2008-08-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sen funderar man...
Även om hon åker in kommer vi nog kunna få skyddad identitet. Vi ska försöka hålla på att ha ett skyddat boende, att det är lite hemligt var vi bor. Vi måste kunna vara säkra i vardagen.

Vad är de rädda för om rätt sitter inne? Skumt.

Att man kan känna sig otrygg i vardagen efter att något sådant här har drabbat dig är väl ändå inget konstigt?

Folk ber om, och får, skyddat boende/skyddad identitet av betydligt underligare/mindre allvarliga anledningar än såhär.
2008-08-28, 16:57
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Personligen tycker jag hon verkar för glad för att nyss ha mist 2 barn, kolla in kortet i artikeln tycker inte det utstrålar sorg. Pappan ser mer knäckt ut på de foton jag sett, skumt... Hade detta hänt skulle jag inte kunna le på ett bra tag och absolut inte gått till nån tidning. Men nu är vi alla olika men halvskumt är det.

Varför är det "halvskumt"!? Var vill du komma med det uttalandet? Menar du att om hon ler så kan hon inte sakna sina barn eller vadå?

Jag tycker det är fantastiskt härligt att se en bild av henne där hon ler. Att hon orkar det efter allt hon gått igenom är otroligt och hon, om någon, förtjänar att få känna glädje igen. Jag hoppas för övrigt att du även tagit dig tid att läsa artikeln, och ej enbart irriterat dig över hennes foto, eftersom hela reportaget återspeglar hennes kärlek till Max och Saga.

Det är möjligt att jag missuppfattat dig men jag tycker ditt inlägg var riktigt lågt och korkat. Du framstår inte som den vassaste kniven i lådan direkt efter något sådant.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-28 kl. 17:04.
2008-08-28, 17:01
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Personligen tycker jag hon verkar för glad för att nyss ha mist 2 barn, kolla in kortet i artikeln tycker inte det utstrålar sorg. Pappan ser mer knäckt ut på de foton jag sett, skumt... Hade detta hänt skulle jag inte kunna le på ett bra tag och absolut inte gått till nån tidning. Men nu är vi alla olika men halvskumt är det.

Hm, men att CS satt i rätten och skrattade/log, det hade en uppsjö med helt förklarliga skäl och anledningar?

Och jag undrar också vad du vill säga med inlägget?
2008-08-28, 17:02
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Hur lång tid tycker du det är acceptabelt, utan att det väcker anstöt och misstankar, att man ligger nerbäddad och super efter att man har förlorat sitt/sina barn?

Hur lång tid hade du legat där med flaskan?

1 år?
5 år..?
"Acceptabelt" för vem? Det var just min andemaning, d v s jag tror att jag skulle skita i allt oavsett vad MEN det är min tanke här och nu...vem vet liksom och nu handlar ju inte tråden om mig.
2008-08-28, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag är lite med dig faktiskt, d v s min värld hade fasen rasat samman i samma läge och att ens sitta i tv eller synas i tidningarna skulle inte finnas. OK, jag skulle massa mig upp ur sängen för rättegången och förhör, och dylikt, men sen skulle jag fan ligga nedbäddad och supa eller nåt. Kanske har de någon tro, som jag inte har, som kan stärka dem och, om så, då är det ju kanon men jag har tänkt lite i samma banor UTAN ATT FÖR DEN SAKENS SKULL tycka att de reagerar FEL!

Bara en åsikt liksom...

Lite OT kanske- får se om det får ligga kvar.

Skrev både att jag personligen tyckte och att vi är olika, för att visa att jag inte påpekar att det är just fel...
för visst reagerar man på olika med den bilden kändes "fel" ihop med den artikeln.
På tidningar brukar man förstärka budskapet i en text med bild som pekar åt samma håll, hoppas du hänger med i vad jag mena.

Bäst att förtydliga att jag lider med de som mist sina barn på detta sätt och hoppas att rätt hamnar bakom galler.
2008-08-28, 17:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att man kan känna sig otrygg i vardagen efter att något sådant här har drabbat dig är väl ändå inget konstigt?

Folk ber om, och får, skyddat boende/skyddad identitet av betydligt underligare/mindre allvarliga anledningar än såhär.

Men det bör väl finnas en hotbild för att kunna få skyddat boende.
Om CS döms och får ett mycket långt straff så förstår jag inte vad hotbilden består i.
2008-08-28, 17:04
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Eftersom alla behandlar sorg och tragedier på olika sätt (tro det eller ej men någon "Supa och ligga i sängen mall" att följa finns inte) så är din åsikt inte vatten värd och att ens hålla på och dividera en sådan här sak är bara för mycket.
Min, högst subjektiva och omedelebara, åsikt tycktes i alla fall vara värd att kommentera?

Ja, att ta upp mig själv så pass konkret blev lite OT, sorry, men nu var vi inne på ämnet och jag har svårt att förstå den styrka de uppvisar men det är gott för dem. OK så?
2008-08-28, 17:07
Medlem
Marmoths avatar
Citat:

Skrev både att jag personligen tyckte och att vi är olika, för att visa att jag inte påpekar att det är just fel...
för visst reagerar man på olika med den bilden kändes "fel" ihop med den artikeln.
På tidningar brukar man förstärka budskapet i en text med bild som pekar åt samma håll, hoppas du hänger med i vad jag mena.

Bäst att förtydliga att jag lider med de som mist sina barn på detta sätt och hoppas att rätt hamnar bakom galler.
Jo, och jag gick nog lite utanför din teori som handlar om något annat och kommenterade deras sätt att tackla hela detta oavsett bild och text. Underbart att de kan i alla fall på något sätt gå vidare och all heder åt dem för det. Vad det gäller bildval och journalistik överlag så är ju journalister, utom Smålandstintin, dumskallar!
2008-08-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men det bör väl finnas en hotbild för att kunna få skyddat boende.
Om CS döms och får ett mycket långt straff så förstår jag inte vad hotbilden består i.

Exakt vilka kriterier som skall uppfyllas för det är inget jag vet med säkerhet så det får någon annan svara på, men det vore nog inte helt orimligt för T att hänvisa till den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=716940 för att påvisa att en häxjakt pågått/pågår gentemot hans person.
2008-08-28, 17:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Och vad innebär det att du personligen tycker att hon "verkar vara för glad för att ha mist 2 barn"? Inlägget dryper ju av försök att smutskasta mamman som har mist sina 2 barn. Det stod ingenting i ditt ursprungliga inlägg om att "det var ihop med den artikeln" som du personligen tyckte att hon "verkade för glad".

Får vi nu höra vad du, personligen, uttyder av att hon "verkar vara för glad".
2008-08-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Min, högst subjektiva och omedelebara, åsikt tycktes i alla fall vara värd att kommentera?

Ja, att ta upp mig själv så pass konkret blev lite OT, sorry, men nu var vi inne på ämnet och jag har svårt att förstå den styrka de uppvisar men det är gott för dem. OK så?

Att jag anser att din åsikt är att betrakta som idioti innebär ju inte att jag måste låta den passera oemotsagd.

OK så.
2008-08-28, 17:15
Medlem
KortKäpps avatar
Jäv?

En nämndeman ses som "jävig" för att hon inte "från början helt trodde att den åtalade var oskyldig"? Jo tjena.

Skulle rätten någonsin "helt tro" att tjackpundar-Kenta, som står åtalad för några dussin drograttfyllor, olovliga körningar, ringa narkotikabrott och inbrott samt kom ut från sitt senaste straff för sex månader sedan är "helt oskyldig"?

Och ska alla domar han, och många med honom, får då anses ogiltiga pga "jäv"?

Media är vackert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in