2008-09-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Jag tror inte man kan förvänta sig att alla sätter ribban på samma ställe.
Man kan knappast sätta den på 100% hur gärna man än skulle vilja då det skulle innebära att knappt någon skulle kunna dömas.
Samtidigt skulle det vara förskräckligt att helt enkelt döma den som förefaller mest trolig.

Själv tycker jag att 95% är på den undre gränsen och jag hoppas verkligen att bevisningen blir lite bättre till hovrätten så att jag inte behöver känna att rättssäkerheten tummats på eller känna att en barnamördare med allra största sannolikhet gick fri. Båda alternativen är självfallet mycket hemska.

Om vänder på det hela, så kan man ju rent hypotetiskt fråga sig, vad som talar för att CS inte skulle vara gm utifrån vid tiden rådande omständigheter? Låter dessa alternativ realistiska, handen på hjärtat?

Men med tanke på bristen av teknisk bevisning i den högre skolan, tror jag dock att HR-utfallet ligger på 50/50. Den juridiska verkligenheten är inte så lätt att föra förutse.
2008-09-09, 19:13
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Psykologen är väl inte det eftersom denne inte uppfattade CS ha någon diagnos. Där står mest om att hon uppfattade CS som en intelligent kvinna som inte kommit över T osv. Däremot så lyckades hon inte med läkarna!
EN av dessa läkare ringde tydligen Polisen & berättade om vad de trodde & uppfattade av CS efter morden. De är inte med i Fup & förhörda utan polisen har bara tagit emot samtal från denna läkare. Det står alltså inget i FUP om hur dessa läkare pratat med CS vad jag vet! har inte läst hela Fup i brist på tid!

Läkare läser inte så mycket psykologi överhuvudtaget.
2008-09-09, 19:17
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille
Om vänder på det hela, så kan man ju rent hypotetiskt fråga sig, vad som talar för att CS inte skulle vara gm utifrån vid tiden rådande omständigheter? Låter dessa alternativ realistiska, handen på hjärtat?

Men med tanke på bristen av teknisk bevisning i den högre skolan, tror jag dock att HR-utfallet ligger på 50/50. Den juridiska verkligenheten är inte så lätt att föra förutse.

Det finns ju uttalade hot från N och den där Bubbas hade väl sagt att han kunde ta hand om E så att N inte ens skulle märka något. Det kallar jag ett påtagligt alternativ.
2008-09-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Experter säger samma sak.
Experten sa ju att hon inte hade något bra närminne samt att hon snappat upp om CS av familjen! Då undrar man ju hur 17 det gått till om hon inte har närminne. Han är ju inte trovärdig för 5 öre!
2008-09-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Haha jo om de jobbar på psyk så!
2008-09-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Vi borde i rättvisans namn få ta del av N Jangestigs journal, efter alla år av bensomissbruk och hot mot familjen Jangestig torde han mycket väl kunna ha beställt detta mord av någon pundarkompis.
Men sluta för f*n! vi borde kanske få ta del av din jornal??
2008-09-09, 19:23
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Haha jo om de jobbar på psyk så!

Så det var en psykiater som ringde polisen?
2008-09-09, 19:26
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuligkille

Det blir ju väldigt hypotetiskt då det skall handla om vad man kan bevisa och inte vad man inte kan utesluta.
Jag tycker de flesta av de resonemang jag lade fram inte är speciellt sannolika...det erkänner jag ju också.

Uppenbarligen hade hon skor som liknar de som hittats spår av, hon var inte i Arboga för att titta på runstenar och det är mycket märkligt att hon skulle råkat skämta om en hammare till sin vän just den dagen.
Och det limaha nämner med att hon kom dit i liknande och för små skor är också helt klart suspekt.

Det allra troligaste är att hon ljuger för att hon är skyldig, men hon kan vara knäpp och korkad och helt enkelt tror att hennes lögner skall hjälpa henne att rentvå sig själv då hon inser att det är mycket som talar emot henne om hon skulle hålla sig till sanningen.
Osannolikt? ...javisst.
Utom allt rimligt tvivel? ...beror var man drar linjen för rimligt.
2008-09-09, 19:32
Medlem
Citat:
Det finns ju uttalade hot från N och den där Bubbas hade väl sagt att han kunde ta hand om E så att N inte ens skulle märka något. Det kallar jag ett påtagligt alternativ.

Jo det håller jag med om att det är, men att CS skulle finnas på samma ort vid samma tidpunkt i kombination med övrigt som ligger CS till last och samtidigt vara helt oskyldig, nja.
2008-09-09, 19:35
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Kan du då redogöra för tyska läkares utbildning så att även jag förstår?
2008-09-09, 19:39
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Kan du då redogöra för tyska läkares utbildning så att även jag förstår?

Fan, nu blir jag förvirrad. Måste väl slå i FUn igen. Var det en tysk som ringde?
2008-09-09, 19:46
Medlem
limahas avatar
Citat:

???????????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in