2008-11-20, 20:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Enligt mig är det troligare att CS hade T:s adress än E:s.

Och troligare att CS hade foto av T:s hus, inte E:s hus.

Och om hon var i Arboga så var det för att träffa eller stalka T och inte E.

Att stalker-grejen blivit uppskruvad av åklagare och media beror främst på bristen av bevis. Eftersom det inte finns riktiga bevis så måste man skapa en bild av en monsterstalkare från helvetet. Och detta har man snöat in på.

Det här låter troligare för mig också
2008-11-20, 20:42
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det får du nog fråga henne eller någon annan som vet, om - jag är fel person att fråga, eftersom jag inte vet.

Om jag skulle däremot skulle spekulera utifrån tanken att CS inte är gm, så kan förslag vara att hon skulle träffa någon i Arboga eller att hon ville "vara i närheten" och kanske kan få se/träffa T. Skulle jag spekulera utifrån tanken att hon är gm, så åkte hon dit för att mörda E och barnen.

Om att åka till Arboga för att se/träffa T.....
CS kände till T's arbetstider, så varför åker hon då till Arboga på en tid då han inte ska vara där?
Hvem annars menar du CS skulle kunna ha stämt träff med i Arboga?
Bodde inte hennes så kallade vänner i Köping?
Eller är du inne på att hon hadde något annat skumt på gång...något så fruktansvär allvarligt att hon heller låter sig fällas för mord änn att avsljöja sitt verkliga ärende i Arboga?
2008-11-20, 20:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Fetmarkering: mhm....ja just det, det måste vara därifrån CS kommer.

Men du....tror du CS stalkade M och S också?
Eftersom hon sökt deras namn på sin dator?

Tror du inte att många av oss människor har googlat på något ex´ namn och familjemedlemmar (inkl. adress och ev. bostad). Och detta av ren nyfikenhet, inget annat?
2008-11-20, 20:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Fetmarkering: mhm....ja just det, det måste vara därifrån CS kommer.

Men du....tror du CS stalkade M och S också?
Eftersom hon sökt deras namn på sin dator?

Lite kul faktiskt. Helvetet.

Internetvärlden är stor. Mycket stor! En information leder till en annan. T bloggade friskt. Resten kan du räkna ut själv.

Även om CS varit i Arboga för att träffa eller se T så gör det inte henne till mördare. Det finns inga ordentliga bevis för detta. Och det är detta faktum som är det viktiga i frågan. Resten spelar ingen roll.
2008-11-20, 20:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Om att åka till Arboga för att se/träffa T.....
CS kände till T's arbetstider, så varför åker hon då till Arboga på en tid då han inte ska vara där?
Hvem annars menar du CS skulle kunna ha stämt träff med i Arboga?
Bodde inte hennes så kallade vänner i Köping?
Eller är du inne på att hon hadde något annat skumt på gång...något så fruktansvär allvarligt att hon heller låter sig fällas för mord änn att avsljöja sitt verkliga ärende i Arboga?

Jag menar ingen speciell, men det är inte omöjligt att någon annan vet mer än vad h*n säger. Det kan man ju bara spekulera i... Det kan bara den ev. personen veta.

Knepiga personer kan ha knepiga - och starka - motiv
2008-11-20, 20:49
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, visst, ""jag-är-med-barn-köret" kan verka bisarrt, men den visan är nog inte CS ensam tjej om att ha kört i förhoppning om att försöka väcka intresse hos ett ex...

Sammantaget blir indicierna en indiciekedja som leder CS från Skarpnäck till Arbogas station, morddagen/kvällen. Längre än dit sträcker sig inte kedjan. Om vi utgår ifrån att de suddiga stationsbilderna är CS, så är Arboga station det närmaste brottsplatsen som hon kan bindas/kopplas.

Visst, Halvardsborg i grådaskig skymning - redigt knäppt, håller med. Men jag tror inte att det är många heller som tror att det var dit hon skulle

Där har du fel Prinzezzan.
Det är inte ett indicium att CS varit på Arboga station.
Biljetten är ett indicium på att hon varit där, men hennes mobil har pejlats i Arboga, och CS har själv sagt att hon varit där, så detta är mera änn ett indicium.
Däremot finns det indicium på att hon har varit på brottsplatsen....åter igen dessa VANS-skor.
Ja ja ja...Prinzezzan, jag vet att det inte är ett BINDANDE bevis, men det är ett indicium. Hur starkt detta är ensamt kan säkert diskuteras, men det är inte ensamt som indicium.
2008-11-20, 21:11
Medlem
Hoppas att alla vittnen talar sanning

Hoppas att vittnerna håller sig till sanningen i hovrätten och inte presenterar sina antaganden som sanningar. Annars kan det gå lika illa som för den här kvinnan och en tid bakom lås och bom väntar.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=836518
2008-11-20, 21:16
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hoppas att vittnerna håller sig till sanningen i hovrätten och inte presenterar sina antaganden som sanningar. Annars kan det gå lika illa som för den här kvinnan och en tid bakom lås och bom väntar.

4 månader . Ja det är ju mycket.. Suck
2008-11-20, 21:37
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Kvinna fick fängelse för lögner
Under ed lämnade en 24-årig kvinna osanna uppgifter i en rättegång om olaga hot. När åklagaren refererade ett polisförhör påstod kvinnan att hon aldrig sagt så.

Det skulle hon inte ha gjort. I dag dömdes hon för mened till fängelse i fyra månader.

Till en början vittnade kvinnan om att hennes kompis blivit rejält hotad av sin pojkvän. Sedan kom kvinnan att tona ner sina uppgifter, troligen för att hon inte ville bli inblandad i händelsen.

Kammaråklagare Leif Johansson, som var åklagare i den aktuella rättegången, säger att den tilltalade mannen ändå kom att dömas.
- Han fick villkorlig dom och dagsböter.

Den 24-åriga kvinnan är tidigare ostraffad, och har aldrig varit i klammeri med rättvisan.

Fetmarkering:
Det där låter ju lite som CS....
Hon har inte talat sanning i polisförhör .....säger hon själv iallafall
2008-11-20, 21:51
Medlem
eloges avatar
Citat:
Där har du fel Prinzezzan.
Det är inte ett indicium att CS varit på Arboga station.
Biljetten är ett indicium på att hon varit där, men hennes mobil har pejlats i Arboga, och CS har själv sagt att hon varit där, så detta är mera änn ett indicium.
Däremot finns det indicium på att hon har varit på brottsplatsen....åter igen dessa VANS-skor.
Ja ja ja...Prinzezzan, jag vet att det inte är ett BINDANDE bevis, men det är ett indicium. Hur starkt detta är ensamt kan säkert diskuteras, men det är inte ensamt som indicium.
Vad har du fått en så tokig uppgift ifrån, att CS mobil har pejlats i Arboga?
2008-11-20, 22:03
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Menar att det stod så i FUP, men kan inte just nu säga var i FUP.
Kan komma i håg fel
2008-11-20, 22:13
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Det var nog detta jag tänkte på (FUP s. 1401)

Christine Schürrer har av KOK (kriminaloberkommissar) Sandvoss och undertecknad
upplysts om vad hon är misstänkt för samt också upplysts om sina rättigheter som misstänkt.
Sedan den misstänkta under ett inledande samtal informerats om att hennes mobiltelefon har
pejlats till närheten av brottsplatsen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in