2008-09-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det måste vara jobbigt att haka upp sig på sånt man inte har en hum om, och känna att man bara måste påpeka saker som man inte förstår... *tycker synd om*

Nej då, jobbigt är det med chattande skvallerkärringar som dig som ikläder sig en roll där de påstår sig vara förstående och ha allas väl i sikte men egentligen så är ni inget annat än skenheliga jävla sladdertackor utan något som helst gott motiv med erat pladder annat än erat eget höga nöje.

Patetiska är vad ni är.
2008-09-03, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag undrar bara om det är vanligt eller ovanligt att man sänder sådana här TV-program innan rättegången i HR är avslutad? Kanske kan påverka utgången i rättegången. Inte OT enligt mig.

Med OT menade jag medias ansvar.

Igen, varför ska de vänta ut Hovrätten, det är inte 100% säkert att det här ens hamnar i hovrätten, det krävs nämligen att någon överklagar tingsrättens beslut..och mig veterligen finns det inget beslut att överklaga ännu.

Så att de då ska vänta på något som eventuellt kan inträffa är ju befängt.
2008-09-03, 14:53
Medlem
letsdoits avatar
I rättegången om morden i Arboga har tyskans försvarsadvokat presenterat sin första räkning, som slutar på 866 437 kronor. (Sydsvenskan 080903)
2008-09-03, 14:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Med OT menade jag medias ansvar.

Igen, varför ska de vänta ut Hovrätten, det är inte 100% säkert att det här ens hamnar i hovrätten, det krävs nämligen att någon överklagar tingsrättens beslut..och mig veterligen finns det inget beslut att överklaga ännu.

Så att de då ska vänta på något som eventuellt kan inträffa är ju befängt.

Har du fler exempel från Sverige där man har sänt liknande TV-program innan HR-rättegången är avslutad?
2008-09-03, 14:55
Bannlyst
Citat:
Har du fler exempel från Sverige där man har sänt liknande TV-program innan HR-rättegången är avslutad?

Troll!
1. Läs
2. Förstå
3. om 2 misslyckas - börja om på 1
2008-09-03, 14:59
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:

Man kan undra om du är dum på riktigt, eller om du bara inte vill förstå vad folk skriver

Läs och tänk på vad du läser så ska det nog gå bra.

/m
2008-09-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Jasså håret var avklippt, som Emma hade i handen???

Vem fan går runt med avklippt hår i handen...??

Kan det inte vara så att lilla gm inplanterat det i offrets hand?
Troligen så har hennes hår gått av vid ett slag i huvudet, sen har Emma tagit sig åt huvudet & fått med sig håret i handen!
2008-09-03, 15:00
Medlem
Frixys avatar
Finns det någonstans någon rapport om hur Christine reagerat på utfallet? Hur reagerade hon när hon fick höra att hon ansågs skyldig?

Hon verkar så otroligt defensiv. Jag hade skrikit och vrålat att jag var oskyldig. Jag hade gjort allt för att få kontakt med T och E för att förklara att det inte var jag. Via brev eller press eller vad som helst. Det är väl förstås inte tillåtet att ta direktkontakt inser jag. Får hon lov att tala med pressen nu? Varför skriver hon inte ett öppet brev son N gjorde? "Snälla, snälla, ni måste tro mig - det var inte jag!!

Istället har hon inställningen "Ni kan inte bevisa det".
2008-09-03, 15:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
och förresten, varför ska de vänta på hovrätten, det finns ingen garanti att detta tas upp i hovrätten, mycket stor sannolikhet ja, men ingen garanti.
Det var ett dåligt argument. - Kalla "fakta" visade en partsinlaga som på sikt bara kan gynna den åtalade CS.
2008-09-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Ja är det inte Emmas* eller barnens hår så är det lätt ditplanterat om det handlar om avklippta hårstrån. Skulle inte förvåna mig om CS sparade hår från hennes tid med T för att....för att.....för att...... sjuka människor gör de mest märkliga saker!

* får man hack i huvudet så lär även håret "hackats" av så alla lösa hårstrån från en sån händelse lär inte ha rötter....
VEM har sagt att det är avklippt? ingen vet med bestämdhet hur håret frigjorts! Jag tror dock det gått av vid ett slag av hammaren!
2008-09-03, 15:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
och förresten, varför ska de vänta på hovrätten, det finns ingen garanti att detta tas upp i hovrätten, mycket stor sannolikhet ja, men ingen garanti.
Om det lämnas in en överklagan, är hovrätten tvungen enligt lag att ta upp den. Någon överklagan kan nu inte lämnas in innan dom har fallit, men med tanke på att PIE har överklagat på precis allt som rört sig hittills, tror jag att vi helt kan bortse från eventualiteten att han inte överklagar en dom för mord till antingen livstids fängelse eller sluten psykiatrisk vård.
2008-09-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det lämnas in en överklagan, är hovrätten tvungen enligt lag att ta upp den. Någon överklagan kan nu inte lämnas in innan dom har fallit, men med tanke på att PIE har överklagat på precis allt som rört sig hittills, tror jag att vi helt kan bortse från eventualiteten att han inte överklagar en dom för mord till antingen livstids fängelse eller sluten psykiatrisk vård.

Han (PIE) har redan sagt att en fällande dom kommer överklagas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in