2008-08-26, 20:06
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Nämndemännens värderingsgrund kan också ha påverkat deras beslut. Noterar att alla tre nämndenännen var moderater. Tycker mig ha märkt av en korrelation mellan de som ropar efter hårdare tag och strängare straff med de som man sällan förknippar med ord som man kan härleda ur ordet rättvisa.
Jag reagerade också på att de var moderater. Jag tänkte då på det förakt dessa har för arbetande människor eller de svagare i samhället, hur mycket de älskar pengar och hur låg intelligens de i allmänhet har. Hade jag fått bestämma hade sådana öht inte fått sitta i rätten. Men det vara bara tankar som for förbi snabbt i huvudet, och jag skulle aldrig drömma om att skriva om dem på Flashback.

Men...vänta nu...
2008-08-26, 20:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det kan jag svara på. Han hade en vän utanför fängelset som skötte datorn. Frågor och svar utväxlades på vanligt papper dem emellan.
Tack! Då var jag inte helt ute och cyklade.

Då var alltså detta svar inte med sanningen överensstämmande:
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Jasså???
Hur var det nu då med Helge Fossmo? Han skapade till och med en egen hemsida där han livligt besvarade alla frågor på forumet som han fick sig tillskrivet. Och detta när han satt på Kumla-bunkern dessutom.........
Så det Du skrivit ovan var väl inte riktigt med sanningen överensstämmande.
Eller hur?
2008-08-26, 20:08
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Jasså???
Hur var det nu då med Helge Fossmo? Han skapade till och med en egen hemsida där han livligt besvarade alla frågor på forumet som han fick sig tillskrivet. Och detta när han satt på Kumla-bunkern dessutom.........
Så det Du skrivit ovan var väl inte riktigt med sanningen överensstämmande.
Eller hur?

Såhär var det: Helge Fossmo hade en webmaster "på utsidan" som skötte kommunikationen mellan frågeställarna och Fossmo med hjälp av vanlig snigelpost. Livstidsdömda får inte surfa på nätet.

edit: catami var snabbare...sorry...
2008-08-26, 20:10
Medlem
tack och lov för fri bevisprövning.
2008-08-26, 20:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu räcker det med Hitler-anspelningar!

Nästa inlägg som anspelar på likheter med Hitler belönas med en tillsägelse.

// Mod
2008-08-26, 20:13
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Skulle inte förvåna mig. Kan säkert dyka upp en del beundrare som går igång på hennes pilska blick i dagens Expressen. De kanske vill täcka upp för henne. Eller är det bara män som får friarbrev när de sitter i finkan.

Nope, kvinner får også friere da de sitter bak murene. I min mer perifere bekjentskapskrets finnes en kvinne som sitter livstids forvaring. Lykkelig gift ble hun etter at hun ble buret inne.
Men hvem i granskauen vil prøve seg på CS da? For guds skyld, den personen vil jo aldri våge å gjøre slutt på forholdet igjen!
2008-08-26, 20:14
Medlem
Veckans klubbas avatar
Tror ni nämndemännen möts av gladare miner nu på hemmaort än om de hade friat CS?
Medlem
Jo, på rättspsyk är det fri internet...
Det har åtminstone varit mycket skriverier om pedofiler dömda till rättspsyk och deras porrsurfande.
Någon, om det var Växjö, försökte förbjuda dem - men se det gick inte, för det inskränkte på deras inegritet, eller nåt...
Han som är på rymmen från Säter just nu, hade också tillgång till Facebook...
De har ju inte alls samma restriktioner som de som sitter på anstalt, då de genomgår vård, och skall alltså i möjligaste mån leva så nära samhället som möjligt.
Så kanske C öppnar sin facebook om två månader igen...
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Styv i korken?

Så här rapporterade VLT. Min emfas.

Där ser man. Han var tydligen sämre försvarsadvokat än jag trodde...och jag hade en riktigt låg uppfattning om honom innan
2008-08-26, 20:23
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jo, på rättspsyk är det fri internet...
Det har åtminstone varit mycket skriverier om pedofiler dömda till rättspsyk och deras porrsurfande.
Någon, om det var Växjö, försökte förbjuda dem - men se det gick inte, för det inskränkte på deras inegritet, eller nåt...
Han som är på rymmen från Säter just nu, hade också tillgång till Facebook...
De har ju inte alls samma restriktioner som de som sitter på anstalt, då de genomgår vård, och skall alltså i möjligaste mån leva så nära samhället som möjligt.
Så kanske C öppnar sin facebook om två månader igen...
Det gäller dock inte på de rättspsykiatriska utredningsenheterna utan bara (möjligen, alla får inte) om man döms till rättspsykiatrisk vård.
2008-08-26, 20:23
Medlem
Tack och lov att hon dömdes! Nu kan E och hennes familj få tid att sörja och Max och Saga har fått upprättelse.
2008-08-26, 20:25
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Tack och lov att hon dömdes! Nu kan E och hennes familj få tid att sörja och Max och Saga har fått upprättelse.

Asså. När du använder ett ord som upprättelse, hur fan tänker du då?
Hur jag än försöker få in just det ordet i det här sammanhanget så misslyckas jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in