Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Jag känner empati för offren, men jag förstår att CS inte gör det om hon mot all förmodan skulle vara oskyldig.
Ponera att jag hade svårt att bryta upp från ett ex. Jag förföljde henne och hennes nya kille. Hatade att hon var plastmorsa åt hans j-a ungar! Vi skulle ju bilda familj, det lovade hon.
Plötsligt är det någon galning som haft ihjäl barnen och totalt sabbat skallen på exets nya pojkvän. Samtidigt som jag var i samma stad i ett ärende.
Jag blir anhållen och häktad, förstår ju självklart varför. Jag hade ju faktiskt haft ett typiskt stalkerbeteende. Försöker få tag i varenda liten detalj som kan fria mig, jag är ju oskyldig. Samarbetar givetvis till 100% med polisen. Ger dom allt dom vill. Talar sanning även om känsliga bitar. Hjälper till att få fram vittnen, självklart.
Detta är ju på en nivå bortom svartsjuka och struliga uppbrott. Detta handlar om mord. Barnamord. Jag skulle känna en oerhörd sorg och empati. Mitt ex var givetvis fäst vid sin nya kille och hans barn. Mitt lilla svartsjukedrama är ju ingenting i jämförelse med detta.
Hade CS varit oskyldig så skulle hon ha vaknat upp ur sin svartsjuka när hon fått reda på vad som hänt T och hans familj. Det är jag helt säker på.