2008-09-25, 21:32
  #9949
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Tyvärr såg jag bilderna nyss här på Flashback, hoppas verkligen att minnesbilderna går att förtränga ut ur min skalle bara, om man någonsin ska kunna sova gott.
Torkat tårarna och hoppas att alla hennes resterande dagar här på Jorden kommer att vara plågsamma .

Jävla schwein.

Va? Vem fan har lagt ut dom?! Ja, inte kommer hon få det lätt i fängelset iallafall.
2008-09-25, 22:45
  #9950
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Va? Vem fan har lagt ut dom?! Ja, inte kommer hon få det lätt i fängelset iallafall.
Först kommer det överklagas till HR!
2008-09-26, 01:26
  #9951
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Först kommer det överklagas till HR!
Och efter det kommer CS sitta i fängelset.
2008-09-26, 02:24
  #9952
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Och efter det kommer CS sitta i fängelset.
Jag tror inte det blir så när jurister ska dömma.
Det finns ju ingen teknisk bevis eller vittnen som kan få CS på brottsplats.
Bilderna från arbogakameran kan tas som speglar i lustiga huset.
Vad har då FG att gå på?
2008-09-26, 06:24
  #9953
Medlem
Tuesdays avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312897/det-viktiga-ar-att-hon-blir-inlast
2008-09-26, 06:29
  #9954
Medlem
miapetters avatar
"- Hon är uppenbarligen inte helt frisk men man väljer att inte sätta en diagnos, säger Anders Forsman."

Ur expressen, Anders Forsman är professor i rättspsykiatri vid rättsmedicinalverket.
2008-09-26, 09:16
  #9955
Medlem
Frubeates avatar
Den grova gränsen för om en person anses allvarligt psykiskt störd går vid psykos. Om en person når den gränsen ska han/hon inte dömmas til fängelse.
Visst finns det många gärningsmänn/kvinnor som har gjort "sjuka" saker, men de når inte upp till, eller över denna gräns, och anses då friska nog att dömmas till fängelse.

Anders Forsman (professor i rättspsykiatri vid rättsmedicinalverket ) om CS på rättspsyk:
(http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312897/det-viktiga-ar-att-hon-blir-inlast)

- Hon är samlad, kan kommunicera och har intagit en strategi

- Hon är väl en viljestark person och är av allt att döma en högt begåvad kvinna. Hon har bestämt sig för att hålla en linje.

Personal på rättspsyk om CS's vistelse där:
(http://www.expressen.se/Nyheter/1.1311909/tyskan-inte-allvarligt-stord)

- Under utredningstiden var Schürrer genomgående vänlig men bestämd

Hennes tidigare läkare har diagnostiserat att hennes psykiska problem kan bero på "personlighetsmässiga särdrag", enligt psykutlåtandet


(http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312182/tyskans-hemliga-liv)

- Under inskrivningen var Schürrer glad och trevlig, trots att hon inte ville komma hit,

- Hon verkade trivas med att vara ensam

- Hon sov på nätterna och var vaken dagtid.

Christine Schürrer lånade böcker på biblioteket, promenerade på rastgården och styrketränade

- Hon pratade en hel del med personalen, diskussionerna berörde vardagliga saker. Hon ville inte ha ”djupa” och ”genomskådande” samtal
- Hon var alltid glad och trevlig i kontakten, log mycket och uppförde sig artigt.

Christine Schürrer pratade gärna sport:
- Speciellt om fotboll, vilket var ett av hennes favoritämnen




Om CS har någon psykos, döljer hon den väl.
Hadde hon klarat av att bete seg på detta sätt om hon hadde haft det?
Kan hon ha varit psykotisk då hon begick morden?
Svårt att veta, efter som CS vägrar att samtala om gärningen. Hon säger att hon är oskyldig.
__________________
Senast redigerad av Frubeate 2008-09-26 kl. 09:34. Anledning: Tillägg
2008-09-26, 09:34
  #9956
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate

Om CS har någon psykos, döljer hon den väl.
Hadde hon klarat av att bete seg på detta sätt om hon hadde haft det?


Jag tror inte alls hon "går omkring" och är psykotisk. Förmodligen har hon haft/har/psykotiska skov, som kommer och går och just nu har hon inga skov.

T.ex när det gäller schizofreni, när den debuterar så för att få diagnosen (så var det iaf i början på 2000-talet) skulle man ha haft 2 psykotiska genombrott/skov/ per år, dvs med 6 månaders mellanrum, däremellan funkar personen "normalt", dock med en del "problem", men personen går inte omkring och är psykotisk hela tiden.

Psykotiska skov kan personen dölja mycket väl genom att inte vistas med folk, utan helt enkelt isolera sig. Skoven går ganska snabbt över, gäller även de imperativa rösterna. Ångesttoleransen är dock mycket liten.

Personen som oftast till slut söker hjälp, kan faktiskt låta bli att tala om sina vanföreställningar, sin ångesttolerans mm och behöver inte ens få en diagnos, utan får knalla iväg från tex VC, el. den psykiatrisk kliniken utan medicinering och utan hjälp.
2008-09-26, 09:37
  #9957
Medlem
nackepas avatar
När CS har fått motivera varför hon har vägrat att samarbeta i den rättspsykiatriska utredningen säger hon följande:

- För att förkorta tiden till nästa process i Hovrätten.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312897/det-viktiga-ar-att-hon-blir-inlast
2008-09-26, 09:39
  #9958
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate

Om CS har någon psykos, döljer hon den väl.
Hadde hon klarat av att bete seg på detta sätt om hon hadde haft det?

Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Jag tror inte alls hon "går omkring" och är psykotisk. Förmodligen har hon haft/har/psykotiska skov, som kommer och går och just nu har hon inga skov.

T.ex när det gäller schizofreni, när den debuterar så för att få diagnosen (så var det iaf i början på 2000-talet) skulle man ha haft 2 psykotiska genombrott/skov/ per år, dvs med 6 månaders mellanrum, däremellan funkar personen "normalt", dock med en del "problem", men personen går inte omkring och är psykotisk hela tiden.

Psykotiska skov kan personen dölja mycket väl genom att inte vistas med folk, utan helt enkelt isolera sig. Skoven går ganska snabbt över, gäller även de imperativa rösterna. Ångesttoleransen är dock mycket liten.

Personen som oftast till slut söker hjälp, kan faktiskt låta bli att tala om sina vanföreställningar, sin ångesttolerans mm och behöver inte ens få en diagnos, utan får knalla iväg från tex VC, el. den psykiatrisk kliniken utan medicinering och utan hjälp.

Hon kan ha varit psykotisk då hon utförde morden mao.
Men det lär vi ju aldrig få veta, om inte CS ändrar sig, erkänner och medverkar till en rättspsykiatrisk undersökning
2008-09-26, 09:43
  #9959
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
När CS har fått motivera varför hon har vägrat att samarbeta i den rättspsykiatriska utredningen säger hon följande:

- För att förkorta tiden till nästa process i Hovrätten.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312897/det-viktiga-ar-att-hon-blir-inlast

Blir tiden till nästa process i HR förkortad av att hon "snabbar" igenom på Huddinge?
Är det bara något hon tror/hoppas ska hända, eller är det verkligen så?

Står inte 8. oktober fast?
2008-09-26, 09:45
  #9960
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Ursprungligen postat av Frubeate

Om CS har någon psykos, döljer hon den väl.
Hadde hon klarat av att bete seg på detta sätt om hon hadde haft det?

Hon kan ha varit psykotisk då hon utförde morden mao.
Men det lär vi ju aldrig få veta, om inte CS ändrar sig, erkänner och medverkar till en rättspsykiatrisk undersökning

CS kan också vara oskyldig och därför säker på att hon kommer att frikännas i HR.

Det skulle också förklara varför hon ej vill medverka i någon rättspsykiatrisk utredning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in