2008-08-11, 02:56
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, men jag tycker ändå att någon rot skulle följt med. Lite knepigt är det.

Hur bedömde man att håret troligen kom från E själv? Bara genom hårfärg eller lite djupare analyser?

Sista frågan för idag, jag lovar!
Jag är inte säker med det var nog någon visuell undersökning. Inte bara genom hårfärg.

Om E bara tar sig för huvudet (lägger handen på, utan att greppa) med blodiga händer så fastnar dom lösa håren.
2008-08-11, 03:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag är inte säker med det var nog någon visuell undersökning. Inte bara genom hårfärg.

Om E bara tar sig för huvudet (lägger handen på, utan att greppa) med blodiga händer så fastnar dom lösa håren.

Ska inte ställa någon fråga eftersom jag lovade dig det.

Men jag har kollat mina lösa hårstrån nu här vid datorn och alla har roten kvar.

Godnatt på tråden!
2008-08-11, 03:07
Bannlyst
Det skojades frisk om hennes tummar, men inge riktigt svar på hur det påverka hennes tänkbara grepp på en hammare. Tummen är ju rätt viktig, så att slå ett hundra tals gånger är det bevisat att hon kan då?
2008-08-11, 03:09
Medlem
nemesis67s avatar
CS första omnämnande av turistbyrån 2/5-08

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ta fram uppgifterna och tala om vilka sidor som gäller. Det fungerar inte att diskutera som du gör om man vill bli betraktad som seriös...
Nu var det inte mig Hamilton frågade. Men av nyfikenhet sökte jag i FUP och fann följande:

s.1508 FUP (s.1521 PDF)

"Fhl Vad gör du Christine, när du kommer till Arboga?

CS Då marscherade jag därifrån och hade en karta med mig också, där det var inritat vägen dit. Den ligger inte precis vid en ort, utan mitt i skogen. Jag hade varit
på turistinformationen
.

CS ---- hade beskrivit det.
CS Dom --- ett kryss på kartan i skogen och talade om för mig att där ligger den.

Fhl Arboga turistinformation.

CS Mm.

Fhl Som ligger?

CS Ligger i stationen."

I ärlighetens namn står det bara att hon marscherade därifrån. Alltså inte att hon först var in på turistbyrån.
Vad gäller turistbyrån säger hon endast att hon hade varit där. Alltså inte NÄR hon varit där..
Öppet för tolkning med andra ord...
2008-08-11, 03:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det skojades frisk om hennes tummar, men inge riktigt svar på hur det påverka hennes tänkbara grepp på en hammare. Tummen är ju rätt viktig, så att slå ett hundra tals gånger är det bevisat att hon kan då?
Detta kommer försvaret att påvisa under rättegång.
Vare sig BoISaren vill eller ej.
2008-08-11, 03:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Nu var det inte mig Hamilton frågade. Men av nyfikenhet sökte jag i FUP och fann följande:

s.1508 FUP (s.1521 PDF)

"Fhl Vad gör du Christine, när du kommer till Arboga?

CS Då marscherade jag därifrån och hade en karta med mig också, där det var inritat vägen dit. Den ligger inte precis vid en ort, utan mitt i skogen. Jag hade varit
på turistinformationen
.

CS ---- hade beskrivit det.
CS Dom --- ett kryss på kartan i skogen och talade om för mig att där ligger den.

Fhl Arboga turistinformation.

CS Mm.

Fhl Som ligger?

CS Ligger i stationen."

I ärlighetens namn står det bara att hon marscherade därifrån. Alltså inte att hon först var in på turistbyrån.
Vad gäller turistbyrån säger hon endast att hon hade varit där. Alltså inte NÄR hon varit där..
Öppet för tolkning med andra ord...
Tack att du också förtydligade det.
2008-08-11, 03:15
Medlem
Citat:

Man kan ju jämföra hårstrån visuellt i mikroskop. Har sett något vetenskapsprogram där dom undersökte hår under mikroskop och
de fann mycket information ur de tunna hårstråna.
2008-08-11, 03:17
Medlem
nemesis67s avatar
TH:s beskrivning av runstensletande...

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag ger mig inte eftersom hon tidigare under sitt möte med T letat efter dessa platser och fått hjälp av turistbyrån med kryss för plats.
T.o.m T bekräftar detta i förhör.

Återgå du till Kalle Anka.

Förhör 13/5 FUPs.1329 (s.1342 PDF)

"Fhl1 Hade ni nå kartor eller?
TH Nej. Det var ju därför vi inte hitta på den.
Fhl1 Okej.
TH Nej, men, vi…nej, vi hade ingenting med oss så.
Fhl1 Fråga ni nå folk på vägen eller?
TH Ja, dels Turistbyrån i Arboga…
Fhl1 Ja.
TH …prata vi med.
Fhl1 Hade dom nå kartor då?
TH Nääee, dom hade bara ungefär här, nånstans ska den ligga. För dom hade också
en sån där…ehh… dom hade hört att den skulle finnas ungefär och sen så….hade
dom ju pops bild på den och såna här saker, men det var ju, just den bilden som
stod där hade han ju varit där och hittat.
Fhl1 Nej.
TH Ja.
Fhl1 Ehh…men ni åkte ut och letade, fråga ni nå folk då?
TH Jag vet inte. Det…det kan hända att, att vi stanna nån och fråga liksom, nån som
var ute och gick eller nåt sånt där. Ingen så där som jag lägger på minnet jättehårt,
att just den personen frågar jag nu. Men jag känner inget folk ute i Lunger heller
direkt så att…"

JAG hittar i alla fall inget som antyder att de fick en karta på turistbyrån.. Någon annan?
2008-08-11, 03:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Man kan ju jämföra hårstrån visuellt i mikroskop. Har sett något vetenskapsprogram där dom undersökte hår under mikroskop och
de fann mycket information ur de tunna hårstråna.
Då är det förmodligen så dom har gjort. Synd att håret inte visade sig komma från gm.
2008-08-11, 03:20
Medlem
Citat:

Om hon inte har en leden under tumnageln intakt så kan det bli lite svårare att greppa saker. Min mormor kapade toppen av tummen plus ett finger i en vedkap. Hon kunde inte greppa så ledigt som man gör med en hel tumme.

Men CS tummar är kanske bara lite outveclade.. då kanske hon har leden kvar ändå.
2008-08-11, 03:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Man kan bli trött av att förklara, osökt tänker jag på jehovas. Bara prat och inget lyssnande hos de...
Vill man agera hjärntvättad så tar man inte in substil information.
Nu när FUP är tillgänglig hos många så måste man utgå från vad som står och inte fejka in i det längsta på att förvrida bevis.
2008-08-11, 03:27
Medlem
Citat:
Då är det förmodligen så dom har gjort. Synd att håret inte visade sig komma från gm.

Ingenting i det här fallet verkar komma från den misstänka. Frustrerande eftersom det krackelerar min tro på denna förundersökning och rättegång.

Om inte grunden i ett hus är stadigt så rasar huset med tiden.
Förundersökningarna kanske hade kunnat göras lite grundligare och
gummigumman kunde ha hejdat sig lite tills grunder var klar. Då hade hon kunnat med bättre förutsättningar börja bygga upp åtalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in