Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Eufori???????? Menar vi verkligen samma sak med det ordet båda två?
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag håller med om att det är troliga hypoteser.
Det som skulle kunna tyda på att dådet ingick i en plan att få tillbaka var dels att CS bevisligen tänkt i termer av drastiska "master plans" för at få tillbaka T tidigare (självmordsförsöket), och dels att det är så jävla viktigt för CS att neka i sten. Om man bara vill hämnas på nån som har bestulit en på ens liv, så ger det väl mer effekt att tala om precis vad man har gjort, och varför, och vilken jävla kortsynt korkskalle den personen alltså har varit - hade han haft huvudet påskruvat på rätt håll hade han ju levat lycklig idag - och sedan gå med högburet huvud rakt in i Hinseberg. Det egna livet är ju ändå förstört, då kan man lika gärna tillbringa det på Hinsan, mot att karlsloken får lida och ångra sig så mycket som möjligt.
Människors intelligens och andra kvaliteter går sällan hand i hand med en ev. sjukare sida hos vissa. Svartsjuka och hämdbegär bär vi alla inom oss men i olika grader. De flesta väljer förmodligen att ställa till en scen, ta tjuren i hornen, och låta smärtan leva ut som en läkeprocess.
Ingen människa med sinnena i behåll gör slag i saken, även om vi alla någon gång utryckt oss ljudligt något om att vissa borde förpassas till Hin-Håle.
Jag tror ärligt talat att få människor löper linan ut........
Och de som gör det... är inte kapabla att ta sitt ansvar med högt huvud.
Vi diskuterar mänskliga katastrofer och jag vill så gärna tro att de flesta nöjer sig med att kasta salladsskålar, finaste servisen och att sparka foten genom dörren i vanmakt. Jag kan inte se framför mig hur en frisk människa kan göra någon annan illa med att planera sitt dåd....
Jag vill tro att den som går över gränsen med berått mod, inte är samma människa som går med högt huvud in på Hinseberg.