2008-09-26, 09:49
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
CS kan också vara oskyldig och därför säker på att hon kommer att frikännas i HR.

Det skulle också förklara varför hon ej vill medverka i någon rättspsykiatrisk utredning.

Hur förklarar man då det här:

- Hon angav dock att om hon skulle bli dömd i en högre instans kunde hon tänka sig att deltaga i en sådan undersökning, skriver läkaren.

(Expressen)
2008-09-26, 10:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Hur förklarar man då det här:

- Hon angav dock att om hon skulle bli dömd i en högre instans kunde hon tänka sig att deltaga i en sådan undersökning, skriver läkaren.

(Expressen)

Men CS säger sig själv vara övertygad om att hon kommer att frikännas så hon kanske inte lägger någon större värdering i den frågan.

Om hon skulle dömas i HR så tror jag dock att hon givetvis kommer att medverka i en rättspsykiatrisk undersökning.

Men jag tror som sagt att CS själv är övertygad om att hon kommer att frikännas så småningom. Det har hon sagt tidigare. Och med den svaga bevisning som nu finns mot henne så är det nog ganska troligt att HR kommer att frikänna. Även om hon skulle kunna vara skyldig. Men den svaga bevisningen kan också tyda på att hon är oskyldig. Eller medskyldig.
2008-09-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312897/det-viktiga-ar-att-hon-blir-inlast

Citat:
E kommentar i artikeln: Men det jag har varit inriktad på är att någon ska bli dömd. Det är den största lättnaden för mig.

Verkar som det inte för henne spelar större roll vem som blir dömd..
2008-09-26, 10:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Har för mig att E sa något liknande i TV-programmet som jag då reagerade på.
2008-09-26, 10:44
Medlem
Citat:
Citat:
Hon log mycket, tyckte om att vara inlåst

Ja, men då så!!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312182/tyskans-hemliga-liv

Citat:
Det enda hon sa om Arbogamorden under sin tid på kliniken var:
- Jag är oskyldig.

Jag har svårt att tro att hon är skyldig. Om hon var det hade hon nog brytit ihop för länge sedan. Hon verkade ju inte må så bra med tanke på hennes självmordsförsök.
2008-09-26, 10:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Blir tiden till nästa process i HR förkortad av att hon "snabbar" igenom på Huddinge?
Är det bara något hon tror/hoppas ska hända, eller är det verkligen så?

Står inte 8. oktober fast?

CS hoppades troligtvis på att datum för slutförhandling i TR skulle flyttas fram, och därmed hela processen. Planerat datum står fast. Är den åtalade häktad ska hovrättsförhandling inledas inom två månader, om jag inte missminner mig.

Citat:
Auch ihre Verteidigerin Tanja Brettschneider hatte betont, sie halte ihre Mandantin nicht für schwerwiegend krank.

http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,693842
2008-09-26, 11:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Hade hon sagt att det viktiga var att CS eller rätt GM blev dömd hade du reagerat på det också, förmodligen med någon kommentar om att hon inte vet vem som är rätt GM

Moment 22 för E alltså...
2008-09-26, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Va? Vem fan har lagt ut dom?! Ja, inte kommer hon få det lätt i fängelset iallafall.
De finns på Mondo,gore o bizarre, men det är ingen vacker syn.
Så låt gärna bli om du vill ha en trevlig helg.
Mvh.
2008-09-26, 13:05
Bannlyst
Citat:
Jag har svårt att tro att hon är skyldig. Om hon var det hade hon nog brytit ihop för länge sedan. Hon verkade ju inte må så bra med tanke på hennes självmordsförsök.
En himla tur att inte du är polis - "nej, den misstänkte har inte brytit ihop ännu, alltså måste hon vara oskyldig"...

Jaha, så du var med vid självmordsförsöken och kan med säkerhet säga att de har inträffat ???
Eller kan de vara fria fantasier, kanske ???

"Må så bra med tanke på hennes självmordsförsök"
Nej, men hon verkar ju må bra på grund av sina mord.
2008-09-26, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Hade hon sagt att det viktiga var att CS eller rätt GM blev dömd hade du reagerat på det också, förmodligen med någon kommentar om att hon inte vet vem som är rätt GM

Moment 22 för E alltså...

Så hur kan du "veta" vad Caramia skulle säga i det hypotetiskt scenariot du beskriver, Är du på något sätt synsk eller hugger du vilt på allt som inte stämmer med din tro?

Det hela handlar om vad E faktiskt sagt och inget annat, själv hoppas jag som alltid att rätt hamnar bakom galler.
2008-09-26, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
En himla tur att inte du är polis - "nej, den misstänkte har inte brytit ihop ännu, alltså måste hon vara oskyldig"...

Jaha, så du var med vid självmordsförsöken och kan med säkerhet säga att de har inträffat ???
Eller kan de vara fria fantasier, kanske ???

"Må så bra med tanke på hennes självmordsförsök"
Nej, men hon verkar ju må bra på grund av sina mord.

Kanske inte skall förvanska det man citerar. Så här skrev Caramia

2008-09-26, 13:57
Bannlyst
Citat:

Okej, vi tar det igen för de med lite mindre hjärnor...

"Jag har svårt att tro att hon är skyldig. Om hon var det hade hon nog brytit ihop för länge sedan."

En himla tur att du inte är polis, eftersom alla misstänkta som ej bryter ihop är oskyldiga.
Vilken underbar logik...

"Hon verkade ju inte må så bra med tanke på hennes självmordsförsök"

Var du med och bevittnade dessa sk självmordsförsök och kan säga att de skett ???
Eller är det fria fantasier ???
Däremot så verkar hon ju må bra pga sina mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in