2008-08-28, 15:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vilken röra det blivit..OM det blir en ny rättegång får de ge alla som ska vittna sanningsserum innan. Då kanske sanningen kommer fram?
Vilka anser du har ljugit under rättegången?
2008-08-28, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
En liten fundering från min sida.

Låt säga att CS är oskyldig, då torde väl försvaret känna sig ganska säkra på en friande dom i högre instans? Varför vill man då ha fram en ny tingsrättsförhandling istället för att invänta dom och överklaga snarast möjligast?

Jag tänkte precis så men det måste ju finnas en dom att överklaga. Jag tror inte de skulle gilla vår genväg?
2008-08-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=656119&treeId=902001&renderingdepartment=2 .757
Här har du både ljud och bild.

Nu var det ju inte i den här intervjun som Uggla yttrade sina mindre väl valda ord som gjorde att hon fick avsäga sig sitt uppdrag.

I den här intervjun sas ju inget konstigt alls enligt min mening, tycker du annorlunda eftersom du länkade till den som svar på mitt inlägg?
2008-08-28, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vilka anser du har ljugit under rättegången?

CS har ljugit. I vilket syfte låter jag vara osagt..E tror jag inte har ljugit, däremot är jag rädd för att hon inte har äkta minnen utan har påverkats utifrån.
2008-08-28, 15:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
CS har ljugit. I vilket syfte låter jag vara osagt..E tror jag inte har ljugit, däremot är jag rädd för att hon inte har äkta minnen utan har påverkats utifrån.
När det gäller CS håller jag med dig, men hon får ju ljuga om hon vill...
2008-08-28, 15:47
Medlem
nackepas avatar
Citat:
En liten fundering från min sida.

Låt säga att CS är oskyldig, då torde väl försvaret känna sig ganska säkra på en friande dom i högre instans? Varför vill man då ha fram en ny tingsrättsförhandling istället för att invänta dom och överklaga snarast möjligast?

Kanske skönare att komma till HR med en friande dom i bagaget?
2008-08-28, 15:50
Bannlyst
Citat:
Man kan anta att även det skulle tas i beaktande om det blir en ny rättegång. Försvaret har använt sig av att E's minnen inte skulle vara tillförlitliga och att hon kan ha fått minnesbilder inpräntade. Om CS läser tidningar os v så är det väl rimligtvis så att även hon utsätts för viss påverkan, det finns ju en anledning till att hon inte fick ta del av detta under den rättegång som var.

Så här sa E till Magazin24
Jag har haft ett ansikte framför mig i minnet, med vissa delar... stor näsa, höga kindben, mörka drag och långt hår. Jag hade inget ansikte, det var väldigt suddigt..

Sen funderar man...
Även om hon åker in kommer vi nog kunna få skyddad identitet. Vi ska försöka hålla på att ha ett skyddat boende, att det är lite hemligt var vi bor. Vi måste kunna vara säkra i vardagen.

Vad är de rädda för om rätt sitter inne? Skumt.
2008-08-28, 15:55
Medlem
ALessonLearneds avatar
från expressen.se

Tyskan många olika ansikten
Experten förklarar Schürrers olika personligheter. Ska nu avgöra om hennes tvära kast kan bero på en allvarlig psykisk störning.

och det är inte stavningen jag klagar på.. kolla bilden: http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1280887!defaultImage/1215083955.jpg

Vilka ansikten? hon har solglasögon på en bild och kollar åt olika håll..
exakt samma frisyr.. är den här storyn så jävla urmjölkad redan?
2008-08-28, 15:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jag har haft ett ansikte framför mig i minnet, med vissa delar... stor näsa, höga kindben, mörka drag och långt hår. Jag hade inget ansikte, det var väldigt suddigt..

Sen funderar man...
Även om hon åker in kommer vi nog kunna få skyddad identitet. Vi ska försöka hålla på att ha ett skyddat boende, att det är lite hemligt var vi bor. Vi måste kunna vara säkra i vardagen.

Vill de ha skyddat boende även om hon fälls och får ett långt straff? Låter knepigt ifall hon är 100% övertygad om att CS är skyldig.
2008-08-28, 15:57
Bannlyst
Citat:

Sen funderar man...

mm, det är såna saker som gör att man tvivlar..ÄR E säker på att rätt gm är gripen? Eller tvivlar hon också och tar det säkra för det osäkra?
2008-08-28, 15:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALessonLearned
från expressen.se

Tyskan många olika ansikten
Experten förklarar Schürrers olika personligheter. Ska nu avgöra om hennes tvära kast kan bero på en allvarlig psykisk störning.

och det är inte stavningen jag klagar på.. kolla bilden: http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1280887!defaultImage/1215083955.jpg

Vilka ansikten? hon har solglasögon på en bild och kollar åt olika håll..
exakt samma frisyr.. är den här storyn så jävla urmjölkad redan?

Det finns en bildspecial där också, som kommer upp i ett eget fönster. Jag upprepar vad jag förut har påpekat - jag förstår varför åklagaren inte genomdrev en fotokonfrontation. CS utseende skiftar verkligen från bild till bild.
2008-08-28, 16:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu var det ju inte i den här intervjun som Uggla yttrade sina mindre väl valda ord som gjorde att hon fick avsäga sig sitt uppdrag.

I den här intervjun sas ju inget konstigt alls enligt min mening, tycker du annorlunda eftersom du länkade till den som svar på mitt inlägg?
Expressen har också en länk att lyssna till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in