Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vet inte om det beror på storleken på hjärnan eller något annat hos vissa som inte kan tänka någon annan gm än CS trots att bevisen är obefintliga mot henne.
En detalj som jag reagerat på med min lilla hjärna är att det beskrivs hur besatt CS var av T. Hon skrev några mejl och några sms till T och för det mesta hade hon någonting hon ville framföra till T som tex då hon hade hamnat i knipa i och med att hon förlorat sin plånbok. Eller när hon ville hämta sin trjöja hos T men när hon kom till T:s lägenget orkade inte T hämta tröjan som han lagt i källaren. Sen att hon skickat några ytterligare mejl och sms till T ser jag inte som besatthet. Kontakterna var ytterst få när man läser FUP och det var inte varje gång ensidigt. T var med och svarade och gick tom på att träffa CS vid flera gånger.
Att tidningarna och åklagarsidan försöker förvränga den lilla kontakten som faktiskt funnits från CS sida till besatthet är skrattretande. Till och med T själv sa i början att han inte tyckte det fanns något anmärkningsvärt i CS agerande. Men som alltid så blir det en höna av en fjäder och tidningar vill sälja lösnummer med sina feta rubriker till vilket pris som helst.
Jag tror stenhårt på att CS är oskyldig och att den riktiga gärningspersonen är fri. Fruktansvärt skrämmande tanke.
Jag anser som bekant att CS troligen är skyldig, men jag kan verkligen hålla med om att indicierna om stalking och 'besatthet' är svaga. CS är inte alls någon stalker, helt enkelt. Det vi vet om CS beteende överenstämmer med en teori att hon inte kunnat släppa T, och kan vara en del av förklaringen av hela skeendet, inklusive en teori om att det var en - mycket ovanlig! - planerad svartsjuka/hämndaktion. Men om vi bara hade haft dessa fakta om CS, och inget brott - vad hade vi dragit för slutsats då? Vi hade haft ett antal inte alls unika tecken på att en kvinna hade svårt att släppa en tillfällig förbindelse, inklusive några anteckningar, ett typiskt 'självmordsförsök' och liknande.
Vad vi i stället ser är att CS handlande, då som nu, är unikt. Det räcker med att se hur CS handlar nu i samband med rättspsyk, och i rättegången, för att dra den slutsatsen.