2008-08-07, 00:07
Medlem
Äntligen lyckades jag logga in
Det är intressant att läsa allas teorier ang detta. Med tanke på hur olika dem flesta tänker verkar majoriteten ändå se CS som skyldig. Detsamma gäller nog i rätten. Men tyvärr verkar det inte finnas mycket som kan binda henne till morden. Håller med om att den som är skyldig borde iaf haft MKT blod på sig och det är som sagt väldigt skumt att inte lämna några som helst spår (dna) efter sig Speciellt med tanke på hur stressad situationen verkar ha varit. Även om hon blir dömd för morden kommer jag nog alltid att undra om det verkligen var hon som gjorde det iaf...... Även om det i nuläget talar för det.
Det viktigaste är iaf att den rätta mördaren döms!

ps! pm:a gärna FUP om nån har lust
2008-08-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Var finns det att läsa? Något jag missat.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3037809.ab
2008-08-07, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
som det verkar nu så var det mer än en liten flört dom hade på kreta, hela FUP är full med saker som visar deras relation och tyskans brev etc, men jag har inte hunnit läsa någonting än, så jag ber att få återkomma när jag läst allt!

Om du inte läst någonting ännu, hur vet du då att FUP är full med saker som visar att T sökt ha ett förhållande med CS efter att de kom hem?
I de 3000 sidor jag hittat finns inget som visar på detta. Att hon skriver om T i sin dagbok kan väl knappast vara T:s fel.
Det är sådana som du (och uppenbarligen ytterligare ungefär 300 000 idioter) som ger Sverigedemokraterna ett dåligt namn.
2008-08-07, 00:13
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissanheika
Problemet är att det kommer till nya människor som vill diskutera i den här tråden hela tiden, om ingen av dem läser igenom kan samma fråga ställas gång på gång. Lite jobbigt för de som aktivt skriver, kan jag tänka mig! Själv läser jag mest, för det är alltid nån annan som hinner före med att säga det JAG tänkt säga eller fråga.

Exakt!!!! Samma inlägg från 1000 olika nya, och INGEN har satt sig minsta lilla in i vad som skrivits i tråden tidigare. Jag kommenterar ditt inlägg med förhoppningen att fler nya tar till sig detta. Fast eftersom de inte läser vad som skrivits i tråden så är det väl kört....

Dessutom kommer våra kommentarer om detta raderas imorgon när Carl Hamilton kikar in eftersom de är off topic.
2008-08-07, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Det är intressant att läsa allas teorier ang detta. Med tanke på hur olika dem flesta tänker verkar majoriteten ändå se CS som skyldig. Detsamma gäller nog i rätten. Men tyvärr verkar det inte finnas mycket som kan binda henne till morden. Håller med om att den som är skyldig borde iaf haft MKT blod på sig och det är som sagt väldigt skumt att inte lämna några som helst spår (dna) efter sig Speciellt med tanke på hur stressad situationen verkar ha varit. Även om hon blir dömd för morden kommer jag nog alltid att undra om det verkligen var hon som gjorde det iaf...... Även om det i nuläget talar för det.

Ja och där kommer det viktiga: Om det nu slarvas med att grundligt även kolla upp alla inblandade, och CS fälls på gissningar... Så innebär det att en galning går fri, hur kul är det att bo i Arboga sen då. Nu när det är så osäkert borde de verkligen kolla alla alternativ under tiden och inte vänta tills sen om hon nu frikänns...
2008-08-07, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3037809.ab

eller http://www.magazin24.se/
2008-08-07, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83

Hmm. Kände mest för att ägna mitt 1000:e inlägg åt att hälsa en med inlägg nummer ett välkommen. Välkommen!
Man har inte hittat någon annan DNA med så hög kvalitet att det går att peka ut en gärningsman. Samtidigt är man ju helt säkra på att det är en utomstående gärningsman. Det troliga är att gm lämnat relativt lite spår och att dessa drunknat i blodbadet i hallen. Hade det exempelvis lämnats ett klädesplagg hade man vetat var man skulle söka gm:s DNA. Nu är det som att söka efter en nål i en höstack.
2008-08-07, 00:18
Medlem
troubledstars avatar
jag vill så gärna ha ett erkännande. känns som att det aldrig tar slut, om inte erkännandet kommer. hur det än går i rättegången.
2008-08-07, 00:19
Bannlyst
vad är FUP för något??
2008-08-07, 00:20
Medlem
troubledstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinna
vad är FUP för något??

förundersökningen...
2008-08-07, 00:30
Medlem
Honeybuns avatar
Läst FUP...

Det tog ett tag att ta sig igenom FUP.
Jag är förundrad över hur mycket M klarade! Att han dessutom har gått runt i vardagsrummet.....Nog om det.
Jag tror att C har gjort det här. Nu är det upp till åklagaren att hitta nåt som binder henne vid mordplatsen. Vilken dom nu inte verkar ha alls. Jag tycker det är för mycket som som stämmer för att det inte ska kunna vara hon.
Hon säger att hon inte har hittat stenarna hon letat efter flera ggr i Arboga, medans åklagren hittade dom direkt. Dessutom ändrar hon sin historia hela tiden. Nu helt plötsligt så har hon inte åkt tåg alls
Och om man var oskyldig så gör man väl allt för att bli rentvådd. Vittnen bla. Men hon vägrar uppge namn på kompisarna i Köping ....Ingen av hennes kompisar har sett henne gravid, ingen har hört talas om det. Det finns enligt aftonbladet inte registrerat nånstans i tysk folkbokföring att hon fött barn. BÅG säger jag. Det där var nån svartsjuke grej hon drog till med för att få uppmärksamhet!
Det ska bli intressant att se vad vittnena har att säga...
2008-08-07, 00:31
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hmm. Kände mest för att ägna mitt 1000:e inlägg åt att hälsa en med inlägg nummer ett välkommen. Välkommen!
Man har inte hittat någon annan DNA med så hög kvalitet att det går att peka ut en gärningsman. Samtidigt är man ju helt säkra på att det är en utomstående gärningsman. Det troliga är att gm lämnat relativt lite spår och att dessa drunknat i blodbadet i hallen. Hade det exempelvis lämnats ett klädesplagg hade man vetat var man skulle söka gm:s DNA. Nu är det som att söka efter en nål i en höstack.
Det finns ändå en del oklara DNA-spår och hårstrå och det är väl vad polisen får jobba med efter att den här rättsprocessen är avslutad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in