Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille
Om vänder på det hela, så kan man ju rent hypotetiskt fråga sig, vad som talar för att CS inte skulle vara gm utifrån vid tiden rådande omständigheter? Låter dessa alternativ realistiska, handen på hjärtat?
Men med tanke på bristen av teknisk bevisning i den högre skolan, tror jag dock att HR-utfallet ligger på 50/50. Den juridiska verkligenheten är inte så lätt att föra förutse.
Det blir ju väldigt hypotetiskt då det skall handla om vad man kan bevisa och inte vad man inte kan utesluta.
Jag tycker de flesta av de resonemang jag lade fram inte är speciellt sannolika...det erkänner jag ju också.
Uppenbarligen hade hon skor som liknar de som hittats spår av, hon var inte i Arboga för att titta på runstenar och det är mycket märkligt att hon skulle råkat skämta om en hammare till sin vän just den dagen.
Och det limaha nämner med att hon kom dit i liknande och för små skor är också helt klart suspekt.
Det allra troligaste är att hon ljuger för att hon är skyldig, men hon kan vara knäpp och korkad och helt enkelt tror att hennes lögner skall hjälpa henne att rentvå sig själv då hon inser att det är mycket som talar emot henne om hon skulle hålla sig till sanningen.
Osannolikt? ...javisst.
Utom allt rimligt tvivel? ...beror var man drar linjen för rimligt.