2008-10-09, 13:18
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har C pratat om ett enormt svek, detta måste jag ha missat. Men något man kan fundera över är att hon är en människa som vänder sig inåt, sedan så är hon inte allvarligt sjuk.

Värre är det med folk som är impulsiva och raska går från ord till handling, med snabba växlingar och starkt hat. Dessa personer bekymrar mig mer.

Beror ju på vad du definierar som "allvarligt sjuk"?
Många som sitter på våra fängelser lider av allehanda diagnoser.
Psykopater, Borderlinepersonligheter mfl.
Dessa kan ju jag tycka är "allvarligt störda" i många fall, inte i alla!

Nu tog jag med ett inlägg från den andra tråden som jag tyckte passade bättre här:
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Rätta mig om jag har fel, men detta är väl andra gången CS förhållande/ex slutar i död? Det andra fallet bör kollas upp ordentligt den med.

Bilolyckan?
Om det nu var sant?
Minns inte var hon sagt det, till någon kompis väl?
Håller med om att det vore intressant att veta hur det förhåller sig med den saken men hände det i Tyskland är det kanske inte så lätt?
Om det är sant kan den separationen oxå påverkat CS mående.
2008-10-09, 13:42
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Nej, det är inte säkert hon bryr sig om hur andra upplever henne.
Men om det är så att hon vanligtvis inte reflekterar över det, så skulle jag tro att FU och pasientjournaler med diagnosfunderingar fikk henne att tänka till.
I synnerhet då hon befinner sig i den situationen att hon ska åtalas för mord på två barn och mordförsök på deras mamma.
Hon ser nog att det inte ser vidare bra ut att andra har funderingar kring hennes särdrag och möjliga psykiska störningar.
Detta vill hon inte att de ska rota mer i!

Det går lite stick i stäv med agerandet under TR:s förhandlingar.

Citat:
PS: Hon har uttalat att hon kunde tänka sig samarbeta med rättspsyk om hon döms i en högre instans. Jag tycker det uttalandet låter lite knepigt för CS's del....

Det står i den rättspsykiatriska sammanfattningen, och framgår inte hur uttalandet gick till. Det kan vara så att man har frågat CS Skulle du kunna tänka dig att delta i en rättspsykiatrisk undersökning om du döms i högre instans? Vad låter bäst - Ja eller Nej?

Jag vet inte om detta har framkommit:

Citat:
Ursprungligen postat av RPU
Schürrer instämde i den rättspsykiatriska bedömningen
2008-10-09, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Vad blir nästa grej att hon hade snuva 1998...
Tycker det låter som ett halvhysteriskt sökande efter vad som, utan att vara baserat på sanningar/bevis.

Undrar om det framkommit några bindande bevis på att C varit närmare BP än Arboga station. Någon som vet?
2008-10-09, 13:51
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Tycker det låter som ett halvhysteriskt sökande efter vad som, utan att vara baserat på sanningar/bevis.

Undrar om det framkommit några bindande bevis på att C varit närmare BP än Arboga station. Någon som vet?
E har sett henne i dörren till sitt hem.
2008-10-09, 13:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Du anser inte att hon hade svårt att släppa taget om T, att hon ljög om deras förhållande o att hon gjorde desperata saker för att få hans uppmärksamhet? Så desperata att det inte räknas in under de vanligar "Jag är med barn" varianterna?

Jag tycker snarare att det är du o dina gelikar, som inte drar er för att ta till rena lögner som verkar vara desperata!
Ps. Jag ljuger själv bara i pm.
2008-10-09, 14:07
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Det låter som om du beskriver dig själv. Du har ju inte själv lagt större vikt vid bevis och sanning
2008-10-09, 14:23
Medlem
Frubeates avatar
Nej, det är inte säkert hon bryr sig om hur andra upplever henne.
Men om det är så att hon vanligtvis inte reflekterar över det, så skulle jag tro att FU och pasientjournaler med diagnosfunderingar fikk henne att tänka till.
I synnerhet då hon befinner sig i den situationen att hon ska åtalas för mord på två barn och mordförsök på deras mamma.
Hon ser nog att det inte ser vidare bra ut att andra har funderingar kring hennes särdrag och möjliga psykiska störningar.
Detta vill hon inte att de ska rota mer i!

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Som sagt så är det bara mina funderingar kring detta jag framför, absolut inte fakta.
Jag resonerar utifrån att hon som åtalad gjör vad hon kan för att hon inte ska dömmas skyldig HR
Kanske tycker hon att det talar till hennes fördel att inte vara " allvarligt psykiskt störd" när fallet kommer dit.
Med tanke på vilka funderingar kring hennes psykiska hälsa som framkommit tidigare, är hon kanske orolig för vad de ska komma fram till på Huddinge....därför denna vägran att samarbeta.
2008-10-09, 15:30
Medlem
Någon som har länken till Emmas nya blogg/minnessida för Max och Saga?
2008-10-09, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Någon som har länken till Emmas nya blogg/minnessida för Max och Saga?

Max:
http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=634

Saga:
http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=635
2008-10-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Max:
http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=634

Saga:
http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=635

Tack så mycket.
2008-10-09, 16:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag får mer intrycket att CS medverkar i sammanhang när hon känner att hon har kontrollen, medan hon drar sig tillbaka från medverkan - antingen uttryckligen eller genom att låta bli att svara eller ge Pippi Långstrump-svar - när hon känner att hon inte har tillräcklig kontroll
2008-10-09, 16:36
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag får mer intrycket att CS medverkar i sammanhang när hon känner att hon har kontrollen, medan hon drar sig tillbaka från medverkan - antingen uttryckligen eller genom att låta bli att svara eller ge Pippi Långstrump-svar - när hon känner att hon inte har tillräcklig kontroll

Och vad för slutsatser kan man dra av detta? Hur skulle du själv ha agerat i samma situation? Vet du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in