2008-09-25, 13:49
Medlem
Frubeates avatar
Tyskans hemliga liv...på psyket

Citat:
Hon log mycket, tyckte om att vara inlåst

Ja, men då så!!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1312182/tyskans-hemliga-liv
2008-09-25, 13:51
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Citat:

Ja, men då så!!

Nä se fotboll, det kan aldrig vara bra
2008-09-25, 14:00
Medlem
hayennas avatar
DN lyckades skrapa fram en professor som tyckte att det kunde tyda på att hon verkligen HAR en störning...

Citat:
Sten Levander, professor i rättspsykiatri och allmänpsykiatri, anser att den tyska kvinnans motvilja till att samarbeta under undersökningen tyder på att hon har en allvarlig psykisk störning. /.../ - Visst har jag varit med om sådant här, men det är så pass ovanligt att det tyder på att det är ett sjukdomsfall. Man kan misstänka vanföreställande syndrom med narcissistiska drag och borderlinedrag som i sig är en allvarlig psykisk störning, säger Sten Levander.
2008-09-25, 14:06
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Enbart resultatet av den blir offentligt, inte hela utredningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
RPUn offentlig på torsdag
Om inte den tilltalade väljer att att låta RPU bli offentlig. Det finns sådana fall, men jag tror inte att det stämmer med CS principer.
2008-09-25, 15:11
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
DN lyckades skrapa fram en professor som tyckte att det kunde tyda på att hon verkligen HAR en störning...

Så om man inte vill diskutera sina problem med Sten Levander så har man en allvarlig psykisk störning - I get it! Det var väl hr Levander som sade att i väntrummet på Kumlabunkern sitter Sveriges vackraste kvinnor och trånar efter Sveriges farligaste brottslingar

Att inte vilja diskutera sitt liv med den mannen ser jag i och för sig som ett friskhetstecken!

Jag hade legat riktigt risigt till om jag hade fått Levander på halsen det är jag säker på, jag älskar också att vara ensam, läsa böcker och interneta i timtal, titta på vilka TV-program jag vill, vara uppe hela nätterna, äta litet hipp som happ, dricka skumpa på måndagar osv osv! Det hindrar inte att jag älskar barn och familj, vänner och bekanta även om jag blir alltmer excentrisk ju äldre jag blir

Jag har inte brytt mig om att följa varken Tito-spektaklet eller CS rättegången särskilt väl, men det vore förfärligt om människor skulle dömas i Sverige för att de är underliga, socialt omöjliga, allmänt otrevliga, arroganta, högljudda, oattraktiva och dessutom av icke svenskt ursprung
2008-09-25, 15:12
Medlem
Guddarparns avatar
Fängelse i Sverige eller Tyskland

Får hon välja eller ansöka om vart hon vill sitta av sitt fängelsestraff? (Om det nu blir så)

Om det blir livstid. Vad betyder det i Tyskland?

Om hon väljer Tyskland. Hur pass känd hon är där? Risk för ett brutalt välkomnande kanske?
Någon som vet hur mycket det rapporterats om illdådet där?
2008-09-25, 15:35
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Den som mördat de små barnen kan knappast vara frisk i huvudet. Detta, tycker jag, tyder mer på att CS verkligen kan vara oskyldig.

Tycker du att Anders Englund verkar frisk i huvudet?
Sedan är det väl inte lätt att dra en slutsats om hon är frisk eller inte när hon inte vill delta i undersökningen?
2008-09-25, 15:41
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guddarparn
Får hon välja eller ansöka om vart hon vill sitta av sitt fängelsestraff? (Om det nu blir så)

Om det blir livstid. Vad betyder det i Tyskland?

Om hon väljer Tyskland. Hur pass känd hon är där? Risk för ett brutalt välkomnande kanske?
Någon som vet hur mycket det rapporterats om illdådet där?

Ang.det fetmarkerade:

Enligt en god vän från Tyskland har det varit dåligt med information i den tyska pressen, i alla fall i slutet av augusti då jag pratade med honom om det. Det var, enligt honom, så pass skralt att det var svårt att ta ställning i fallet, och väldigt lite om CS person.

Tendensen i rapporteringen hade initialt varit till fördel för CS, för att sedan ha ändrats till ett objektivare förhållningssätt. Min vän är duktig på svenska så han följde rättegången via svd.se och dn.se
Senast redigerad av Kallix 2008-09-25 kl. 15:45.
2008-09-25, 15:52
Medlem
miapetters avatar
På förekommen anledning:
2008-09-25, 16:52
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Citat:

Ja, men då så!!

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var personopplysninger hun opplyste på facebook eller annen internettside:

Ikke ordrett sitat: Svar på hvor hun kunne se seg om 10 år: Alene på en øde øy i Skottland. Videre at hun ikke så seg selv med barn eller familie i framtiden.

Vel, ikke akkurat prisis som hun ønsket, men ensomheten trives hun tydelig med
2008-09-25, 17:30
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag tror att de ganska snabbt kunnat konstatera att hon i alla fall inte just nu lider av någon psykos o att hon acklimatiserade sig väl, uppträdde lugnt o sansat osv. Tror faktiskt att det + tidigare journaler räcker.

Men jag kan hålla med dej o m att jag nästan oxå förväntat mej ett utlåtande där de sa att de inte kunnat bedöma henne.
Nu kunde de det o då förmodar jag att de vet vad de gör.

eloge: Töm din inkorg!

Det skulle selvfølgelig vært bedre for de som skal ta stilling til straffeutmålingen i dnne runden ved mer detaljer om hennes psyke, men som du skriver, så har de nok til å gi en sikker konklusjon.

Det viktigste er vel tilregneligheten hennes før og i dag: Psykotisk i tiden før og under mordenene? Hennes nåværende psyke osv.

Ingen hinder for behandling/samtaler om hun sitter i fengsel.....

CS er strategisk, kald og har alt eller ingen ting å vinne i denne runden

Hun har klart en personlighetsbrist, men juridisk syk/frisk misoppfattes jo av flere her på forumet. Ikke alle "lidelser" lar seg kurere og forstår ikke hvorfor så mange tenker psykiatrisk vård for alle forbrytelser som virker syke....
2008-09-25, 18:17
Bannlyst
Tyvärr såg jag bilderna nyss här på Flashback, hoppas verkligen att minnesbilderna går att förtränga ut ur min skalle bara, om man någonsin ska kunna sova gott.
Torkat tårarna och hoppas att alla hennes resterande dagar här på Jorden kommer att vara plågsamma .

Jävla schwein.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in