2008-08-05, 16:14
Medlem
Kissanheikas avatar
Om någon vet: de otäcka fotona på barnen - är det tänkbart att de kommer att visas i rätten? Gör man så i Sverige? Tänker då alltså på hur CS reaktion på detta skulle kunna bli.
2008-08-05, 16:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butenschon
Ponera att du hade bekanta du brydde dig om. Och att dessa bekanta skulle få samma behandling som kvinnan i din signatur ifall du yppade deras namn i media. Skulle du då?

Vad hon gjorde eller inte gjorde i Köping långt före den aktuella dagen är knappast något som kommer fälla eller fria henne i vilket fall som helst. Eller hur?

Första posten. Lovade mig själv att det aldrig skulle ske
Hur vet du att det inte skulle hjälpa henne?

Edit:
Ber om ursäkt för mitt burdusa sätt.
Naturligtvis är du välkommen att posta.
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-05 kl. 16:22.
2008-08-05, 16:15
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
I mina också men det bevisar inget. Tyvärr.

Fortsätter det så här kommer hon att gå fri i brist på bevis men inte rentvådd. Det är den värsta utgången i en rättegång.

Min förhoppning var att försvaret kunde rentvå henne om nu inte åklagarsidan kunde hosta upp tillräckliga bevis. Det verkar nu som om man inte ens försöker rentvå henne utan satsar helt på att hon går fri i brist på bevis.

Om hon nu är oskyldig så tycker jag faktiskt att det är märkligt att de inte går in för att rentvå henne. Nu spekulerar jag, men skulle denna strategi kunna innebära att hon är skyldig men att de tiger och hoppas på en friande dom?
2008-08-05, 16:21
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
För de som tycker att det är konstigt att CS vägrar berätta om vissa vänner och sånt,
så förstår jag henne helt..
Vem fan vill få sitt liv helt utelämnat i media och på nattskygga sajter som denna?
Tycker hon gör helt rätt och skulle själv ha hållt käft helt under rättegången
och det betyder INTE att man är skyldig,
det är det enda sättet att försöka få behålla nånting hemligt i sitt liv..
Det är upp till åklagare och polis att binda henne till brottet,
inte hennes uppgift att lämna ut hela sitt liv för att bevisa motsatsen!

Hel riktigt men det borde också ligga i hennes intresse att komma ur detta rentvådd. Vi får väl hoppas att någon av Köpingvännerna kliver fram och stöttar hennes uttalande.
2008-08-05, 16:21
Medlem
Marmoths avatar
Vad vill åklagaren med alla sina hyfsat svamliga frågor? Vill han åt hennes minne, karakär eller personlighet med syfte att nå "sjukdomarna" och psyket? Jag får inte ihop det och tycker det är väldigt svävande och ytligt och jag hade väntat mig lite mer rakt på sak och "hårdare" tongångar.

OK, att det inte finns några, såvitt vi vet, konkreta bevis och att de kanske vill bygga en låååång indiciekedja men det här är ju oerhört "snurrigt", eller?
2008-08-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Om hon nu är oskyldig så tycker jag faktiskt att det är märkligt att de inte går in för att rentvå henne. Nu spekulerar jag, men skulle denna strategi kunna innebära att hon är skyldig men att de tiger och hoppas på en friande dom?

Det finns ju väldigt många indicier som pekar på henne så jag tycker nog försvaret valt rätt strategi. Dom kommer aldrig kunna rentvå henne från misstankarna, så i stället för att nästla in sig djupare (och riskera att bli avslöjad som en lögnare) är det nog bättre att ge så lite information som möjligt. Avgörande teknisk bevisning saknas som bekant och detta är en juridisk process - inte en valkampanj.
2008-08-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Om jag genom att lämna ut hela mitt privatliv visste att jag kunde bevisa min oskuld i ett fall som detta så hade jag gjort det.

Så tänker varje människa med sunt förnuft!
2008-08-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hel riktigt men det borde också ligga i hennes intresse att komma ur detta rentvådd. Vi får väl hoppas att någon av Köpingvännerna kliver fram och stöttar hennes uttalande.

Det måste vara några väldigt ljusskygga typer som inte har gett sig tillkänna för att hjälpa sin vän ännu.
2008-08-05, 16:23
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissanheika
Om någon vet: de otäcka fotona på barnen - är det tänkbart att de kommer att visas i rätten? Gör man så i Sverige? Tänker då alltså på hur CS reaktion på detta skulle kunna bli.
CS har troligtvis sett FUP. Jag förstår inte reaktionerna på de fotona, annat än att de kommer från personer som ser ett mord-FUP för första gången. Tvärtom är just Arboga-FUP förskonat från hemska bilder då alla brottsplatsfoton på offren verkar ha sekretessbelagts.
Visas i rätten? Alla där har ett ex av FUP, så det räcker med att hänvisa till sidorna med fotona. Ibland visas det på skärm också. Rätten får se dem i vilket fall.
2008-08-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
För de som tycker att det är konstigt att CS vägrar berätta om vissa vänner och sånt,
så förstår jag henne helt..
Vem fan vill få sitt liv helt utelämnat i media och på nattskygga sajter som denna?Tycker hon gör helt rätt ... [text bla bla]

Då är det bättre att riskera att bli dömd för barnamord menar du?...
2008-08-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Då är det bättre att riskera att bli dömd för barnamord menar du?...

Så om hennes vänner från Smedjan i Köping träder fram så blir hon frikänd?
2008-08-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vad vill åklagaren med alla sina hyfsat svamliga frågor? Vill han åt hennes minne, karakär eller personlighet med syfte att nå "sjukdomarna" och psyket? Jag får inte ihop det och tycker det är väldigt svävande och ytligt och jag hade väntat mig lite mer rakt på sak och "hårdare" tongångar.

Åklagaren värmer upp henne, snaran dras åt senare i veckan. Idag kan hon sitta och raljera över frågorna men har hon hatt, rekommenderar jag att hon håller i den senare... då det börjar storma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in