2008-09-26, 18:30
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Jeg har lang erfaring med psykotiske personer og jobbet noen år med spes. farlige drapsmenn.

Jag har lång (14 år) erfarenhet av både psykotiska och prepsykotiska personer -inom psykiatrin, bla. inom schizofreniprojektet på Huddinge Sjukhus. Jag har även erfarenhet av personer som insjunknat och hur de betett sig vid sina första psykiatriska kontakter innan de fått någon diagnos.

Jag har tagit del av deras livshistorier och deras berättelser om sina psykotiska perioder då de INTE sökt hjälp, utan isolerat sig. Det som var tydligt var att flera missbrukade för att hålla ångesten nere, de hade tvångstankar, handlingar, mm men de var inte psykotiska hela tiden.

Psykosgenombrotten kom ett par gånger per år, däremellan pluggade de (klarade av plugget, studierna bra), eller jobbade och klarade av jobbet bra, tills nästa skov.

Så jag håller inte med dig i det du skriver. Jag har helt andra erfarenheter.
2008-09-26, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Skulle bara testa att skiva på detta forum och känna av om klimatet blivit bättre men ack så likt sig allting är här. Man blir attackerad diretkt. Tom den nya moderatorn gör narr av oliktänkande, precis som den gamla.

Ni som sitter här på era höga hästar bakom era små skärmar och tror att ni alltid har rätt och inte kan diskutera utan att gå till personangrepp är patetiska och sorliga. Stora eller små hjärnor vet jag inte... men elaka hjärnor har ni.

Ni kan behålla er tråd för er själva. Jag hoppas är att brottet blir löst någon gång och att den rätta gärningspersonen får sona sin gärning oavsett om h*n är CS eller någon annan.

Tack för ordet och BYE!

Brottet är löst.
Den rätta gärningskvinnan sonar nu sitt brott
Elaka hjärnor har inte vi, det var hon - CS - som har den elaka hjärnan.
Varsågod, hem till mamma och gråt ut, du gjorde ditt bästa...
2008-09-26, 19:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Skulle bara testa att skiva på detta forum och känna av om klimatet blivit bättre men ack så likt sig allting är här. Man blir attackerad diretkt. Tom den nya moderatorn gör narr av oliktänkande, precis som den gamla.

Ni som sitter här på era höga hästar bakom era små skärmar och tror att ni alltid har rätt och inte kan diskutera utan att gå till personangrepp är patetiska och sorliga. Stora eller små hjärnor vet jag inte... men elaka hjärnor har ni.

Ni kan behålla er tråd för er själva. Jag hoppas är att brottet blir löst någon gång och att den rätta gärningspersonen får sona sin gärning oavsett om h*n är CS eller någon annan.

Tack för ordet och BYE!

Du kan ju trösta dig med att jag höll delvis med dig i mitt förra inlägg. Men underförstått där är att om CS inte är typiskt 'besatt' /'stalker' så är hon otypisk och fortfarande skvatt galen, och som Hamilkar skrev: "Överhuvudtaget finns det ingenting som tyder på att CS psykiska status på något sätt skulle vara cyklisk eller varierande, utan hon är hela tiden precis som hon är."
2008-09-26, 19:59
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad som tydligen trillade ur din lilla hjärna den här gången var att hon försökte lura T att hon hade fött och adopterat bort hans barn. Tycker du att det är något som ingår i normalt beteende ex emellan?

Mycket är unikt när det gäller CS.

Men inte detta med att försöka få exkillen att tro att man är eller har varit gravid. Snarare en klassiker.
2008-09-26, 20:05
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Så om man inte vill diskutera sina problem med Sten Levander så har man en allvarlig psykisk störning - I get it! Det var väl hr Levander som sade att i väntrummet på Kumlabunkern sitter Sveriges vackraste kvinnor och trånar efter Sveriges farligaste brottslingar

Att inte vilja diskutera sitt liv med den mannen ser jag i och för sig som ett friskhetstecken!

Jag hade legat riktigt risigt till om jag hade fått Levander på halsen det är jag säker på, jag älskar också att vara ensam, läsa böcker och interneta i timtal, titta på vilka TV-program jag vill, vara uppe hela nätterna, äta litet hipp som happ, dricka skumpa på måndagar osv osv! Det hindrar inte att jag älskar barn och familj, vänner och bekanta även om jag blir alltmer excentrisk ju äldre jag blir

Jag har inte brytt mig om att följa varken Tito-spektaklet eller CS rättegången särskilt väl, men det vore förfärligt om människor skulle dömas i Sverige för att de är underliga, socialt omöjliga, allmänt otrevliga, arroganta, högljudda, oattraktiva och dessutom av icke svenskt ursprung

Så du menar att du inte skulle försvara dig med näbbar och klor om du satt anhållen för ett så här hemskt mord?
Skulle du bara sitta och le, bara ställa motfrågor till rätten, vara högljudd och arrogant också då?
Nog lär du väl hålla med om att hon har betett sig underligt.
2008-09-26, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Mycket är unikt när det gäller CS.

Men inte detta med att försöka få exkillen att tro att man är eller har varit gravid. Snarare en klassiker.

1.Tycker du att det är ett plus eller minus för hennes trovärdighet att ljuga om den sk graviditeten.???
2.Stärker det dig i tron att hon är oskyldig när hon fejkar en graviditet???

Försök att försköna nu....
2008-09-26, 20:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
1.Tycker du att det är ett plus eller minus för hennes trovärdighet att ljuga om den sk graviditeten.???

Jag tycker att vissa saker bl.a graviditeten har förstorats oerhört. Jag menar att detta inte är så ovanligt. Tjejer kan hitta på detta av alla möjliga anledningar. Tror de flesta hade hört talas om detta fenomen innan brottet skedde. Kan vara skamfyllt att erkänna vissa saker i rätten. Även att erkänna att man sökt på exets namn mm. på nätet. Jättevanligt men kan vara svårt för vissa att erkänna. Man skäms helt enkelt.
2008-09-26, 20:33
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att vissa saker bl.a graviditeten har förstorats oerhört. Jag menar att detta inte är så ovanligt. Tjejer kan hitta på detta av alla möjliga anledningar. Tror de flesta hade hört talas om detta fenomen innan brottet skedde. Kan vara skamfyllt att erkänna vissa saker i rätten. Även att erkänna att man sökt på exets namn mm. på nätet. Jättevanligt men kan vara svårt för vissa att erkänna. Man skäms helt enkelt.

Ja det är ju inget att skämmas för när man blir funnen skyldig till två mord på två små försvarslösa barn, hellre det än att någon får veta JAG SÖKT PÅ MITT EX, hjälp va ja skäms om någon får veta det...

för fan nackepa du är ju helt jävla bäng i huvudet människa
2008-09-26, 20:43
Medlem
ooooos avatar
Jag har skrivit det förr....

Citat:

...men det tål visst att upprepas:

Ja, att ljuga om att man är gravid för att inte pojkvännen/sambon/maken ska lämna en alternativt för att få tillbaks pojkvännen/sambon/maken kan väl inte påstås vara ovanligt även om det inte heller är väldit vanligt men:

CS har inte bara ljugitom att vara gravid, hon har dessutom hittat på att "barnet" fötts, gett "barnet" ett namn och dessutom gett "barnet" två adoptivföräldrar.

Hon har dessutom gått så långt som att skriva ett brev till T och fråga om han ev kan ha några genetiska sjukdomar som stackars lilla "Jonas" skulle kunna få. När T då ifrågasätter så drar hon lögnen ännu ett steg mot det extrema genom att öppna en fejkad mailadress och skriva ett mail från den påhittade adoptivpappan där hela mailet går ut på att T inte ska fråga CS obehagliga frågor om "adoptionen" utan istället bara tycka synd om CS.

Kan du ens påstå att detta hör till vanligheterna? Jag har aldrig innan detta hört talas om att någon dragit en graviditetlögn till denna extrem!
2008-09-26, 20:50
Medlem
Frubeates avatar
Adoptions pappan

Tror att han engligt CS heter Thomas Emmerich

Tyska telefonkatalogen:
http://www2.dastelefonbuch.de/

Jag får träff på 37 stycken
2008-09-26, 20:55
Bannlyst
Citat:

Helvete vilket flum..
Eftersom du inte kan svara på dessa Quiz för + 3 så gör jag det...
"Tjejer kan hitta på detta av alla möjliga anledningar"
Svar:Anledningen var att hon till alla medel ville behålla honom , därför låtsades hon vara gravid.
Ett simpelt försök som har testats så länge Homo Sapiens har funnits...

Verkar det vara en fingervisning om vad som komma skulle?
2008-09-26, 20:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis

Det är ju det här rättegången handlat om då åklagaren knappt nämnt morddagen.

Är det straffbart att ljuga om graviditet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in