Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Välskrivet och intressant inlägg. Du besvarade mig angående hammaren.
Jag menar fortfarande att om CS planerat detta så är det helt ologiskt att låna en hammare till att mörda människor. Finns att köpa överallt t.o.m. på stormarknader för en billig penning. Även vissa second hand-butiker kan ha liknande saker. Nej, detta är inte logiskt. Inte ens en idiot skulle låna ett mordvapen av någon som kommer att sakna det och undra var det tagit vägen. Redan här spricker det för mig.
Skillnad dock om det inte var planerat i förväg. Då kan hon ha lånat hammaren av någon annan orsak men använt den som mordvapen när händelsen väl inträffade. Oplanerat. Det är mer logiskt.
Det är logisk av dig at tänka så...at det spricker för dig at hon inte kjöpte en hammare......Eller varfør inte en kniv? Men tenkte
CS logiskt denna tiden? Jag tror at det var kaos i delar av kjänslor, den sidan av sig själv hon inte visade andra....som hon stängde av för at upprettholda en fasad utad...
Frågan er
när tid CS bestämde at
utføra morden...Och om du fölgjer mina spekulasjoner rundt detta: Hon kan mycket vel
bara hatt tankar om at döda i början. En hammare är tilgjengelig i legenheten och den passar inn i
fantasier om hur hon bruker sig själv ved at få ur sig sitt hat vid at knusa och denga lös på sina hatobjekter som har tagit från henne framtidsdrömmar....Ingen kniv eller annat vapen kunne tilfredstella en utlösning och frigöra dämningen av hatet hon bar på. Hon lägger hammaren i sitt skåp lik en misbrukare gömmar sin flaska eller pillar til et evnt. senare bruk. Å veta at det finns tilgjängligt, lugnar och kontrollerar i nuet.....(CS visste vel hvor hammaren fanns, när hon letade den fram från sitt skåp när L behövde den....
CS kan mycket vel ha tänkt at köpa en hammare, men dröyjade det. (Kontoen hennes
er värd at titta på) Nogot hände som förte til at hon kjänslomessigt bara
måste utføra sina planerade fantasier om at undanrö˙dja sina hatobjekt och ta sin hävnd. Jag tror den utlossningen kom när T svarade på "adoptionsbrevet" Kränkningen mot henne och fantasibarnet var dråppen som utlossade beslutet om at döda. Derför detta fruktansvåra vald mot barna! ( vald mot hovudet, och denna mängd av slag och och raseri tyder på et mycket, mycket personligt motiv. Tänk då at det er barn som er hatobjektet!)
Så på nogot vis menar jag det var båda planerad och oplanerad. Hon tänkte inte klart....planerade dårligt...var tankomessigt avsperrade från logikk. Kjänslorna överstyrde och blev til handligar....
Det kan finnas många förklaringar på varför hon anvendade L sin hammare, men jag landar på denna forklaring, som är min spekulajon över din vel logiska fråga omkring detta....
Jag kan legga til at planerad drap inte är vanleg at utföra med en hammare, men kan passa mycket bra til CS "kjänslomessiga" plan, at kjänna hon befriades från hatet ved at bruka detta verktyg ved at knusa och dänga för at befria sig själv från sitt raseri. (Tänk dig et barn som dänger lös på vegg eller annat objekt i raseri) Kjänslor hon inte kunne tala om och som fanns i et splittrande ego.
En hammare eller annat verktyg griper en GM efter när drap utörs i affekt.
Om GM kom innanfrån huset, fanns en hammare ved pc-en på arbetsrommet. Dørren var åpen och den lå lett synbar..
GM bar med seg sin hammare och levnade de döande, i den tro at inte bli mistenkt för brottet. Jag er säker på at GM är CS av flera andra grunner...
Håper du förstår min svorska