2008-09-09, 20:25
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Hjon är du själv, du som inte ens kan läsa innantill.

Varför skulle det ha varit något annat än en tysk läkare som ringt från Tyskland? Hittar du i någonstans att Sverige hade skickat ner någon läkare? Eller skulle det ha varit en engelsk gästläkare kanske?

Släpp sargen och börja åka griller nu då, du törs!

Och du får nog be Pudding slipa dina grillor innan du tar dina första, darrande skär iallafall.
Jag hittade läkaren. Tydligen har denne "tyske" läkaren namnet Lars och "extraknäckte" i Stockholm. Han hade ju träffat CS efter att hon "försökte ta sitt liv i en kulvert på Sös i Stockholm i oktober 2007" (FU, s.1126). Han var svensk, alltså. Däremot var det inte han som hade den professionella kontakten med CS.
2008-09-09, 20:27
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Eftersom du uppenbarligen har Bs telefonnr tycker jag du ska passa på att ringa o fråga!
Min personliga åsikt är att det var prat, ja!

Tror du ärligt talat att han skulle svara på frågan?
2008-09-09, 20:28
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och du får nog be Pudding slipa dina grillor innan du tar dina första, darrande skär iallafall.
Jag hittade läkaren. Tydligen har denne "tyske" läkaren namnet Lars och "extraknäckte" i Stockholm. Han hade ju träffat CS efter att hon "försökte ta sitt liv i en kulvert på Sös i Stockholm i oktober 2007" (FU, s.1126). Han var svensk, alltså. Däremot var det inte han som hade den professionella kontakten med CS.

Ja men du ser, du KAN ju läsa! Grattis

Hur var det nu med läkarutbildningens innehåll? Du kanske kan klura ut det också?
2008-09-09, 20:34
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ja men du ser, du KAN ju läsa! Grattis

Hur var det nu med läkarutbildningens innehåll? Du kanske kan klura ut det också?

Det är ju ointressant vad fikarastsskvallraren Lasse har för utbildning, egentligen. Han lär ju ha läst en hel del klinisk psykiatri/psykologi under sin levnad, men han hade inte den professionella kontakten med CS.
2008-09-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din-gnu
Är det någon som vet mer exakt hur en rättpsykiatrisk undersökning går till?

alltså hur ska dom handla för att kunna visa om CS var sjuk vid dådet eller om hon var frisk?

och skulle tex CS kunna manipulera läkare,psykolgoen mm så att det skulle kunna se ut att hon var/är sjuk fastän hon inte är det?

och om det blir så att hon försäger sig en hel del om mordet,kommer det kunna bli bevis mot CS? att kunna användas i rättegång igen?

Man kan möjligen manipulera någon enstaka läkare och psykiater vid enskilda tillfällen men att manipulera Rättspsyks stab i fyra veckor går inte.
2008-09-09, 20:46
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Det är ju ointressant vad fikarastsskvallraren Lasse har för utbildning, egentligen. Han lär ju ha läst en hel del klinisk psykiatri/psykologi under sin levnad, men han hade inte den professionella kontakten med CS.

NU var det inte jag som slog fast att läkare har dålig utbildning, utan det var du. Hur ska du ha det?

Med alla uttalanden här, tvärsäkert, så tvivlar jag på den "professionella kontakten" i alla utsagor om allt från minnesstatus till vad CS tänker in i minsta detalj. Så även du klubban, du är djäkligt tvärsäker på allt du uttalar dig om. Jag inser min begränsning, det borde du också göra.

Ja, jag tror på bevisen mot CS och tror att hon är gm
2008-09-09, 20:48
Medlem
Citat:
Så det var en psykiater som ringde polisen?
Vad har han annars med henne att göra tror du??? Föreslår att du läser själv i Fup, Jag har varken tid el ork att göra det åt dig!
Vänligen Mimman
2008-09-09, 20:49
Medlem
Borttaget- Orelevant!
2008-09-09, 20:53
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Vad har han annars med henne att göra tror du??? Föreslår att du läser själv i Fup, Jag har varken tid el ork att göra det åt dig!
Vänligen Mimman

Jag hittade själv. Hade du läst noggrannare så hade du sett att han själv uppgav att han inte hade den professionella kontakten med CS. Så vad han hade med henne att göra kan jag tyvärr inte svara på. Det dök väl upp som samtalsämne på fikarasten?
2008-09-09, 20:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Tror du ärligt talat att han skulle svara på frågan?

Det vet man inte förrän man provat!
Bättre fråga än gissa...
Det skulle jag gjort!
2008-09-09, 20:56
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
NU var det inte jag som slog fast att läkare har dålig utbildning, utan det var du. Hur ska du ha det?

Med alla uttalanden här, tvärsäkert, så tvivlar jag på den "professionella kontakten" i alla utsagor om allt från minnesstatus till vad CS tänker in i minsta detalj. Så även du klubban, du är djäkligt tvärsäker på allt du uttalar dig om. Jag inser min begränsning, det borde du också göra.

Ja, jag tror på bevisen mot CS och tror att hon är gm

Min begränsning är mitt dåliga minne och er oförmåga att ge sidhänvisningar.
2008-09-09, 20:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Min begränsning är mitt dåliga minne och er oförmåga att ge sidhänvisningar.

Servicen är usel på den här syltan?

Jag tror mycket väl att "Lars kan ha träffat CS o bildat sig en uppfatnning om henne, däremot var han inte BEHANDLANDE läkare, typ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in