2008-08-31, 15:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om CS frias i slutändan kanske det vore bra att ta hjälp av några utländska utredare som inte känner till något om fallet. Som kan se helt objektivt när de isåfall börjar om från början. Kan annars finnas en risk i att nya poliser från rikskrim ändå kan vara lite subjektiva. En tanke bara.

Jag misstänkte att det skulle komma från dig.
I den andra tråden har du tjatat om ta in rikskrim vilket redan är gjort, sen ville du ha en ny grupp från rikskrim och att du nu vill ha utländska experter förvånar mig inte.
2008-08-31, 15:07
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Av egen erfarenhet gissar jag att Arbogafamiljen inte har kommit särskilt långt i sitt sorgearbete ännu. Rättegång och medial uppmärksamhet förskjuter detta framåt i tiden. Det enorma omänskliga trauma som drabbat dem ska bearbetas under mycket lång tid framåt och ingen vet vad som kommer ut av det senare.
Jag tror som du att man kanske gör saker i dagsläget som kan ångra senare men man måste komma ihåg i sammanhanget att var människa gör vad den tror är bäst i stunden. Hur makabert det än kan låta handlar allt om överlevnad i den här stunden. Man beter sig och gör sådant man tror är bäst i nuet och även om betraktaren från sidan kan ha synpunkter på det, ska man låta händelserna ha sin gång. Till slut blir det bra.

Så tror jag också att det kan vara.
Det är svårt att blicka framåt och se vad som finns där när alt omkring och inuti en själv är ett undantagstilstånd. För E och hennes anhöriga handlar det om att överleva (bokstavligt talat för E) för stunden, då gör man det som känns bäst just då.
2008-08-31, 15:54
Medlem
letsdoits avatar
...

...
Senast redigerad av letsdoit 2008-08-31 kl. 16:48.
2008-08-31, 15:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag misstänkte att det skulle komma från dig.
I den andra tråden har du tjatat om ta in rikskrim vilket redan är gjort, sen ville du ha en ny grupp från rikskrim och att du nu vill ha utländska experter förvånar mig inte.

Jag vet att lokalpolisen efter ett tag begärde hjälp från rikskrim.

Kan du visa inlägg från mig som påstår att jag inte trott detta?

Däremot har jag sagt att det vore bra med en ny grupp om CS frias.
2008-08-31, 16:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag vet att lokalpolisen efter ett tag begärde hjälp från rikskrim.

Kan du visa inlägg från mig som påstår att jag inte trott detta?

Däremot har jag sagt att det vore bra med en ny grupp om CS frias.

Men nu duger tydligen inte en ny grupp från rikskrim utan nu ska man ta in en grupp från ett annat land.
Sen skrev du "nu" i ett inlägg i den andra tråden.
Jag har inget emot iden i sig, det jag inte gillar är allt tjat om partiskhet.
2008-08-31, 16:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det är mer regel än undantag att "gympadojjor" har halvstorlekar.
Det kan jag bekräfta. Just nu har jag ett par Adidas i storlek 45 och 2/3 på fötterna.
2008-08-31, 16:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad är det med mördare i Västmanland och vansskor? Polisen har enligt uppgift beslagtagit ett par Vans i stl. 42 i samband med mordet på kvinnan i Hallstahammar nyligen. De ska testas. Det vore önskvärt om de testades även mot skoavtrycken i Arbogahuset, för att uteslutas om inte annat. Så himla ovanliga verkar det märket i kombination med den storleken inte vara, ens i Västmanland.
Nej, men det torde inte vara så vanligt att man helt glömmer bort att man innehaft ett par sådana skor - särskilt inte om man har skoskav.
2008-08-31, 16:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men nu duger tydligen inte en ny grupp från rikskrim utan nu ska man ta in en grupp från ett annat land.
Sen skrev du "nu" i ett inlägg i den andra tråden.
Jag har inget emot iden i sig, det jag inte gillar är allt tjat om partiskhet.

Då missuppfattar du mig.

Det jag menar har inget med jäv eller partiskhet att göra. Utan om objektivitet.
Om CS skulle frias och svenska polisen anser att de har kört fast så kan helt nya utländska utredare som inte vet något på förhand om fallet vara en klar fördel.
2008-08-31, 16:17
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Då missuppfattar du mig.

Det jag menar har inget med jäv eller partiskhet att göra. Utan om objektivitet.
Om CS skulle frias och svenska polisen anser att de har kört fast så kan helt nya utländska utredare som inte vet något på förhand om fallet vara en klar fördel.

Då har jag missuppfattat dig och ber om ursäkt
2008-08-31, 17:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Då har jag missuppfattat dig och ber om ursäkt

Inga problem. Jag har också missuppfattat ibland. Lätt hänt!
2008-08-31, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Då föreslår jag att du läser igenom trådarna! Om du efter det fortfarande tycker att det är förjävligt blir jag förvånad...

Dryga 500 sidor!
Du är inte sugen och skriva kortfattat vad jag tydligen missat??
2008-08-31, 17:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Dryga 500 sidor!
Du är inte sugen och skriva kortfattat vad jag tydligen missat??
Detta kanske kan hjälpa?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12488346&postcount=5074

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in