Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Ja, det är ju lite märkligt i så fall.
Det trodde inte jag att polisen tillät. Vad jag har förstått så är huset fortfarande avspärrat?
(Det måste vara en missuppfattning av mig. Brottsplatsen är väl i o f så undersökt som den kan bli men har man gjort iordning huset helt, tapetserat om osv?)
Vad Emma vill göra är en annan sak som jag inte lägger några värderingar i. Hon gör det som känns rätt för henne!
Det finns en smal möjlighet att de har lånat ett likadant grannhus för inspelningens skull.
Annars förväntar jag mig massor av inlägg här i tråden, med vidhängande ojanden och suckanden över hur hon kan gå runt i hallen där hennes barn har slagits ner/mördats.
Det får mig att tänka på när jag var fastighetsskötare i ett hyreshus som inhyste en guldsmedsverkstad. En kväll, strax efter stängningsdags, blev guldsmeden rånmördad med sin egen guldsmedshammare som vapen.
Efter att ha saknat guldsmeden vid kvällsmaten, kom hans hustru och dotter åkandes i bil och fann honom helt nedblodad, död, med ett flertal djupa skador i huvudet.
Mördaren, en störd, ung man, greps efter två veckors spaning.
Men det jag ville komma till var att i början, strax inpå mordet, när guldsmedens svärson blev tvungen att inleda städning och utflyttning av alla inventarier och all inredning ur guldsmedsverkstaden, då tvärvägrade dottern att ens närma sig butiken, minnena och bilderna i hennes huvud av den mördade pappan var för starka.
Men efter ett par veckor var även faktiskt även hon med och städade/flyttade,de traumatiska minnen/bilder till trots, hon sa t o m att hon såg det som terapi.
I Emmas fall är det inte lika illa vad traumatiska bilder, fastfrysta på näthinnan, beträffar, eftersom hon inte var vid medvetande när barnen blev nedslagna/mördade.