetectors avatar
Ett förtydligande, det verkar vara nödvändigt;

Meningar med ett frågetecken efter ÄR frågor ställda till den man konverserar med och torde lämpligtvis besvaras.
2008-10-09, 19:17
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nu ber du om ett mirakel, talibanpernilla har väl aldrig lyckats förklara vad hon menar, copy/paste-underhållning kallas det hon håller på med.

Ja miraklens tid är nog sannerligen förbi

Är det bara jag som ser ett mönster gällande oförmågan att svara på direkta frågor i dessa trådar. Ett mönster mellan skribenter och just denna oförmåga menar jag då.
2008-10-09, 19:56
Medlem
LieDetectors avatar
Va tyst det blev! Märkligt ... och med alla mina frågor som hänger i luften.

Ingen av de svarsbenägna säger ett knyst plötsligen.
2008-10-09, 19:58
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Va tyst det blev! Märkligt ... och med alla mina frågor som hänger i luften.

Ingen av de svarsbenägna säger ett knyst plötsligen.

Som sagt...ett mönster
2008-10-09, 20:02
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vet hur jag skulle agerat. Jag skulle riva upp himmel och helvete så alla förstår att jag är oskyldig.

Och hur exakt skulle du göra det? Med vredesutbrott i rättssalen kanske? Hur skulle löpsedlarna se ut då tror du, om alla har den förutfattade meningen att du är mördaren? Är det inte så att folk ser vad de vill se?
2008-10-09, 20:05
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och hur exakt skulle du göra det? Med vredesutbrott i rättssalen kanske? Hur skulle löpsedlarna se ut då tror du, om alla har den förutfattade meningen att du är mördaren? Är det inte så att folk ser vad de vill se?

Det vore väll kankse inte det bästa. Men som hon uppför sig, kan knappast var till hennes fördel det heller.
2008-10-09, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Man kan ju börja med att samarbeta i förhör och framställa sina vittnen som påstås kunna ge henne en hel del alibi för en del dagar, istället för att dra en massa lögner och sedan ändra versionen på dem mellan alla förhör, för det hjälper då rakt inte.
2008-10-09, 20:22
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Hur man kan tolka det beteendet som något annat än en person som sätter sig över lag och straffrätt, är för mig helt främmande. Det understryker snarast att personen ser sig själv med ett gigantiskt överjag som kan ställa sig utanför samhället och stifta sina egna lagar.

Jag tror inte att hon tänker så som du beskriver, men jag vet absolut inte....
Föreställ er en person...kanske en tonåring, som konfronteras med sina negativa "gärningar". Han/hon kan lätt reagera med tystnad om det inte finns något försvar för det han/hon gjort.
Pressas personen vidare kommer gärna trotset, motfrågorna och dumma kommentarer (som CS's "pippi långstrump"), för det finns inga bra svar.
Ofta löser sig sådana konflikter på något sätt, den "åtalade" tonåringen ger upp, man säger förlåt, skakar hand och livet går vidare.
För CS finns inte ett sådant alternativ. Hon kan inte ge upp inför motståndet, hon måste fortsätta sitt absurda försvar.
2008-10-09, 20:23
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Haha nej inte det minsta. Lite har man väl lärt sig under dessa trådar
Det är inte bara en gång det blir märkligt tyst när motfrågorna börjar droppa in .

Lustigt nog så är det bara en viss grupp av användare som helt plötsligt förlorar kontakten med det här forumet.

Japp, och nu har också jag lagt märke till det, trots att jag är newbie så ser jag mönstret.

Det är klart att de tycker bättre om att svamla fritt än att tvingas bygga under med fakta. Den enkla vägen alltså ...
Jag vill ändå understryka att det här handlar om mordet på två små barn och så nära mord man kan komma av E. Det är inget man kan bortse ifrån när man skriver inlägg i trådarna!
2008-10-09, 20:25
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag tror inte att hon tänker så som du beskriver, men jag vet absolut inte....
Föreställ er en person...kanske en tonåring, som konfronteras med sina negativa "gärningar". Han/hon kan lätt reagera med tystnad om det inte finns något försvar för det han/hon gjort.
Pressas personen vidare kommer gärna trotset, motfrågorna och dumma kommentarer (som CS's "pippi långstrump"), för det finns inga bra svar.
Ofta löser sig sådana konflikter på något sätt, den "åtalade" tonåringen ger upp, man säger förlåt, skakar hand och livet går vidare.
För CS finns inte ett sådant alternativ. Hon kan inte ge upp inför motståndet, hon måste fortsätta sitt absurda försvar.

Det ligger mycket i det du säger, det är en rimlig förklaring till trotset och uppstudsigheten.
2008-10-09, 20:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Japp, och nu har också jag lagt märke till det, trots att jag är newbie så ser jag mönstret.

Det är klart att de tycker bättre om att svamla fritt än att tvingas bygga under med fakta. Den enkla vägen alltså ...
Jag vill ändå understryka att det här handlar om mordet på två små barn och så nära mord man kan komma av E. Det är inget man kan bortse ifrån när man skriver inlägg i trådarna!

Jag skriver under på den! Man måste också ha i beaktande när man lägger fram sina teorier, att det handlar om människor som man i vissa fall skuldbelägger utan någon som helst fakta. Nu vill man få det till att detsamma gäller CS. Men faktum är att hon i iaf en rättsinstans faktiskt är befunnen skyldig.

Att däremot misstänkliggöra andra människor som dessutom är avförda från utredningen, är inget annat än hänsynslöst och fult!!

Nu ser jag fram emot domen som skall fastslås i nästa vecka.

edit: Det smög in ett frågetecken på helt fel plats. Raderat och ordningen återställd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in