2008-09-26, 21:03
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är ju det här rättegången handlat om då åklagaren knappt nämnt morddagen.

Är det straffbart att ljuga om graviditet?
Nu är vi där igen. Man blir inte mördare för att man åker tåg argumentet!
2008-09-26, 21:07
Bannlyst
Citat:

Tyvärr vet jag att du inte förstår bättre men jag ska försöka förklara för dig vad det är som har hänt.

Åklagaren har bevisat bortom rimligt tvivel att CS har begått två mord och ett mordförsök inför en enig tingsrätt.

Huruvida hon berört mordkvällen eller inte är ovidkommande eftersom det uppenbarligen inte behövts, CS är funnen skyldig till brotten.

Varför ska åklagaren spela den åtalade rakt i händerna och ge henne möjlighet att neka till brotten? Det är ju som du skriver inte straffbart att ljuga, då är det en rätt dum strategi att ge henne tillfälle att göra det, således har åklagarna gjort rätt bedömning och inte ställt frågan direkt utan valt att visa med andra bevis och indicier att hon är skyldig bortom rimligt tvivel.

Förstod fröken Talibanpernilla nu, eller ska du göra som vanligt och citera något random du hittat i FUP så fort någon ställer en fråga.
2008-09-26, 21:13
Bannlyst
Citat:

Nej, man blir inte straffad av att ljuga om att man är gravid i Sverige idag.
Men tycker du det gynnar din favorit BARNAMÖRDAREN Christine Schurrer när hon ljuger om att hon fött detta barn.???
Tror du att hon fabulerade på detta sätt som ett practical, eller som ett sätt att behålla sin kille ???

Fel svar och du får fortsätta vara du...
2008-09-26, 21:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ja det är ju inget att skämmas för när man blir funnen skyldig till två mord på två små försvarslösa barn, hellre det än att någon får veta JAG SÖKT PÅ MITT EX, hjälp va ja skäms om någon får veta det...

för fan nackepa du är ju helt jävla bäng i huvudet människa
Nu är CS endast skyldig av en enig TR bestående av två nämndemän från Arboga och en lagman från Västerås.

Än kan jag inte se allvaret i deras dom utan inväntar vad HR kommer fram till.
Just nu så känns det mer som ett skämt att fälla på undermånlig indiciekedja.
2008-09-26, 21:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
...men det tål visst att upprepas:

Ja, att ljuga om att man är gravid för att inte pojkvännen/sambon/maken ska lämna en alternativt för att få tillbaks pojkvännen/sambon/maken kan väl inte påstås vara ovanligt även om det inte heller är väldit vanligt men:

CS har inte bara ljugitom att vara gravid, hon har dessutom hittat på att "barnet" fötts, gett "barnet" ett namn och dessutom gett "barnet" två adoptivföräldrar.

Hon har dessutom gått så långt som att skriva ett brev till T och fråga om han ev kan ha några genetiska sjukdomar som stackars lilla "Jonas" skulle kunna få. När T då ifrågasätter så drar hon lögnen ännu ett steg mot det extrema genom att öppna en fejkad mailadress och skriva ett mail från den påhittade adoptivpappan där hela mailet går ut på att T inte ska fråga CS obehagliga frågor om "adoptionen" utan istället bara tycka synd om CS.

Kan du ens påstå att detta hör till vanligheterna? Jag har aldrig innan detta hört talas om att någon dragit en graviditetlögn till denna extrem!

Hade det vart jag så hade jag iggat det men T han satte sig och bloggade ut till hela cybervärlden om sitt dilemma. Patetiskt.
2008-09-26, 21:21
Bannlyst
Citat:
Nu är CS endast skyldig av en enig TR bestående av två nämndemän från Arboga och en lagman från Västerås.

Än kan jag inte se allvaret i deras dom utan inväntar vad HR kommer fram till.
Just nu så känns det mer som ett skämt att fälla på undermånlig indiciekedja.

Ungefär som jag inte kan se allvaret i några av dina inlägg, jag brukar åtminstone försöka förstå vad jag postar innan jag trycker på svarsknappen.

En egenskap du fortfarande saknar.
Undermålig indiciekedja?
Bevisade du just hur spåndum du är eller försöker du göra dig lustig?
2008-09-26, 21:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja det är ju inget att skämmas för när man blir funnen skyldig till två mord på två små försvarslösa barn, hellre det än att någon får veta JAG SÖKT PÅ MITT EX, hjälp va ja skäms om någon får veta det...

för fan nackepa du är ju helt jävla bäng i huvudet människa

Kan du inte diskutera normalt även fast vi har olika åsikter? Du bemöter mig aggressivt varenda gång nuförtiden istället för att diskutera ämnet.

CS kanske är oskyldig och har kanske ingen lust att erkänna att hon har sökt på sitt ex och graviditeten mm.
2008-09-26, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kan du inte diskutera normalt även fast vi har olika åsikter? Du bemöter mig aggressivt varenda gång nuförtiden istället för att diskutera ämnet.

CS kanske är oskyldig och har kanske ingen lust att erkänna att hon har sökt på sitt ex och graviditeten mm.

Menar du att du helt seriöst sitter och påstår att CS hellre tar ett livstidsstraff för mord än att hon erkänner att hon sökt på sitt ex på nätet. För att hon inte vill skämmas???

Nej då kan jag inte diskutera något seriöst med dig. Varför får du räkna ut själv. Foliehattar på...
2008-09-26, 21:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Tyvärr vet jag att du inte förstår bättre men jag ska försöka förklara för dig vad det är som har hänt.

Åklagaren har bevisat bortom rimligt tvivel att CS har begått två mord och ett mordförsök inför en enig tingsrätt.

Huruvida hon berört mordkvällen eller inte är ovidkommande eftersom det uppenbarligen inte behövts, CS är funnen skyldig till brotten.

Varför ska åklagaren spela den åtalade rakt i händerna och ge henne möjlighet att neka till brotten? Det är ju som du skriver inte straffbart att ljuga, då är det en rätt dum strategi att ge henne tillfälle att göra det, således har åklagarna gjort rätt bedömning och inte ställt frågan direkt utan valt att visa med andra bevis och indicier att hon är skyldig bortom rimligt tvivel.

Förstod fröken Talibanpernilla nu, eller ska du göra som vanligt och citera något random du hittat i FUP så fort någon ställer en fråga.
Det jag förstår är att domen framkommit av ett inhemskt gäng.
Ser gladligen fram emot professionella jurister från en annan del av landet som ska se över bevisbördan.

Det kan inte vara lätt för en utomstående att ställas inför rätta av bybor.
Beslutet blir ju då som det blev m.a.o att de frångick det som talade emot CS.
2008-09-26, 21:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Menar du att du helt seriöst sitter och påstår att CS hellre tar ett livstidsstraff för mord än att hon erkänner att hon sökt på sitt ex på nätet. För att hon inte vill skämmas???

Nej då kan jag inte diskutera något seriöst med dig. Varför får du räkna ut själv. Foliehattar på...

Nu vet vi ju inte vad CS kommer att säga i HR?

Hon kanske räknade med att bli frikänd i TR och berättade kanske därför inte vissa saker.
2008-09-26, 21:32
Bannlyst
Citat:
Det jag förstår är att domen framkommit av ett inhemskt gäng.
Ser gladligen fram emot professionella jurister från en annan del av landet som ska se över bevisbördan.

Det kan inte vara lätt för en utomstående att ställas inför rätta av bybor.
Beslutet blir ju då som det blev m.a.o att de frångick det som talade emot CS.

Du får ursäkta, men jag tror inte du förstår ens det.
Ponera nu att HR också finner henne skyldig, bara för en stund.

Blir du då - som är så övertygad om CS oskuld - övertygad att hon är skyldig, eller kommer det en massa rättshaveristiska uttalanden om att det är en komplott då?
2008-09-26, 21:38
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
CS vill få detta överstökat i HR.

Sen råder jag dig att stoppa in en korv i käften så du får bukt med ditt blodsocker. Det kanske kan vara hjälp till ditt häftiga humör.

Om man är det minsta normal försöker man väl bevisa sin oskuld i tingsrätten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in