2008-09-26, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Hur jag kan veta det? Jag har läst väldigt många inlägg från Caramia och de talar sitt tydliga språk...

Själv har jag inte samma syn, tycker allt h*n skriver vettigt och har åsikten att rätt skall hamna bakom galler. Det tycker jag är en förnuftig inställning.
2008-09-26, 14:04
Bannlyst
Rätt har hamnat bakom galler
2008-09-26, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Okej, vi tar det igen för de med lite mindre hjärnor...

"Jag har svårt att tro att hon är skyldig. Om hon var det hade hon nog brytit ihop för länge sedan."

En himla tur att du inte är polis, eftersom alla misstänkta som ej bryter ihop är oskyldiga.
Vilken underbar logik...

"Hon verkade ju inte må så bra med tanke på hennes självmordsförsök"

Var du med och bevittnade dessa sk självmordsförsök och kan säga att de skett ???
Eller är det fria fantasier ???
Däremot så verkar hon ju må bra pga sina mord.

Nu pratar H*n nog om CS och tar inte ställning till alla som inte bryter ihop under en lång häktning, skulle det vara fria fantasier att nån som begått självmords försök mår dåligt. Hur kom du fram till att hon mår bra av ev mord, man kan må bra om man är oskyldigt dömd, men vi får se hur det går i HR.

edit: Du skrev att rätt hamnat bakom galler, kan du inte dela med dig av de bevisen. Närmsta C varit platsen bevisligen är Arboga station har jag för mig...resten är ju lite hörsägen mm.
Senast redigerad av beaver_se 2008-09-26 kl. 14:11.
2008-09-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Okej, vi tar det igen för de med lite mindre hjärnor...

"Jag har svårt att tro att hon är skyldig. Om hon var det hade hon nog brytit ihop för länge sedan."

En himla tur att du inte är polis, eftersom alla misstänkta som ej bryter ihop är oskyldiga.
Vilken underbar logik...

"Hon verkade ju inte må så bra med tanke på hennes självmordsförsök"

Var du med och bevittnade dessa sk självmordsförsök och kan säga att de skett ???
Eller är det fria fantasier ???
Däremot så verkar hon ju må bra pga sina mord.

Vet inte om det beror på storleken på hjärnan eller något annat hos vissa som inte kan tänka någon annan gm än CS trots att bevisen är obefintliga mot henne.

En detalj som jag reagerat på med min lilla hjärna är att det beskrivs hur besatt CS var av T. Hon skrev några mejl och några sms till T och för det mesta hade hon någonting hon ville framföra till T som tex då hon hade hamnat i knipa i och med att hon förlorat sin plånbok. Eller när hon ville hämta sin trjöja hos T men när hon kom till T:s lägenget orkade inte T hämta tröjan som han lagt i källaren. Sen att hon skickat några ytterligare mejl och sms till T ser jag inte som besatthet. Kontakterna var ytterst få när man läser FUP och det var inte varje gång ensidigt. T var med och svarade och gick tom på att träffa CS vid flera gånger.

Att tidningarna och åklagarsidan försöker förvränga den lilla kontakten som faktiskt funnits från CS sida till besatthet är skrattretande. Till och med T själv sa i början att han inte tyckte det fanns något anmärkningsvärt i CS agerande. Men som alltid så blir det en höna av en fjäder och tidningar vill sälja lösnummer med sina feta rubriker till vilket pris som helst.

Jag tror stenhårt på att CS är oskyldig och att den riktiga gärningspersonen är fri. Fruktansvärt skrämmande tanke.
2008-09-26, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu pratar H*n nog om CS och tar inte ställning till alla som inte bryter ihop under en lång häktning, skulle det vara fria fantasier att nån som begått självmords försök mår dåligt. Hur kom du fram till att hon mår bra av ev mord, man kan må bra om man är oskyldigt dömd, men vi får se hur det går i HR.

edit: Du skrev att rätt hamnat bakom galler, kan du inte dela med dig av de bevisen. Närmsta C varit platsen bevisligen är Arboga station har jag för mig...resten är ju lite hörsägen mm.

Jesus ,lär dig läsa och förstå texten, funderat på att gå om grundskolan ???

1.Varför har CS ej brytit ihop?
Kanske för att hon ej vill sitta inne 25 år...
2."Fria fantasier"
Jag menar givetvis att CS ej har försökt begå självmord (tyvärr) och att det är fria fantasier.
Lär dig läsa ,som sagt...
2008-09-26, 14:34
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vet inte om det beror på storleken på hjärnan eller något annat hos vissa som inte kan tänka någon annan gm än CS trots att bevisen är obefintliga mot henne.

En detalj som jag reagerat på med min lilla hjärna är att det beskrivs hur besatt CS var av T. Hon skrev några mejl och några sms till T och för det mesta hade hon någonting hon ville framföra till T som tex då hon hade hamnat i knipa i och med att hon förlorat sin plånbok. Eller när hon ville hämta sin trjöja hos T men när hon kom till T:s lägenget orkade inte T hämta tröjan som han lagt i källaren. Sen att hon skickat några ytterligare mejl och sms till T ser jag inte som besatthet. Kontakterna var ytterst få när man läser FUP och det var inte varje gång ensidigt. T var med och svarade och gick tom på att träffa CS vid flera gånger.

Att tidningarna och åklagarsidan försöker förvränga den lilla kontakten som faktiskt funnits från CS sida till besatthet är skrattretande. Till och med T själv sa i början att han inte tyckte det fanns något anmärkningsvärt i CS agerande. Men som alltid så blir det en höna av en fjäder och tidningar vill sälja lösnummer med sina feta rubriker till vilket pris som helst.

Jag tror stenhårt på att CS är oskyldig och att den riktiga gärningspersonen är fri. Fruktansvärt skrämmande tanke.

Amen!

Fetmarkeringar: Kanskje du skulle börja reagera på lite fler detaljer också, för inte tycker jag att det är åklagarsidan som förvränger nu
2008-09-26, 15:00
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Jag anser som bekant att CS troligen är skyldig, men jag kan verkligen hålla med om att indicierna om stalking och 'besatthet' är svaga. CS är inte alls någon stalker, helt enkelt. Det vi vet om CS beteende överenstämmer med en teori att hon inte kunnat släppa T, och kan vara en del av förklaringen av hela skeendet, inklusive en teori om att det var en - mycket ovanlig! - planerad svartsjuka/hämndaktion. Men om vi bara hade haft dessa fakta om CS, och inget brott - vad hade vi dragit för slutsats då? Vi hade haft ett antal inte alls unika tecken på att en kvinna hade svårt att släppa en tillfällig förbindelse, inklusive några anteckningar, ett typiskt 'självmordsförsök' och liknande.
Vad vi i stället ser är att CS handlande, då som nu, är unikt. Det räcker med att se hur CS handlar nu i samband med rättspsyk, och i rättegången, för att dra den slutsatsen.
2008-09-26, 17:06
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Ursprungligen postat av Frubeate

Om CS har någon psykos, döljer hon den väl.
Hadde hon klarat av att bete seg på detta sätt om hon hadde haft det?

Hon kan ha varit psykotisk då hon utförde morden mao.
Men det lär vi ju aldrig få veta, om inte CS ändrar sig, erkänner och medverkar till en rättspsykiatrisk undersökning

En person som har tilløp til psykotiske perioder eller til tider kan være grensepsykotisk er veldig sårbare individer under press. Derfor kan en utelukke denne form for lidelse. Jeg sier det med stor sikkerhet!

CS har interressert meg som person siden hun ble mistenkt. Ikke så veldig vanlig at denne karaktertypen, som jeg mener hun innehar, er kvinner....

Jeg har lang erfaring med psykotiske personer og jobbet noen år med spes. farlige drapsmenn.
2008-09-26, 17:33
Bannlyst
Citat:

Vänta nu här, så när hon skriver och UPPENBART har ljugit om adoptionen nästan ett år efter senaste mötet, tycker du inte är att vara besatt? Att hon åker hela vägen från Tyskland till T för att hämta en tröja verkar förnuftigt enligt dig? Att hon kallade E för en h*ra är tydligen en bagatell, att CS begick självmordsförsök vid Ts födelsedag är inte som får klockorna att ringa hos dig? Jag tycker dina intelligensbefriade inlägg är skrattretande däremot.
2008-09-26, 18:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men CS säger sig själv vara övertygad om att hon kommer att frikännas så hon kanske inte lägger någon större värdering i den frågan.

Om hon skulle dömas i HR så tror jag dock att hon givetvis kommer att medverka i en rättspsykiatrisk undersökning.
Det är inte upp till henne själv. Hon har genomgått rättspsykiatrisk undersökning nu, vare sig hon har samarbetat eller ej. Det som kan återstå är att få en "second opinion" från Socialstyrelsens rättsliga råd. Någon ny "vanlig" RPU tror jag inte att det finns rättsliga möjligheter till.
2008-09-26, 18:16
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
En person som har tilløp til psykotiske perioder eller til tider kan være grensepsykotisk er veldig sårbare individer under press. Derfor kan en utelukke denne form for lidelse.
Jag håller fullständigt med. Överhuvudtaget finns det ingenting som tyder på att CS psykiska status på något sätt skulle vara cyklisk eller varierande, utan hon är hela tiden precis som hon är.
2008-09-26, 18:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:

Vad som tydligen trillade ur din lilla hjärna den här gången var att hon försökte lura T att hon hade fött och adopterat bort hans barn. Tycker du att det är något som ingår i normalt beteende ex emellan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in