Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag förstår vad du menar...
Jag vill påpeka att man inte kan gradera människors olyckor. Det är få saker som är värre än ens egna upplevelser ur den enskilde människans perspektiv. Jag tänker inte utveckla den tanken vidare just här men det kan vara något för alla att fundera på...
Däremot är tragiken i Arboga ofattbart oförståerlig och liknar ingenting annat.
Sorry men lite O/T
Nej det är mycket sant, att man inte kan gradera olycka, det är ju något subjektivt.
Tragedin i Arboga har ju berört alla oss som sitter här väldigt starkt tror jag, de små barnen den unga modern, det är så uppslitande .
Och jag tror att i synnerhet föräldrar berörs väldigt starkt av såna här saker, man vet hur gärna man vill skydda sina barn från allt ont, och att sånt här kan hända, samt tex Engla fallet, det gör ont, det chockerar, det skakar om!
Våra hjärtan sträcks ut , man önskar att man kunde göra något, men det kan man inte. Det är oåterkallerligt , vem som än är skyldig.
Men man känner att det minsta, absolut minsta,samhället (vilket i slutändan är vi själva) kan göra i efterhand , är att se till att den som har gjort det straffas , och straffas hårt! samt förhindras att begå fler brott mot andra.
Man vill förstå , samtidigt ÄR det oförståeligt, även om vi hade alla papper på bordet, sas, så att säga.