Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ett stort problem för CS är att hon beskrivit vilket tåg hon tar från Arboga station den 17 mars, nämnligen tåget som skulle avgå 19.35 !
Problemet består av att hon inte kan peka ut sig själv på övervakningsfilmerna. Några som sett samma filmer har sagt att "den" skulle kunna vara CS.
Arboga är en väldigt liten tågstation och det var inte många människor som passerade kameran på väg till tåget. Väldigt få passade in på CS signaliment i stort, så urvalet "vem" som kunde tänkas vara CS var ett fåtal personer.
Förklaringen: CS påstår ju att hon bar på ljusa kläder medan flera vittnesmål pekar på att hon bar på en mörk parkas med huva. På bilderna fanns ingen med ljusa kläder, till CS förtret kan man förmoda.
Gud vad hon har vecklat inn sig. Hur har hon tänkt, hur har hon resonerat? Inte alls kanske? Beror väl på hurpass "närvarande" hon varit.
Hon har ju haft gott om tid att tänka ut något bättre att svara, för sin egen del menar jag. Men kanske hon har innbillat sig att hon inte skulle bli misstänkt alls?
Hur som helst, hadde ju faktisk varit
lite bättre, för henne själv givetvis, om hon gett vissa medgivanden, så nära sanningen som möjligt, som att, "ja, jag var i Arboga", "jovisst, det där är mig på övervakningsfilmen"..Visserligen hadde hon fått problem med sina kläder, som mycket sannolikt hadde blod på sig, de kunde hon inte gärna ta fram, och lite andra grejer som inte stämmer, som hur fort hon gått osv.