2008-08-20, 23:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, eller har de glömt att kolla en skosula. Hur som helst ser det inte vackert ut att ge en uppgift i ett protokoll och en annan i ett vittnesmål. (Med reservationen att det kan vara en tidningsanka.) Sådan stil kanske funkar på FB men det är illa i en rättssal.
Om det skulle dyka upp ytterligare en person med ett par Vans Bearcat och denna person visat sig ha beträtt huset så kvarstår frågan varför CS ljugit om sitt bevisliga skoinnehav och sina förehavanden morddagen.
2008-08-21, 00:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Sven-Erik Alhem var till första juli överåklagare. Det innebär att han var näst högsta chef i den myndighet Frieda företräder, vilket kan påverka opartiskheten mer än en smula. Det är tyngre om en advokat sagt detta.
Även han har en blogg:
http://www.svenerikalhem.se/
2008-08-21, 00:18
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror att hon kan genomföra ett självmord. Jag tror inte att hon tar på sig morden.

Om hon skulle gå så långt, då kanske hon skulle vilja passa på att tvåla till T som en sista hälsning. "Hehe! Din idiot! Jag förstörde ditt liv precis som du förstörde mitt".

Hon låter bitvis väldigt hämdlysten och hatisk enligt FUP.
2008-08-21, 00:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror att hon kan genomföra ett självmord. Jag tror inte att hon tar på sig morden.
Jag tror att hon snarare - efter manipulation av de personer som hon omgärdas av - skulle försöka fly från Sverige.
2008-08-21, 00:31
Medlem
http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/pdf.php?pa=A&d=2008-08-07&p=5&read=1

Använd dagbladet.no :s sökmotor. Sök på Arboga. En radda länkar kommer upp där. Finns bilder på schurrer där.

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/pdf.php?pa=A&d=2008-08-06&p=9&read=1
Senast redigerad av jimmy901 2008-08-21 kl. 00:34.
2008-08-21, 00:54
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Ett av de få scenarier jag kan tänka mig, som skulle motsäga din åsikt - om nu CS frikänns - är att hon begår självmord och lämnar ett brev efter sig där hon tar på sig morden.

Sen kan man diskutera hur troligt det scenariot är.

Det tror jag inte hon skulle göra, ta på sig morden alltså. Hennes stil är nog att skapa mer tvivel om hennes skuld och skapa fler frågetecken, sedan ta livet av sig.

Erkänner hon så kan ju E & T leva i frid och fröjd.
Erkänner hon inte så finns det alltid en promilles tvivel att det inte var hon, det räcker för att E & T ska grubbla ihjäl sig.
2008-08-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det tror jag inte hon skulle göra, ta på sig morden alltså. Hennes stil är nog att skapa mer tvivel om hennes skuld och skapa fler frågetecken, sedan ta livet av sig.

Erkänner hon så kan ju E & T leva i frid och fröjd.
Erkänner hon inte så finns det alltid en promilles tvivel att det inte var hon, det räcker för att E & T ska grubbla ihjäl sig-

Det här är givetvis ingenting jag vet men jag tvivlar starkt på att de grubblar, eller för den delen kommer att grubbla, över vem som är GM.
2008-08-21, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska vara aktsam med vad man säger i sådana lägen. Men låt mig uttrycka det på det här viset: Om CS frias, är jag fullständigt förvissad om att brottet aldrig någonsin kommer att klaras upp.

Ja jag förstår.tack.

För mej blir det viktigt att läsa vad som står i domen. Hur man har tänkt, för att jag ska känna mej övertygad om att rätt person dömts isf.
Senast redigerad av vhyt 2008-08-21 kl. 01:40.
2008-08-21, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag tror att hon snarare - efter manipulation av de personer som hon omgärdas av - skulle försöka fly från Sverige.

Men hon omgärdas ju inte av nån verkar det som? Har hon någon vän eller anhörig på plats i rättsalen öht?
Jäkligt tufft att sitta helt ensam inför en sån här anklagelse.
2008-08-21, 01:53
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här är givetvis ingenting jag vet men jag tvivlar starkt på att de grubblar, eller för den delen kommer att grubbla, över vem som är GM.

Men du måste väl hålla med om att det vore bättre för E&T om GM erkände samt att det fanns konkreta tekniska bevis som stödde erkännandet!

Allt under det är lite sämre.
2008-08-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag skulle tro att de är väldigt frustrerade. De försvarar någon som inte vill försvara sig. De litar helt till åklagarens brister.

Jag sitter och funderar på detta. CS verkar bara flumma, hon försöker inte försvara sig riktigt. Hon agerar liksom inte som en oskyldig person. Hon bara nekar till morden och nekar till alla möjligheter som kan rädda henne (mvännerna i köping etc).

Min fråga är, försvarsadvokaterna, kan de inte bli jäkligt lessa på hennes attityd? Så att de underpresterar eftersom hon själv agerar skyldig på så många olika sätt. Tar de inte ett snack med henne o bara

"Lyssna, hela stället tror du är skyldig. Du måste skärpa dig om vi ska bevisa din oskuld. Sluta ljug så att vi kan få lite trovärdighet"

Jag kanske bara flummar. Men de känns så bissart o vara en försvarsadvokat för CS.
2008-08-21, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Men du måste väl hålla med om att det vore bättre för E&T om GM erkände samt att det fanns konkreta tekniska bevis som stödde erkännandet!

Allt under det är lite sämre.

Ja ett erkännande vore givetvis jättebra, för alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in