2008-08-08, 01:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Någon måste referera väldigt fel. Borde söka nytt jobb.

Skiljer ju sig åt väldigt mycket!
Ja, och det retar mig att man varken på Expressen eller magazin24 skriver något som skulle klargöra detta oerhört avgörande vittnesmål.

Det sista var ironi, men det retar mig faktiskt lite grann...

Edit: Inte heller vlt kan bringa något ljus över situationen
2008-08-08, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan du då svara på min fråga: Är det inte extremt osannolikt att bilder som raderats så sent på CS minneskort redan hade hunnit bli överskrivna?

Frågar du mig??? Jag har inte varit med CS å fotat någe stenar. Om du frågar mig tekniskt så bör det vara större chans att bilderna finns kvar om det varit mycket ledigt utrymme, men inte helt säkert. Har disken varit helt tom och det inte tagits mer foton efter bör det gå att hitta slängda kort.

Förstå, (repris) har ingen uppfattning om kamerans leverne i CS händer. dock upplyser jag gärna hur det går att återskapa raderat / inte går.
2008-08-08, 01:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
För mig är inte denna fråga relevant eftersom hon i videoförhör inte minns ett skvatt av dagen eller dagarna innan.
Är det inte relevant? Varför har du då skrivit om expressutdelning till morföräldrarna osv? Jag trodde ärligt att du var intresserad.

Sista gången som jag lägger ner nåt jobb för att försöka få klarhet i saker som du undrar över!
2008-08-08, 01:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
I FUP tillägg finns förhör som hållits långt fram till slutet av juni där anhöriga tillfrågats om dom påverkat Es minne. Där finns inte EJ som är Es mor med, däremot har polisen förhört farmor med samma namn som Es mor.

Ändå har det framkommit i andra förhör att Es mamma har haft foto med sig på L till sjukhus.

Varför finns inte EJ som är E:s mor med i dessa förhör? Borde väl vara viktigare än farmor med samma namn som E:s mor?

Har inte E:s mor EJ varit och besökt E ända från början och borde vara självklar som vittne om detta?
2008-08-08, 01:38
Bannlyst
Citat:
Jag har inte begärt att ha dig som springpojke.

Men frk då,,,

i trycksvärtan svd om postgång
Åklagaren ställer samma fråga till systern som hon ställt till morfadern – om hon fått något påskkort av Arbogamamman.

Systern: – Ja, det kom den 18 mars.

Åklagaren: – Tänkte du på när det var poststämplat?

Systern: – Nej, men jag vet att mamma och pappa fick sitt dagen före.
2008-08-08, 01:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför finns inte EJ som är E:s mor med i dessa förhör? Borde väl vara viktigare än farmor med samma namn som E:s mor?

Har inte E:s mor EJ varit och besökt E ända från början och borde vara självklar som vittne om detta?
Det är en fråga som jag också ställer mig.
Troligtvis vilseledning från FG som dessutom fyllt ut FUP:en sidor med kasserade jeansshorts från klädinsamling.
2008-08-08, 01:41
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Nu kom åklagaren inte långt med denna fråga snarare en fadäs att hänga sig kvar vid denna graviditet. Det finns många kvinnor som blir skengravida då förhållandet tar slut men därmed är dom inga mörderskor.
Minns en kvinna som efter ett brutet förhållande körde runt en barnvagn med en nalle i. Tragiskt men sant.

Ja precis.
Och även fast det nu finns sätt att se på en kvinna om hon har varit gravid måste ju faktiskt kvinnan i fråga gå med på att de undersöker henne. Sannolikheten för att CS skulle vilja vara med om en sån undersökning är ju inte särskilt stor när hon för det första inte ens vill diskutera graviditeten eller det påstådda barnet, och för det andra vägrat vara med på tex vittneskonfrontation.
2008-08-08, 01:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Ja precis.
Och även fast det nu finns sätt att se på en kvinna om hon har varit gravid måste ju faktiskt kvinnan i fråga gå med på att de undersöker henne. Sannolikheten för att CS skulle vilja vara med om en sån undersökning är ju inte särskilt stor när hon för det första inte ens vill diskutera graviditeten eller det påstådda barnet, och för det andra vägrat vara med på tex vittneskonfrontation.
Nu handlar inte rättegången om hon ljugit om en graviditet. Det handlar om mord.
Åklagaren ska istället rikta in sig på att få in C i huset och inte stampa runt med frågor om ett eventuellt ljug om barn som adopterats bort.

FG får släppa taget om kladdkakan och belysa vad rättegången egentligen ska handla om.
2008-08-08, 01:51
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Nu handlar inte rättegången om hon ljugit om en graviditet. Det handlar om mord.
Åklagaren ska istället rikta in sig på att få in C i huset och inte stampa runt med frågor om ett eventuellt ljug om barn som adopterats bort.

FG får släppa taget om kladdkakan och belysa vad rättegången egentligen ska handla om.

Det är jag också mycket väl medveten om.

Men tycker du inte att hennes trovärdighet torde ganska i gruset om det fanns ett sätt att bevisa att hennes graviditet är lögn? Vilket inte kommer gå för hon kommer aldrig gå med på en sån undersökning. Eftersom det är stört omöjligt tydligen att få tag på tekniska bevis så borde hennes trovärdighet i detta fall väga rätt tungt? Detta kommer ju i vilket fall inte gå till fällande dom vad vi än säger och inte säger i forumet, hur skyldig hon än är.
Senast redigerad av elidahme 2008-08-08 kl. 01:54.
2008-08-08, 01:57
Bannlyst
Citat:

Om det blir ett frikännande lär det bli smådyrt, tänker på skadeståndet när man suttit häktad.
2008-08-08, 01:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Men tycker du inte att hennes trovärdighet torde ganska i gruset om det fanns ett sätt att bevisa att hennes graviditet är lögn? Vilket inte kommer gå för hon kommer aldrig gå med på en sån undersökning. Eftersom det är stört omöjligt tydligen att få tag på tekniska bevis så borde hennes trovärdighet i detta fall väga rätt tungt? Detta kommer ju i vilket fall inte gå till fällande dom vad vi än säger och inte säger i forumet, hur skyldig hon än är.
Finns det inga konkreta bevis på att C mördat så varför tvångsundersöka hennes livmoder för att påvisa att C ljög tidigare.
Rättegången handlar om mord och inte skendräktighet.
2008-08-08, 02:03
Bannlyst
Citat:

Menar du att man mördar lättare om man ljugit om en graviditet? Eller att man inte erkänner mord efter en fejkad graviditet. Snälla upplys mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in