2008-08-09, 21:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag känner mig osäker på i vilken utsträckning man får citera FUP på internet. Får man överhuvudtaget citera eller är det bara tillåtet att kommentera innehållet?

Någon som kan svara på detta?
Ett förundersökningsprotokoll till ett pågående åtal är offentlig handling. Det enda du kan komma i konflikt med är PUL. Om du inte skriver ut namn, utan nöjer dig med initialer, borde det vara helt lugnt.
2008-08-09, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Du har givetvis rätt i det du säger, men om hon knutit håret hårt och det har varit ett snabbt händelseförlopp, vilket det var, samt att väldigt många kontaminerat BP efteråt, så är det inte speciellt anmärkningsvärt tycker jag. Hon har haft tur helt enkelt.

Desutom är CS vänsterhänt, och skadorna på barnen och E är på höger sida.
Ja, mest på höger sida. Hon har vänt hammaren och använt klon några gånger, och allt detta är besinningslöst, så affekt kan man verkligen tala om här.

Ännu ett indicium.

Det finns mycket som talar för CS som gm, men det finns samtidigt saker som talar emot henne som gm. Jag kan tänka mig att gm var klädd precis som du sa och att E blandat ihop minnesbilder ganska ordentligt. Något jag funderat på en tid är att CS när hon kom hem, gick direkt till köket och sen in på sitt rum där hon stökade/packade? i flera timmar. Ingen dusch? Var hon klädd som E säger borde hon varit rejält nedblodad och spridit flagor av torkat blod i sitt rum och på sakerna. Svårt att veta vad som är sant. Då E sa att håret räckte till axlarna och var delvis uppsatt borde hon fått mängder av blod på sig. Var slagen först hamnar måste ju också bero på hur offret står, (stod hon nära en vägg?) det är inte svårt att slå någon med höger hand även om man är vänsterhänt.
2008-08-09, 21:51
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag har svårt att förstå att man väljer en hammare som vapen om dådet är planerat?
Varför inte? Om man snabbt vill kunna oskadliggöra någon utan skrik som drar till sig uppmärksamhet så är väl en hammare bättre än en kniv? Det kräver inte heller att man är särkilt stark själv (utan bara att offret är oförberett).

Det är nog också lätt att tänka sig att en oerfaren gärningsman tror att en hammare är "renare" och kommer att lämna mindre blodspår på gärningsmannen själv.
Senast redigerad av JaneC 2008-08-09 kl. 21:56.
2008-08-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det finns mycket som talar för CS som gm, men det finns samtidigt saker som talar emot henne som gm. Jag kan tänka mig att gm var klädd precis som du sa och att E blandat ihop minnesbilder ganska ordentligt. Något jag funderat på en tid är att CS när hon kom hem, gick direkt till köket och sen in på sitt rum där hon stökade/packade? i flera timmar. Ingen dusch? Var hon klädd som E säger borde hon varit rejält nedblodad och spridit flagor av torkat blod i sitt rum och på sakerna. Svårt att veta vad som är sant. Då E sa att håret räckte till axlarna och var delvis uppsatt borde hon fått mängder av blod på sig. Var slagen först hamnar måste ju också bero på hur offret står, (stod hon nära en vägg?) det är inte svårt att slå någon med höger hand även om man är vänsterhänt.

Jag har funderat på det där med blodet. I FUP kan man se att det har förekommit mycket blod och det har sprutat blod, ursäkta det dåliga ordalaget men ändå, så långt som fyra meter från stackars M. Men det är också så att om hon slår med vänster hand, och träffar höger sida på huvudet, rör sig blodet radiellt utåt från höger, vilket betyder att CS kanske inte alls fick så mycket blod på sig som vi tror.
2008-08-09, 22:01
Bannlyst
Citat:
Jag har funderat på det där med blodet. I FUP kan man se att det har förekommit mycket blod och det har sprutat blod, ursäkta det dåliga ordalaget men ändå, så långt som fyra meter från stackars M. Men det är också så att om hon slår med vänster hand, och träffar höger sida på huvudet, rör sig blodet radiellt utåt från höger, vilket betyder att CS kanske inte alls fick så mycket blod på sig som vi tror.

Jo, men det var så många slag. och de måste ju ha ramlat av det första allihop? Usch..vidrigt att tänka på detta..men jag ser det som otroligt att gm efter alla dessa slag går därifrån oblodig.
2008-08-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett förundersökningsprotokoll till ett pågående åtal är offentlig handling. Det enda du kan komma i konflikt med är PUL. Om du inte skriver ut namn, utan nöjer dig med initialer, borde det vara helt lugnt.

Som jag egentligen visste. Tack!
2008-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Jo, men det var så många slag. och de måste ju ha ramlat av det första allihop? Usch..vidrigt att tänka på detta..men jag ser det som otroligt att gm efter alla dessa slag går därifrån oblodig.

Hon kan ha bytt kläder. Hom säger att hon klev av någon station tidigare på vägen hem, för att det var så stökigt på tåget (om nu inte Mållgan dyker upp med bil igen), så att hon kom hem mer än två timmar senare. Perfekt tillfälle att fixa det då anser jag.
2008-08-09, 22:10
Bannlyst
Citat:
Hon kan ha bytt kläder. Hom säger att hon klev av någon station tidigare på vägen hem, för att det var så stökigt på tåget (om nu inte Mållgan dyker upp med bil igen), så att hon kom hem mer än två timmar senare. Perfekt tillfälle att fixa det då anser jag.

Jag tror att om CS är gm har hon inte åkt tåg. Hon ljög om tågresan tidigare. Hon kan mycket väl köpt biljett till den 17:e och sen ändå åkt bil. Då skulle jag förstå att hon tvättat sig och bytt om någonstans. Det är väldigt kallsinnigt att rusa till ett tåg efter en sån blodig händelse och inte veta hur hon ser ut i ansiktet till exempel? Det är inte många minuter hon har att fixa till sig ifall hon tog tåget. Men då är frågan, vilken bil?
2008-08-09, 22:11
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Du menar att hon åker blodig på tåget? Menar du allvar?

Sen får vi se nu om det kommer fram några nya uppgifter i rättegången. Om hon inte finns på bilderna så åkte hon väl inte tåg?
2008-08-09, 22:13
Medlem
Citat:
Jag tror att om CS är gm har hon inte åkt tåg. Hon ljög om tågresan tidigare. Hon kan mycket väl köpt biljett till den 17:e och sen ändå åkt bil. Då skulle jag förstå att hon tvättat sig och bytt om någonstans. Det är väldigt kallsinnigt att rusa till ett tåg efter en sån blodig händelse och inte veta hur hon ser ut i ansiktet till exempel? Det är inte många minuter hon har att fixa till sig ifall hon tog tåget. Men då är frågan, vilken bil?

Förmodligen Mållgans bil. Den enda anledningen till att jag kan tro att Köpings-Mållgan varit inblandad i det här, är om han eller hon varit medhjälpare på något sätt. Men vem skulle orka med att tiga då två små barn blivit mördade på det viset?

Nej, jag tror att hon helt kallsinnigt tagit tåget precis som hon själv säger, i mörka kläder, och därför undgått uppmärksamhet.

Men hon måste varit rejält trött efter det tyska rekordet i gång ^^.
Senast redigerad av millo666 2008-08-09 kl. 22:16.
2008-08-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Du menar att hon åker blodig på tåget? Menar du allvar?

Sen får vi se nu om det kommer fram några nya uppgifter i rättegången. Om hon inte finns på bilderna så åkte hon väl inte tåg?

Jag har ifrågasatt det själv många sidor längre bak, utan speciellt mycket respons då andra hade ganska bra teorier om vad som skulle kunna ha varit fallet. Jag köpte mycket av det resonemanget. Som jag sa, så kanske hon inte alls fick så mycket blod på sig, men jag tror att hon måste ha fått det hur eller hur. Det förbluffar mig en del också.
2008-08-09, 22:17
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Förmodligen Mållgans bil. Den enda anledningen till att jag kan tro att Köpins-Mållgan varit inblandad i det här, är om han eller hon varit medhjälpare på något sätt. Men vem skulle orka med att tiga då två små barn blivit mördade på det viset?

Nej, jag tror att hon helt kallsinnigt tagit tåget precis som hon själv säger, i mörka kläder, och därför undgått uppmärksamhet.

Men hon måste varit rejält trött efter det tyska rekordet i gång ^^.
Ja, han som mötte upp i Tyskland, sa ju att hon verkade helt utmattad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in