2008-08-29, 18:51
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Eftersom det tydligen nu är helt okej att nämndemän i tingsrätten går in med förutfattade meningar så är risken större att även oskyldiga dömds, fattaru?

Intressant att CS nu kommer bli dömd av två nämndemän som är polisanmälda.
Hur fan ser det ut?

Alla ni demokratihatare kommer känna er så rövknullade när det hela kommer upp i HovR, där kommer det inte att dömas godtyckligt och utifrån känslor.
Är det inte demokratiskt att man kan överklaga ett beslut?
2008-08-29, 18:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Nej, de kanske inte är polisanmälda än, eller kommer aldrig bli eftersom riksåklagaren nu ändå startat en utredningen.

Ändå vackert att kriminella sitter som nämndemän.
Vill du utveckla varför de är kriminella?
2008-08-29, 18:54
Bannlyst
Citat:
Nej, de kanske inte är polisanmälda än, eller kommer aldrig bli eftersom riksåklagaren nu ändå startat en utredningen.

Ändå vackert att kriminella sitter som nämndemän.

Bara för man utredds för brott är man inte kriminell, inte förns en domstol fastställt det. Sån är vår svenska demokrati, visst är den vacker?

Att du ens vågar kalla mig demokratihatare, snarare tvärtom i detta läge.
2008-08-29, 18:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
1. Har varit uppe sedan 6.30 i torsdags. Därför är intellektet och verbaliteten på ny bottennivå. Jag inser också att det är smartare att lägga in brasklappar i rätt meddelande.

2. Ska försöka formulera detta på ett så pedagogiskt och tydligt sätt som möjligt, samtidigt som jag har en källa att skydda. Ursäkta därför om det blir rörigt!

Jag har haft kontakt med en källa som oftast haft rätt angående Arbogafallet. Vid ett tillfälle har den dock haft hårresande fel. Därför har jag lite svårt att bedöma trovärdigheten i dessa uppgifter.
NN säger att CU och ytterligare en nämndeman (den med det förvirrade snacket om sanning) har snackat ihop sig innan rättegången i princip. Din slutsats att CU inte kan vara initiativtagare för att hon stod längst ned på ranglistan stämmer säkert. Ingen har heller påstått motsatsen! Det kan ju lika gärna vara så att två av nämndemännen är smarta nog att hålla käften, medan CU har en kam-manets intellekt och låter munnen gå när hon pratar med en journalist.
Nu påminner jag om min brasklapp en gång till.
Jag kan inte bedöma påståendet. Men PIE måste ju kunna göra det troligt att minst en till i rätten gjort sig skyldig till jäv, annars är rättegången slut. Därför tycker jag det är en rimlig gissning

Har din källa talat om detta för exempelvis PIE? Om källan kan bevisa att det är sant, borde väl detta ha stor betydelse?
2008-08-29, 19:01
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så det som hände idag strider mot den demokratiska ordningen anser du då?

Nej, men det är ett hot mot den demokratiska ordningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Är det inte demokratiskt att man kan överklaga ett beslut?

Jo, absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vill du utveckla varför de är kriminella?

Eftersom de finns klockrena bevis på att de brutit mot tystnadsplikten så kan jag dra en slutsatsen att de redan är kriminella!

Om du ser någon råna en bank, anser du inte att den personen är kriminell innan personen dömts?
2008-08-29, 19:03
Bannlyst
Citat:
Rätta mej om jag har fel....
Skulle CS vilja byta ut PIE inför en rättegång i Hr kan hon i alla fall inte välja Sillen eftersom han uttalade sig ang. skuldfrågan redan tidigt i TV o då trodde att CS var skyldig...
Rätt eller fel?

Eftersom jag är brasklapparnas mästare så...:
Jag har för mig jag hörde honom säga något i stil med:
"Om man ser till det som framkommit hittills i media" innan han kommenterade skuldfrågan. Då kan han hänvisa till det och säga att utredningen gjort honom övertygad om att CS är Guds rena lamm oskyldig.
En fundering bara:
StefanD13 eller någon annan juridikkunnig:
Har inte Sillen och PIE samma taktik? Inte nöja sig med att argumentera i sak, utan dessutom ge sig på alla möjliga och omöjliga formfel.
Typ att PIE överklagade varje omhäktning eller alla turerna kring jävet.
Management by confusion, typ.
2008-08-29, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har din källa talat om detta för exempelvis PIE? Om källan kan bevisa att det är sant, borde väl detta ha stor betydelse?
Min källa påstår att det är vad PIE kommer hävda i en eventuell överklagan av beslutet. Hur och varför min källa känner till det kan jag tyvärr inte gå in mer på.
Och som sagt, det är inte en källa som är riktigt nära ursprunget. Jag skulle ge den en trea på en femgradig skala.
2008-08-29, 19:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Eftersom jag är brasklapparnas mästare så...:
Jag har för mig jag hörde honom säga något i stil med:
"Om man ser till det som framkommit hittills i media" innan han kommenterade skuldfrågan. Då kan han hänvisa till det och säga att utredningen gjort honom övertygad om att CS är Guds rena lamm oskyldig.

Nej, jag har bestämt för mej att det var en TV intervju med honom där han sa tydligt o klart att "det ser ut som hon är skyldig".
OM det är så, kan han då företräda henne i HR?

OM PIE känt till den brasklapp du pratar om, varför i jösse namn tog han inte upp det idag? Det haltar...

KK: Så du ser det som ett hot mot den demokratiska ordningen att jävfrågan prövas som den gjort idag...ok!
2008-08-29, 19:10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Nej, men det är ett hot mot den demokratiska ordningen.

Jo, absolut.

Eftersom de finns klockrena bevis på att de brutit mot tystnadsplikten så kan jag dra en slutsatsen att de redan är kriminella!

Om du ser någon råna en bank, anser du inte att den personen är kriminell innan personen dömts?
Vet du hur det känns när man gör självmål?
2008-08-29, 19:12
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
KK: Så du ser det som ett hot mot den demokratiska ordningen att jävfrågan prövas som den gjort idag...ok!

Inte prövningen i sig, men resultatet av den är det. Som tur är så är det inte slutgiltigt.
2008-08-29, 19:12
Bannlyst
Citat:

Citat:

Två citat från Kenny K*K ovan.

Jag är glad att inte Lemkenny är domare. Det är en rätt ovanlig inställning bland juridiska debattörer att man är klockrent kriminell redan innan man är polisanmäld.
Är du egentligen en utklädd Judge Dredd?
2008-08-29, 19:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Inte prövningen i sig, men resultatet av den är det. Som tur är så är det inte slutgiltigt.

Så om resultatet inte överensstämmer med dina åsikter så är resultatet ett hot mot demokratin?
Jag fick lära mej att sånt kallas DIKTATUR....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in