Ursprungligen postat av Frubeate
Så då går det att säga att Frieda Gummesson känt sig övertygad om CS's skuld då hon gjorde denna stämning den 23 juli.
Och att hon var övertygad av förundersökningen och alla dessa vittnen.
Hon är åklagare, altså lagkunnig, i HR sitter också lagkunniga. Varför skulle inte också de då se det samma som åklagaren?
Är en åklagare mindre kompetent änn en person i HR?
Jag menar inte att en domstol, HR, inte kan komma fram til att CS är skyldig. Det jag menar är att det finns rätt många personer både här på FB og annars ute i samhället som är av den uppfattningen att CS kommer att frikännas i HR, även om hon döms skyldig i TR.
Det låter på något sätt som att en dom i TR kan man inte ta på allvar, för där sitter i princip inkompetenta politiker. Ok, systemet med dessa nämndemänn och kvinnoer kan diskuteras, men i TR finns också personer som kan juridik, som anser att bevisen/indicierna räcker för enn fällande dom.
Stora chanser att det också räcker i HR....eller?
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Men säg då det rakt ut, i stället för att förutsätta att alla har den uppfattningen. De pratar dessutom strunt. Det är inte alls ett bestämt mönster, utan snarare ett undantag, att dom i TR inte håller. Jag och en hel del andra här har dessutom gissat på dom för CS i både TR och HR.
Jag förutsätter INTE att alla har den uppfattningen, jag skrev att
rätt många tror det.
Jag har heller inte skrivit att det finns ett speciellt mönster (skyldig i TR = oskyldig i HR), men att dessa
rätt många tror att hon kommer frikännas i HR, för där finns dom "riktiga" juristerna enlig deras uppfattning.
Jag personligen tror inte att det är så, och gissar också på en dom i HR.
FÖRTYDLIGANDE: Självklart finns riktiga jurister i HR, men jeg tror inte att de nödvändigtvis kommer att fria CS.
Rakt ut i fortsättningen