2008-09-03, 13:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag såg givetvis att du hade skrivit så ja, men likförbannat så gnäller du ju om att det var vinklat?

På vilket vis har jag "gnällt"?
2008-09-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
På vilket vis har jag "gnällt"?

Om att det skall ha varit "rejält vinklat i ena riktningen".
2008-09-03, 14:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Om att det skall ha varit "rejält vinklat i ena riktningen".

Hur har jag "gnällt"? Det var ett konstaterande med tillägget att det torde ha varit syftet med programmet, att ge E´s syn och upplevelser av händelsen. Det handlade om E och hennes familj och deras bild. Nästa vecka (söndag) är det Nicklas J´s tur att ge sin syn och upplevelser av händelsen.

Det är vinklat, eftersom det inte är objektivt, dvs det är subjektivt, eftersom det är en persons (familjs) upplevelser. Objektivt = inte vinklat, subjektivt = vinklat. Det måste vara vinklat, om det ska visa en persons (familjs) upplevelser!

Uppfattar du detta som att "gnälla", kan jag inte göra mer för att förklara för dig...
2008-09-03, 14:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Om jag inte minns fel så svarade hyresvärdinnan, när hon vittnade i rätten, någonting i stil med att "skorna fanns där så länge CS fanns där".
Du minns substansmässigt helt rätt:
- Men jag vet exakt hur de ser ut.
- Kan du placera det i tid, när du senast kan ha sett dem?
- Ja, de fanns alltid där – så länge jag fanns där.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1215335

Han visar vittnet ett fotografi från förundersökningen.
- Ja, så ser de ut, säger vittnet.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=798006

De enda skor som hyresvärdinnan LN sett att CS använde, är: Ett par stövlar, ett par mörkblå gymnastikskor och ett par löparskor (i grunden vita). Av FUP:et, s. 423, framgår att det innanför ytterdörren i hallen står ett avlastningsbord t.v. under vilket man hittade en 1,5 liters petflaska av tyskt märke som tillhörde CS. Under hallbordet ligger vidare en matta som sticker ut så pass mycket att man på denna kan placera sina skor, innan man går in i lägenheten. - LN bör de flesta morgnar, innan hon åkte till sitt jobb, ha passerat förbi CS:s skor och på detta sätt ha fått ett bra synminne för CS:s skosortiment. LN har mycket riktigt också registrerat att CS har större fötter än henne, att CS:s stövlar har fyrkantig tå och klack och är väl använda utan att vara slitna, att CS:s mörkblå gymnastikskor har långa, vita skosnören, osv. - När LN säger att CS:s mörkblå gymnastikskor fanns i lägenheten så länge LN själv fanns där så kan detta inte tolkas som att Vans-skorna i februari eller senare ersattes med ett par andra skor eftersom LN då givetvis skulle ha noterat att CS inköpt och använt ett par nya skor, t ex de av CS åberopade svarta Victory-skorna med svarta skosnören.
2008-09-03, 14:23
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Hur har jag "gnällt"? Det var ett konstaterande med tillägget att det torde ha varit syftet med programmet, att ge E´s syn och upplevelser av händelsen. Det handlade om E och hennes familj och deras bild. Nästa vecka (söndag) är det Nicklas J´s tur att ge sin syn och upplevelser av händelsen.

Det är vinklat, eftersom det inte är objektivt, dvs det är subjektivt, eftersom det är en persons (familjs) upplevelser. Objektivt = inte vinklat, subjektivt = vinklat. Det måste vara vinklat, om det ska visa en persons (familjs) upplevelser!

Uppfattar du detta som att "gnälla", kan jag inte göra mer för att förklara för dig...

Håller med Prinzezzan i detta. Subjektiv syn på händelsen. Jag undrar varför man sänder programmen innan HR-rättegången slutförts? Detta måste väl vara ovanligt?
2008-09-03, 14:26
Medlem
Citat:

Mariooo tar upp kritik som riktats mot programmet och du svarar på det inlägget med att direkt påpeka att inte nog med det som hon tar upp utan att det "dessutom var rejält vinklat i ena riktningen".

Det kallar jag gnäll, meningslöst gnäll...

Om det dessutom är så att du faktiskt hade klart för dig vad programmet hette och skulle komma att handla om så är det ju än mer beklagligt för dig att du väljer att påpeka den "rejäla vinklingen".
2008-09-03, 14:33
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Mariooo tar upp kritik som riktats mot programmet och du svarar på det inlägget med att direkt påpeka att inte nog med det som hon tar upp utan att det "dessutom var rejält vinklat i ena riktningen".

Om det dessutom är så att du faktiskt hade klart för dig vad programmet hette och skulle komma att handla om så är det ju än mer beklagligt för dig att du väljer att påpeka den "rejäla vinklingen".

Detta var till Prinzezzan men jag undrar en sak.

Är det inte ovanligt att sända sådana här TV-program innan rättegången i HR är avslutad?
2008-09-03, 14:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Det måste vara jobbigt att haka upp sig på sånt man inte har en hum om, och känna att man bara måste påpeka saker som man inte förstår... *tycker synd om*
2008-09-03, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Håller med Prinzezzan i detta. Subjektiv syn på händelsen. Jag undrar varför man sänder programmen innan HR-rättegången slutförts? Detta måste väl vara ovanligt?

Vill du med det säga att media ska börja ta ansvar? Det har de ju aldrig gjort förut så varför börja med just det här fallet?

Detta är egentligen väldigt OT och hör hemma i nån helt annan avdelning men jag måste ju fråga.
2008-09-03, 14:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Är det inte ovanligt att sända sådana här TV-program innan rättegången i HR är avslutad?

Det är möjligt att det är ovanligt, men det är ju också ett ovanligt brott. Vet inte hur TV 4 tänkte.
2008-09-03, 14:38
Bannlyst
Citat:

och förresten, varför ska de vänta på hovrätten, det finns ingen garanti att detta tas upp i hovrätten, mycket stor sannolikhet ja, men ingen garanti.
2008-09-03, 14:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Vill du med det säga att media ska börja ta ansvar? Det har de ju aldrig gjort förut så varför börja med just det här fallet?

Detta är egentligen väldigt OT och hör hemma i nån helt annan avdelning men jag måste ju fråga.

Jag undrar bara om det är vanligt eller ovanligt att man sänder sådana här TV-program innan rättegången i HR är avslutad? Kanske kan påverka utgången i rättegången. Inte OT enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in